Gå til innhold

Battlefield 4: Multiplayer


Anbefalte innlegg

Bra spill egentlig. Campaign var moro å spille. Fin fin story!

MEN, så drister man seg til å spille multiplayer...

 

Er det jeg som suger svett hestepung eller er det jævlig lett å bli skutt før du en gang får blunka med øya i multiplayer?

 

Jeg har prøvd endel forskjellige servere og det samme skjer hver bidige gang. Jeg får skutt ballene av meg før jeg engang rekker å se fienden. Jeg får ikke reagert engang. Det blir nesten litt for dumt....

 

Er det virkelig SÅ ekstremt? Man må altså ha master i keyboard handling for å i det hele tatt ha en minste sjanse til å se FI før de skyter deg? Eller er det jeg som har beveget meg ut på feil servere?

Når jeg joiner ett multiplayer game....og blir skutt nesten omgående uten å se vedkommende, forsvinner hele underholdningen for min del. Skulle heller ønske det ble utgitt flere campaign-episoder således.

 

Eller har jeg totalt misforstått og gjort alt feil nå?? Jeg mener jeg er ganske ok til å bruke keyboard, styre Heli med joystick etc... men mot hva jeg har møtt til nå...blir jeg totalt fuckings rævkjørt. Er ikke engang moro. 50/50 er helt greit...men når det nesten blir for godt til å være sant, så suger multiplayerdelen maks. Kan nesten like greit bare hoppe inn et sted...gjøre ingenting for å bli skutt på sekundet.

I Battlefield Vietnam...for de som husker det episke spillet av battlefield...var dette MYE bedre. Savner det spillet der, synd det ikke spilles lengre, eller støttes for WIN 8.1

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke noe super spiller, men gjør det jo helt ok i BF4 på public servers, spiller aldri på større enn 32 player serivers, om du sliter prøv end mindre som 20 eller 24, bare husk at noen brett er store og det blir litt "tomt" når du går under 32 spillere på dem(noen er tomme med selv 32)

 

Noen ganger gjør jeg det bra kommet på topp 3 en del ganger. Gjør det så klart bedre med gode spillere på laget. Men jeg holder meg brukbart mot spillere som er 100+ i level(er selv 20)

 

Så klart noen ganger går det til helvete, for gode spillere på et lag for dårlige på et annet og du bare sitter der og bli rapea i 15 minutter.

 

Det hjelper også å få bedre våpen, alle våpen kan være bra i spillet, du vil finne det som passer deg best. Selv gjør jeg det best med min 416 som er kita opp, gjør det også brukbart med MG4,

Lenke til kommentar

 

Men rart det skal være SÅ ENORM forskjell til Battlefield Vietnam. Selv om det er noen år siden det ble gitt ut.

Du har tydeligvis ikke spilt nyere BF spill skjønner jeg :) (Ikke at det er negativt....)

 

Nei har ikke det :-)

Men multiplayer er jo bortimot det samme... om du har spilt BF V. ??

Lenke til kommentar

Etter BF2 gikk BF i ny retting, ting gikk greit inkludert Bad company(som var et drit bra spill) men BF3 og 4 er ganske meh, bedre enn COD langt bedre enn COD, men like vel ikke bra.

 

Begynner å bli lei moderne ting, hadde vært greit med et WW2 themed spill igjen

Så du mener også at BF Vietnam er bedre?

Lenke til kommentar

 

Etter BF2 gikk BF i ny retting, ting gikk greit inkludert Bad company(som var et drit bra spill) men BF3 og 4 er ganske meh, bedre enn COD langt bedre enn COD, men like vel ikke bra.

 

Begynner å bli lei moderne ting, hadde vært greit med et WW2 themed spill igjen

Så du mener også at BF Vietnam er bedre?

 

 

Nei syns BF vietnam var svak, likte heller ikke BF2, det jeg likte best var Bad Company 2, og da med vietnam xp pakken.

Lenke til kommentar

FPS-sjangeren har gått kraftig nedover det siste tiåret, mye fordi målgruppen i dag er 12-åringer med to liter Red Bull innabords. BF4 multiplayer er designet for at du skal være i action hele tida, med en relativt lav skillcap, og mest mulig RNG inne i bildet slik at alle kan oppleve at de er "over gjennomsnittlig gode." Eneste måten å ha det gøy på i BF4 multiplayer er å spille sammen med andre, uten venner å spille sammen med er multiplayer en upenetrerbar masse.

Lenke til kommentar

Eneste måten å ha det gøy på i BF4 multiplayer er å spille sammen med andre, uten venner å spille sammen med er multiplayer en upenetrerbar masse.

Kan gå med på at du sier mye fornuftig, men dette var bare svada.

Klart det kan være gøy å spille med noen, har selv gjort det litt. Problemet er at folk ikke gidder mer så jeg sitter for meg selv, og har det egentlig mer artig da. Har lett for å bli mye snikksnakk når 3-4 spiller sammen, og man mister konsentrasjonen. Man bør nok i større grad spille objektivet enn ellers når man er fler.

Når man begynner å spille med rifle merker man fort at det er vanskelig ja. Begynner å få taket på det 61-riflen nå etter 500-600 kills. Ikke mye som er mer moro enn pang - headshot, neste, pang - headshot. Bratt lærekurve og særdeles tilfredsstillende når man får det til.

Lenke til kommentar

FPS-sjangeren har gått kraftig nedover det siste tiåret, mye fordi målgruppen i dag er 12-åringer med to liter Red Bull innabords. BF4 multiplayer er designet for at du skal være i action hele tida, med en relativt lav skillcap, og mest mulig RNG inne i bildet slik at alle kan oppleve at de er "over gjennomsnittlig gode." Eneste måten å ha det gøy på i BF4 multiplayer er å spille sammen med andre, uten venner å spille sammen med er multiplayer en upenetrerbar masse.

Lav skillcap? Kan du utdype hva du mener med det?

Lenke til kommentar

 

FPS-sjangeren har gått kraftig nedover det siste tiåret, mye fordi målgruppen i dag er 12-åringer med to liter Red Bull innabords. BF4 multiplayer er designet for at du skal være i action hele tida, med en relativt lav skillcap, og mest mulig RNG inne i bildet slik at alle kan oppleve at de er "over gjennomsnittlig gode." Eneste måten å ha det gøy på i BF4 multiplayer er å spille sammen med andre, uten venner å spille sammen med er multiplayer en upenetrerbar masse.

Lav skillcap? Kan du utdype hva du mener med det?

 

Skytingen er designet så man har lengre tid på å sikte, større hitboxer, mindre rekyl, dårlig designet hitdetection, kort og godt for å kompensere for at 70% av spillerne bruker en xbox- eller PS-kontroll. Det er fortsatt "skyt først for å vinne" som regjerer framfor "skyt mer presist for å vinne."

Kartene er også designet på en slik måte at man alltid er i action, meta-områder har få vinkler for angrep samtidig som gjør det enkelt å dekke flere områder samtidig og samtidig slår hardt ned på aggressiv spilling, det er også ekstremt mye cover i akkurat passe høyde som gjør det enklere å holde seg beskyttet.

Fokuset er i stor grad på enkeltmannsprestasjoner, men det er ikke noe ranking-system i spillet (utenom hvor mange timer/XP du har giddet å skaffe deg) som styrer hvem du møter.

 

For all del, det er et greit spill, men det er ingenting ved det som gjør meg interessert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

FPS-sjangeren har gått kraftig nedover det siste tiåret, mye fordi målgruppen i dag er 12-åringer med to liter Red Bull innabords. BF4 multiplayer er designet for at du skal være i action hele tida, med en relativt lav skillcap, og mest mulig RNG inne i bildet slik at alle kan oppleve at de er "over gjennomsnittlig gode." Eneste måten å ha det gøy på i BF4 multiplayer er å spille sammen med andre, uten venner å spille sammen med er multiplayer en upenetrerbar masse.

Lav skillcap? Kan du utdype hva du mener med det?

 

Skytingen er designet så man har lengre tid på å sikte, større hitboxer, mindre rekyl, dårlig designet hitdetection, kort og godt for å kompensere for at 70% av spillerne bruker en xbox- eller PS-kontroll. Det er fortsatt "skyt først for å vinne" som regjerer framfor "skyt mer presist for å vinne."

Kartene er også designet på en slik måte at man alltid er i action, meta-områder har få vinkler for angrep samtidig som gjør det enkelt å dekke flere områder samtidig og samtidig slår hardt ned på aggressiv spilling, det er også ekstremt mye cover i akkurat passe høyde som gjør det enklere å holde seg beskyttet.

Fokuset er i stor grad på enkeltmannsprestasjoner, men det er ikke noe ranking-system i spillet (utenom hvor mange timer/XP du har giddet å skaffe deg) som styrer hvem du møter.

 

For all del, det er et greit spill, men det er ingenting ved det som gjør meg interessert.

 

Jeg har nettopp spillt MOH Warfighter singleplayer, det er en av de mest elendig/gode spillene jeg har spillt.

Det er bra i at det er mye kule realistiske detaljer osv, en ok og ikke minst ganske realistisk histoire.
Men det er jo så dårlig laget, du skyter en eller annen taliban og kroppen hans flyr til helvete som en sprettball, fienden vil løpe gjennom terreng osv.
Den mangler også opplagte ting.
Så jeg syns singleplayeren var helt ok for de 70kr jeg betalte for spillet på pc, så jeg tenkte jeg skulle prøve MP da, fy faen så elendig, snakk om bulletsponges, tenkte jeg skulle gjøre det realistisk jeg og bruke semi auto(spesial soldater bruker ikke full auto lengre) og det gikk helt fint i SP, folka tålte litt mye men ikke så mye, mens i MP måtte du bare tømme magasin i dem.
COD spiller jeg ikke i MP men er samme der(der kan du ikke en gang stille på skyte modus)
Og i BF4 er semi auto på noe annet en sniper ubrukelig.
Det beste "moderne" skytespillet jeg har spilt de senere årene var Ghost Recon online, der kunne du faktisk bruke semi auto på riflene og være farlig...
Jeg er virkelig lei disse høy octan spillene, selv battlefield pleide å være bedre, når du løp rundt med Garand eller K98 med 8 eller 5 skudd ja da var det litt mer tenking.
Og i dag er beste online skytespill Red Orchestra 2/Rising Storm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

FPS-sjangeren har gått kraftig nedover det siste tiåret, mye fordi målgruppen i dag er 12-åringer med to liter Red Bull innabords. BF4 multiplayer er designet for at du skal være i action hele tida, med en relativt lav skillcap, og mest mulig RNG inne i bildet slik at alle kan oppleve at de er "over gjennomsnittlig gode." Eneste måten å ha det gøy på i BF4 multiplayer er å spille sammen med andre, uten venner å spille sammen med er multiplayer en upenetrerbar masse.

Lav skillcap? Kan du utdype hva du mener med det?

 

Skytingen er designet så man har lengre tid på å sikte, større hitboxer, mindre rekyl, dårlig designet hitdetection, kort og godt for å kompensere for at 70% av spillerne bruker en xbox- eller PS-kontroll. Det er fortsatt "skyt først for å vinne" som regjerer framfor "skyt mer presist for å vinne."

Kartene er også designet på en slik måte at man alltid er i action, meta-områder har få vinkler for angrep samtidig som gjør det enkelt å dekke flere områder samtidig og samtidig slår hardt ned på aggressiv spilling, det er også ekstremt mye cover i akkurat passe høyde som gjør det enklere å holde seg beskyttet.

Fokuset er i stor grad på enkeltmannsprestasjoner, men det er ikke noe ranking-system i spillet (utenom hvor mange timer/XP du har giddet å skaffe deg) som styrer hvem du møter.

 

For all del, det er et greit spill, men det er ingenting ved det som gjør meg interessert.

 

Hitboxen er ikke større enn soldaten er :p Er enig i at rekylen er satt alt for lavt , spessielt for våpen med høy rpm(750+). Skulle vært et større skille, så man ikke har universale våpen som gjør det bra på alle avstander som M416 og ACE. Kart design kunne selfølgelig hvert bedre. Er alt for mange brett med folk som camper hustak hele runden å DICE har jo oppfordret til det med å lage stiger og heiser opp til hustakene enda. Et elendig valg spør du meg. Håper det kommer et godt skytespill uten alskens moderne hjelpemiddler som de har implentert i BF4, gjerne et WW2 skytespill med store brett å 0 spotting.

Lenke til kommentar

Gikk over til RTS og Starcraft 2 igjen. Der er det jo mulig å tenke litt strategi.

BF4 funker ikke for meg. Moro om det hadde vært litt mer realistisk...enn å bare flakse rundt å skyte. Greit nok om man spiller med kompiser, men som det sies, da blir det gjerne mye prat og lite fokus. Dessuten er det nærmest umulig å overleve om man ikke har master i keyboardhandling. Blir bare vas for min del...godt jeg fikk spillet på billigsalg.

 

I starcraft 2 går det an å holde et moderat APM, men likevel være suksessfull om man har oversikt over strategien.

Uansett, takk til alle for bidragene som kom :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...