Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan gå fram mot leieboere som røyker inne når det er kontraktsfestet at det ikke er tillatt?


B1ack

Anbefalte innlegg

Har søkt litt rundt og det er vel i alle fall slik at muntlig er godt nok når det er leietaker som tenker å si opp, og da antar jeg at SMS også er godt nok? Men i tilfelle utleier ønsker å si opp avtalen må den leveres skriftlig og muntlig/sms ikke vil være akseptabelt.

 

Saken er at det virker som dem har funnet ny plass å bo. Når jeg opplyste om at oppsigelsestiden på 3mnd er starter 1 august og løper ut oktober fikk jeg beskjed om at denne regner dem med å slippe ut av dersom jeg tar bilder og annonserer / finner nye leieboere.

 

Jeg sendte svar med at dette er ikke nødvendigvis gangen i prosessen iom at vi har tenkt å pusse opp før vi leier ut til noen nye. Vi har heller ikke mulighet til å sette igang med oppussing før oktober pga. travel august og ferietur i september.

 

For å være imøtekommende svarte jeg at dem kunne få slippe med 2mnd oppsigelsestid og dermed betale ut september (vi må jo uansett bruke 1 måneds tid på å pusse opp der vi ikke får leid ut, så om vi gjør det i oktober eller november blir jo det samme for oss).

 

Fikk da til svar at dem ikke har råd til å betale 2 forskjellige plasser samtidig.

 

Jeg mener ut ifra SMS dialogen at hun har satt igang en oppsigelsesprosess iom at hun responderer på min melding angående oppsigelsestid med å skrive at hun regner med at dem kommer ut av denne dersom ny leietaker kommer inn før utløpet av oppsigelsestiden.

 

Men som mange ganger før er det mulig dette blir i overkant tynt grunnlag?

 

Alternativet mitt hadde nå uansett vært å levert skriftlig oppsigelse med referanse til 3 konkrete avtalebrudd ref. røyking innendørs, hvor jeg har datoer og SMS logg på ett par av advarslene, samt bildebevis på 2 av disse. Men det hadde jo vært enklere om jeg bare kunne si at dem nå har sagt opp og må forholde seg til dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det burde strengt tatt det. Får se hva som skjer, det er jo ikke lenge til dem sa dem tenkte å flytte.

 

Jeg blir mer fornøyd med at dem flytter og ikke betaler for seg (jeg får noe dekning via depositum uansett) enn om dem blir boende i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...