Gå til innhold

Noen erfaringer med windows8?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aiaiai. Det er vel noe lignende inntrykk jeg og har fått av den versjonen, men jeg har bare lest litt om det og har vel prøvd å unngå det mest mulig.

 

Håper det finnes noen måter å fjerne/endre det sinnsyke grensesnittet for explorer da. Det må det vel helt sikkert være.

Endret av Skallekos
Lenke til kommentar

Bruker 8.1 på både laptop (yoga 2 pro) og stasjonær. Du trenger nok en ukes tid på tilvending.
Problemet ligger I at du må lære deg noe nytt, samtidig som det tydelig er windows... Men windows 8.1 er både kjapt og dønn stabilt. Velg oppstart rett til skrivebord, så slipper du noe av "modern UI" også.

 

Jeg syntes det var slitsomt og litt bakvendt I starten, men ser ingen grunn til å gå tilbake til win 7 når jeg er kjent med 8 =)

 

Lenke til kommentar

Selv venter jeg på windows 8.2 (Windows 8.1 Update 2) hadde vært gøy om den kommer nærmere Windows 7, siden fremdeles er windows 8.1 er halvferdig, ikke på nivå der en ny installasjon kan erstatte Windows 7.

 

Men fremdeles da er sidebar og Aero må installeres gjennom tredje part verktøy, samme må startmenyen også.

 

Det som vertfall er positivt er at adobe reader, ISO etc og en del annet programvare er ferdig satt opp, så windows kjennner til filene man åpner. Samt også epost pålogging er mulig.

 

Men ut fra denne tråden, er det vanskelig å gi hjelp, siden det er vanskelig å vite hva trådstarter vil.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner seriøst ikke den merkelige motstanden mot Win8. Etter 8.1 trenger man ikke engang å se Metro når man starter skjermen. At startmeny mangler er da seriøst ikke noe problem, for skal du finne et program er det bare å trykke win-tasten og begynne å skrive, så dukker programmet opp i listen til høyre...

Raskt og stabilt er det også, som definitivt kan kalles et pluss.

Trodde pc-brukere, spesielt de litt yngre (40 og yngre), ikke hadde særlig vanskeligheter med å lære seg nye ting, være åpen for forandring osv. Men det er vel Apple-brukerne som er det nå for tiden. Windows skal ikke forandres, uansett! Død og fordervelse over forandring, gammelt er alltid best!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...