Gå til innhold

Ny PC under 7000kr


Anbefalte innlegg

Advarer deg bare enda en gang, i tillfelle du skulle finne på å vurdere noe jalla-greier som Q-tek (til tross for at folk sier de er dårlige)

 

Det er med strømforsyninger som det er med alt annet her i livet, du får hva du betaler for.

 

Kjøp en kvaliets strømforsyning, så blir du fornøyd og du kan du ha den lenge.

 

Kjøper du en billig dårlig strømforsyning blir som oftest ikke det en god løsning. Strømforsyningen sliter med å gi nok strøm, har ikke mange molex strømkontakter, blir glodvarm, har en dårig og støyende vifte som uler som et uvær osv...

 

La oss si at du en eller annen gang skal oppgradere PC'en og kjøper noen deler som trenger ekstra strøm, så oppdager du til din fortvilelse at du ikke har nok ledige molex-kabler. Så kjøper du splitter. Betaler mye for splitteren og portoen for pakka fra microplex. Samtidig som du sitter å gumler i deg microplex godteriet, så innser du at strømforsyningen ikke klarer å lever nokk strøm!!!

 

"Fxxx i hexxxxxes jæxxa fixxe fxxxn-skap :evil: !!!" Tenker/skriker du ut da!

 

Da hadde det lønnt seg og fulgt mitt råd :wink:

 

så slipper du å kjøpe strømforsyning dobbelt opp.

 

Overdrev kansje litt der da :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta og ro deg ned med bumpinga her, det holder med 1 innlegg om gangen og ikke 5.
Tror ikke han bumpet bevisst, men det er vel bumping uansett
Var det til meg, i så fall unnskyld
Det var nok til deg ja... (håper jeg ihvertfall :oops: :lol:)
Nå er PC'en klar (håper jeg)

Sjekk delene på http://home.online.no/~le-rong/Ny_PC.xls (Har ikke bestilt enda :-) )

Bra valg av strømforsyning 8)

 

Hadde nok skifta til en større HD var jeg deg.

 

999kr for 160gig'en på ukens tilbud på komplett

- 711kr for 80gig'en du har valgt

= 288kr

 

288kr ekstra for dobbelt så stor harddisk!!!

 

Jeg sier ikke mer...

 

Men det får bli opp til deg.

Lenke til kommentar
Har bare såvidt 7000kr, dessuten skal jeg kjøpe PC'en i November og da er nok ikke tilbudet der lenger :( [/b]
Nei kansje ikke tilbudet er da lenger, men du vil garantert finne en mye større harddisk uten å legge til veldig mye. Det er jo vanlig at 120Gig'er går for godt under 1000, hvorfor skulle det endre seg sånn til november?

 

Men som sagt, det er ditt valg.

 

Jeg bryr meg fint lite om du betaler en skyhøy pris i forhold til anntall gigabyte.

Lenke til kommentar
Har bare såvidt 7000kr, dessuten skal jeg kjøpe PC'en i November og da er nok ikke tilbudet der lenger :( [/b]
Nei kansje ikke tilbudet er da lenger, men du vil garantert finne en mye større harddisk uten å legge til veldig mye. Det er jo vanlig at 120Gig'er går for godt under 1000, hvorfor skulle det endre seg sånn til november?

 

Men som sagt, det er ditt valg.

 

Jeg bryr meg fint lite om du betaler en skyhøy pris i forhold til anntall gigabyte.

 

Vi får se når den tiden kommer, kaskje valget ender på en annen, hvilket merke vil du anbefale istedenfor Seagate Barracuda :-)

Lenke til kommentar
Har bare såvidt 7000kr, dessuten skal jeg kjøpe PC'en i November og da er nok ikke tilbudet der lenger :( [/b]
Nei kansje ikke tilbudet er da lenger, men du vil garantert finne en mye større harddisk uten å legge til veldig mye. Det er jo vanlig at 120Gig'er går for godt under 1000, hvorfor skulle det endre seg sånn til november?

 

Men som sagt, det er ditt valg.

 

Jeg bryr meg fint lite om du betaler en skyhøy pris i forhold til anntall gigabyte.

 

Vi får se når den tiden kommer, kaskje valget ender på en annen, hvilket merke vil du anbefale istedenfor Seagate Barracuda :-)

Bare hold deg unna IBM du...

 

Liker egentlig ikk Maxtor så godt heller.

 

Har hatt veldig god erfaring med bl.a:

 

-Western Digital. Raske bra disker, men de bråker mye.

 

-Samsung, nesten lydløs, men den blir glodvarm. Kansje litt treg, men det er ubetydelig, siden det er snakk om så liten forskjell at du ikke merker det.

 

-Seagate, blir en mellom ting. Totalt sett synes jeg Seagate er best.

 

Men det er egentlig et/fett hvilket merke du tar, bare du holder deg unna IBM.

 

Når harddisker er på tilbud kan du ofte spare noen hundrelapper ved å drite i at hd'en ikke har 8mb cache.

 

Merker ikke forkjellen på 8mb og 2mb cache, selv om noen skal ha det til at man gjør det. Isåfall er ikke forskjellen stor.

 

Se bare på pris. Kjøp så stor og billig harddisk som du finner.

 

Kjøp 7200rpm (selvfølgelig)

Lenke til kommentar
Mamma skal til New York om en uke og kjenner en dataselger der som gir ganske god pris, skal sende med henne en liste over delene, tror du jeg får det billigere der?

Ja data generelt er billigere i statene. Det er ikke sikkert du finner nøyaktig de samme delene, men da er det jo bare å bytte om litt på noe av det.

 

Hva med garanti da :/ ?

 

Og får mor di det med på flyet?

Lenke til kommentar
Kutt ut Q-Tec. Q-Tec er BARE dritt, og det er det så godt som INGEN her på forumet som er uenige med meg i.

Jeg har bare positive erfaringer med Qtech.

De er billige, og man vet hva man får. Det er kabinetter uten spesiellt mye finesser. Men funker helt flott til sine bruksområder. Spesiellt budsjetts-maskiner.

 

Designet er helt ok, og kvaliteten like så.

Synes det er en idiotisk påstand. Du gir ingen begrunnelser for hvorfor dette er "drit" :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...