Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skifte bunnplate - Skoda Octavia 2001


Anbefalte innlegg

Jau så skjedde det. Ut på akselerasjonsfeltet til E18 lå det en større stein i veien. Ikke klarte jeg å svinge unna, så den slo høl i bunnpanna mi og olja rant ut. Stoppa i akselerasjonsfeltet for å titte, og slo av motoren ganske kjapt - så er nok bare bunnplata det er snakk om.

 

Bilen ble kjørt av bergningsbil til Skoda Rud, og her sitter jeg og prøver å planlegge økonomien min den neste måneden som allerede er ganske tam. Bil er forøvrig et must, da jeg ikke kommer meg til jobb uten.

 

Så hvor mye kan jeg forvente å punge ut for å få bytta? Pleier de å ha slikt på lager så det går fort nok?

 

Er det slik at dette er så lett å skifte at jeg kan gjøre det selv? Og i såfall, hvor kan jeg få tak i en bunnpanne så jeg får skifta i helga, og hvordan får jeg bilen fra Rud til Smestad?

 

 

Takker på forhånd!

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok fullt mulig å bytte selv, da må du få tak i en plate og pakningen som hører til. Blir fort noen tusenlapper der om du skal ha noe originalt. Så må du vel ha rundt 4-5 liter med motorolje, sikkert like greit å få skiftet oljefilter i samme slengen også.

 

Mange deler til bilverksted blir jo levert senest dagen etterpå, så bør ikke ta så langt tid. Ettersom det er en ganske enkel jobb som ikke bør ta mer enn 1 time for en mekaniker så sparer du vel ikke så mye på å bytte selv, er nok delen som koster mest. Står den rett vet et verksted så blir det sikkert rimeligere å bytte der enn å betale for å få fraktet den bort og skifte selv.

Lenke til kommentar

Skruvat pleier å ha bunnpanner til 1000 - 1500 kr, men du må jo vente en stund. Ellers må det jo finnes en bunnpanne i den bilparken på Rud. Enten det er til en Vw, Audi eller Skoda.

 

Det er helt vanlig at disse bunnpannen ryker og det er en smal sak å bytte. Jeg tipper dem har på lager.

 

Hadde jeg vært Skoda hadde jeg prøvd å fått denne bilen klar til deg før helgen, altså i morgen, men nå vet jeg ikke åssen situasjonen er der ang. ferieavvikling osv. Bra betalt jobb og kunden blir alltid fornøyd. Kan ikke la sånne gavepakker gå videre.

 

Syntes det blir for dumt å taue denne bilen land og strand når den først står der den egentlig skal være.

 

Ring å stress dem i morgen tidlig og si at du MÅ ha bil. Hvertfall få bestilt den bunnpanna tidligst mulig så du har den. Ta runden og finn et verksted som sier ja osv. Det er jo bare å dytte bilen over veien når du først er på Rud.

 

På Rud får man vel også leid bukk en eller annen plass. Er sånn hobby verksted et eller annet sted der. Hvilke dager. åpningstider osv aner jeg ikke, men du får leid bukk med alt utstyr for en hundrelapp ellerno.

Lenke til kommentar

Takker for godt svar, Mekker'n.

 

Kan vel bare si hva det ble til;

 

Skoda Rud kunne fikse det på dagen til 6k. Jeg snakka med forsikringsselskapet og tar det via dem heller, med en egenandel på 3k. Her ble det store kommunikasjonsproblemer mellom verksted og takstmann, så jeg får vel bilen mest sannsynlig på mandag.

 

Prisen var ikke styggæli da. Og de er kjappe! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...