Gå til innhold

Bærbar til under 10 000


Zeph

Anbefalte innlegg

Eg er klar over at det finnes mangen av desse trådene allerede, men det er jo dette denne kategorien er for.

 

Eg ser at dersom du skal ha Centrino må du opp i 12-14000. Og ein 2,2-2,4ghz P4 cpu går vel bra på bærbar.

 

Har sett på Fujitsu Siemens Amilo 7600 med AMD cpu.l Hvordan er desse maskinene? Det er jo Intel som har mesteparten av laptopmarkedet.

 

Dersom noken har, eller har prøvd eller noken som helst erfaringer med laptop til under 10k så hadde det vore hjelpsamt om de postet litt her. Både positive og negative erfaringer. Eg danner meg eit bilde av dette laptopmarkedet etterkvart, men det er så masse å velge mellom at det går i surr stadig vekk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en ze4417, den koster under 10.000

 

bortsett fra at den er 0.5kg for tung er den veldig bra, les testen, den er nok hakket bedre enn hva testen viser synes jeg. mye for pengene.

 

jeg fikk også ei blekke fra Dell, med en Inspiron 500m, Pentium M prosessor 1,40ghz, 256 ram, 20 gb hd, 14.1" XGA skjerm, Intel grafikk, usb 2.0, integrert Wlan

 

9405,- inkl mva og frakt....

 

!!!!!!!!!!!! jeg har bange anelser om at dette er en trykkleif fra Dell sin side, men .. kan jo alltids sjekke med dem!

 

Tatt fra Dell Business Okober 2003

Lenke til kommentar

Du kan få bærbare til under 10000 på Elkjøp, Siba, Ekspert og andre sluttforhandler. Noe av det er selvsagt holdbart til ordinære gjøremål også til film. Som regel er det forskjell på en ny bærbar til 8000 og 10000. Legger du ved en spesifikasjon kan jeg se på den.

Lenke til kommentar
Du kan få bærbare til under 10000 på Elkjøp, Siba, Ekspert og andre sluttforhandler. Noe av det er selvsagt holdbart til ordinære gjøremål også til film. Som regel er det forskjell på en ny bærbar til 8000 og 10000. Legger du ved en spesifikasjon kan jeg se på den.

Har du en noenlunde "nøytral" mening om Packard Bells ENC3245? Fåes både hos Lefdal og Elkjøp. Skal stort sett brukes til Word ol. Men, vil den i det hele tatt takkle å spille av en DVD?

Lenke til kommentar

Maskina skal bare brukes til studentbruk. INGEN spill, så grafikkmotoren betyr ingenting om den får 3000 aller 1000 i 3dmark03. Eg prøvde ein Acer Travelmate 240 der eg jobba, og den virka rask nok til min søsters bruk. Det er 2,4ghz Celeron og 256MB ram. Eg trur til litt bilder, film, "vanlig" studentbruk så er ikkje ein Centrino laptop nødvendig.

 

Den Acer Travelmate 240 har:

 

Celeron 2,4ghz

256MB ram

3,2kg

XP HÈ\PRO

14-15 TFT

CD-R

osv...osv...

 

Eg meiner dette skulle vere nok. Dersom du skal opp i Centrino og 512 ram så kjem det for opp i 12-13000.

 

Den veg 3,2, men skal hovedsaklig brukes på hybelen og skulen ligger 100 meter borte.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en HPZE4417 for 9.995,- på telehuset, tilbudet finnes på alle telehus rundt omkring i landet.

 

Var i utgangspunktet litt skeptisk etter endel lesing her på forumet, men tenkte at jeg gav den en sjanse. Maskinen er etter min mening mye maskin for pengene, kjapp CPU (amd XP-M 2400+), 512 RAM, 40GB, CD brenner osv osv.

 

Etter jeg kjøpte den kom det jo test av den på barbara.no, og testen ble jo også bra :p:

vifta går ikke så ofte, og når den ikke går er jo seff maskinen lydløs. Batteritiden er også bra til vanlig kontorbruk og for å se en film. Til spilling er ikke maskinen noe tess, dette grunnet for dårlig grafikkchip løsning.

 

Alt i alt: en kjempegod maskin for 10.000,- Anbefales på det sterkeste ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...