Gå til innhold

Ny PC under 7000kr


Anbefalte innlegg

Jeg har lagt ut alle de opdaterte delene med pris på

http://home.online.no/~le-rong/Ny_PC.xls

 

Jeg har satt opp en XP2600+ Barton som CPU, men hører at jeg heller burde velge XP2500+ Barton (Se under)

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Barton

Socket A 333MHz bus, 512kb (851,81kr hos komplett.no)

 

Jeg kjøper bare fra komplett.no og PCutstyr.no fordi der har jeg kjøpt de andre delene, så hvis jeg holder meg til de to vil jeg slippe ekstra frakt :lol:

PS: Hvis noen finner en annen butikk med alle delene fra komplett eller pcutstyr jeg har satt opp er jeg veldig interessert! :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lest at man burde kjøpe XP2500+ Barton istedenfor XP2600+ Throughbred, er dette sant???

 

Seriøst, tror du alle vil lure deg her? Barton har mere cache og derfor har den bedre ytelse. Hvorfor? Fordi Cachen er så "nærme" CPUen og over 95% av tilfellene så er tingene/instruksjonene allerede lastet inn i cachen så CPUen slipper å hente intruksjoner fra "treige" enheter Harddisk (og RAM). Hvis cachen er større har den mere plass til instruksjoner, og dermed kan den få inn innstruksjonene fort! Og da er det snakk om hastighet som er ca 100 (hvis ikke 1000) ganger raskere enn nano sekunder.

 

[ENDRE] Bare så du har det klart så er det Barton VS Throughbred jeg snakket om. Om du velger Barton 2500+ eller Barton 2600+ får lommeboken bestemme. Men 2500 gir mer for pengene, du kan som regel kjøre den opp mot 3000+ uansett...

[/ENDRE]

 

 

En annen ting, uansett om du velger AMD eller Intel så kan du kjøpe hvilken kabinett du vil av ATX standard.

 

Og siste ting, har ikke mange nok fortalt deg at du burde styre unna Q-tec? Både komplett og pcutstyr har andre merker...

Lenke til kommentar
Jeg hadde valgt Skyhawk'en...

 

Test av Suntek kabinettet finner du her.

 

Min personlige mening er at det er best og kjøpe kabinett og strømforsyning seperat fra en og samme butikk, helst en butikk som har spesialisert seg på kabinetter, som f.eks microplex (de har spesialisert seg på masse annet og...).

 

Hvis du har penger til det, kjøp et fett Lian Li kabinett (gjenomført kvalitet, luxus rett og slett :D) og en bra, kraftig, stillegående strømforsyning. I tillegg er det også greit og kjøpe et par vifter og en viftekontroll.

 

Men det koster jo minst dobbelt så mye, så hvis du vil spare penger er jo det bare å glemme...

 

Hva med Sky Hawk-kabinettet (473,-) + 360W Chieftec Strømforsyning (450,- / 541,-) ?

Lenke til kommentar
Jeg har ikke planer om å overklokke noe serlig og vil stort sett bruke PC'en til spilling. Ikke veldig grafikk-krevende spill, men... :wink:
Da trenger du ikke masse vifter. Eller det er jo greit med et par vifter uansett da, det gir bedre luftgjennomstrømning osv..

 

Kjøp deg et rimelig, bra, stilig kvalitets-kabinett med god plass inni.

 

Spm er bare hvilket?

 

HAr du tenkt noe på Skyhawk'en sammen med Chieftech strømforsyning?

Lenke til kommentar
På komlett - demovarer har jeg funnet to andre strømfosyninger, men burde jeg velge 340W eller 260W, egentlig er spørsmålet, hvilken fungerer maskinen på?
Spm er hvilken du bør velge. For begge vil "passe" en hvilken som helst PC. Det spørs hvor mange komponenter du har. F.eks hvis du har 3 CD/DVD-ROM/brennere tils., flere harddisker, flere vifter osv. og andre ting som suger strøm, så trenger du kraftigere strømforsyning.

 

Hva er spec'sene på PC'en din? Har du bare en eller to hardisker og en eller to CD/DVD-ROM(er)/brenner(e) så holder det fint med 260W.

 

Men jeg hadde tatt 340W, eller helst enda mer.

 

Selv har jeg denne :woot:, meget stillegående, og i prakksiss yter den opp mot 400W :o (!) Finnes også i 300W versjon.

 

Anntall Watt på en strømforsyning har ikke noe med type strømforsyning og gjøre (og hva det passer til), anntall Watt er hvor mye strøm den klarer og levere. Behovet ditt når det gjelder strømforsyning avhenger dermed av hvor mange komponenter som trekker strøm, og hvor mye strøm de trekker.

 

Ikke drit deg ut å kjøp en dårlig en ;):p

Lenke til kommentar
Gjelder det også strømforsyning??????? :shrug::shrug::shrug::shrug::shrug:
Ja
Kan noen anbefale en strømforsyning hos Pcutstyr.no eller komplett.no som koster under 300?
Under 300kr?!? Nei...
Kan noen anbefale en strømforsyning hos Pcutstyr.no eller komplett.no som koster under 300?
Har du virkelig tatt en titt selv? Hvor mange strøforskyndere er det som koster under 300 kr der?
Q-tec... :o
Nettop ;) !
Det ligger en Chieftec Strømforsyning ATX 360W (P-4)

PSU for P4/AMD CPUs m/PFC til 318,50 på demovarer på komplett, men kan man stole på demovarer??? :shrug:

Det vil jeg tro ja... Hvis det er noen mangler på produktet er det opplyst om. Hvis det skulle være noe feil med det når du får det så skal det ikke være noe problem og reklamere/få ny. Du har vel noen flere rettigheter når du kjøper nytt tror jeg :shrug:...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...