Gå til innhold

Destiny: Hva tenker du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjapt spørsmål. Det er en liten hule i Old Russia folk står og skyter på. Hvorfor gjør de det? Trodde det var bots først (mange navn er bare random bokstaver), men skal si de ble sinte da jeg gikk i hulen de skjøt på. :p Problemet er at jeg dro til Tower og ordnet noen ting der, og dro så tilbake til Old Russia. Jaggu sto det ikke andre folk der og skjøt mot hulen. Men alt jeg ser der er enkelte helt vanlige fiender? Gidder folk virkelig stå der og grinde lenge (vi snakker over en halvtime som jeg så)? Og spesielt når det er helt vanlige fiender? Ikke at jeg klager over gratis grønne hansker. :p

 

Har tatt noen screenshot av folkene, så vurderer å rapportere dem som bots eller multiboxing. Hvordan går jeg frem da?

Lenke til kommentar

Snip om treasure cave.

 

Det er ingen av delene. Det er den så kalte "treasure cave". Hvis man står på riktig plass (dvs ikke for nærme), så spawner det uendelig med mobs der med veldig kort mellomrom (et par sekunder hvis man gjør det rett). Mao så regner det loot og experience der, dersom ingen løper inn i hula og blokkerer spawns med vilje. Don't be that guy, seriøst. Det er ingenting galt i det de gjør, du kan til og med stille deg opp dit og få experience og loot uten å delta i det hele tatt. Bungie er fult klar over det og det har ikke blitt fikset på over en uke nå, så det er fult akseptert fra deres side. Jeg stod der på min hunter i går fra klokka 12 til cirka 22 og gikk fra level 3 til 20, samt fikk jeg nok loot til å ta meg til Light level 23 som jeg sitter på akkurat nå. Så ja, noen står der gjerne i en halvtime. Eller flere timer, som meg. :p

 

Mer lesning, samt YT-video: http://kotaku.com/why-high-level-destiny-players-are-all-shooting-at-the-1637187488

Endret av Klatt3n
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hørtes gøy ut å stå på ett sted å grinde i 10 timer ja.

Det er ikke noe "alle" gjør.. Faktisk så vet svært få om det og få gidder å gjøre det.

Bungie støtter ikke exploiting av spillet deres nei? De ønsker at spillet skal spilles ordentlig ellers hva er vitsen med story og endeløs cinematics om de vil at folk skal kun stå ett sted å skyte?

Om det er kun noen få, så er det ikke så farlig men om det ender opp med å bli en "vane" at folk står der og flere og flere gjør det.

Det er først DA saken blir gjort noe med..

 

Men for all del, det er dine timer du bruker. Men da anbefaler jeg at du slutter å klage på folk som synes det tar lang tid å lvl/gear'e opp, når du utnytter spillets mekanisme.. Det er ikke alle som står ett sted å grinder endeløst i 10 timer. :)

Lenke til kommentar

Hørtes gøy ut å stå på ett sted å grinde i 10 timer ja.

Det er ikke noe "alle" gjør.. Faktisk så vet svært få om det og få gidder å gjøre det.

Bungie støtter ikke exploiting av spillet deres nei? De ønsker at spillet skal spilles ordentlig ellers hva er vitsen med story og endeløs cinematics om de vil at folk skal kun stå ett sted å skyte?

Om det er kun noen få, så er det ikke så farlig men om det ender opp med å bli en "vane" at folk står der og flere og flere gjør det.

Det er først DA saken blir gjort noe med..

 

Men for all del, det er dine timer du bruker. Men da anbefaler jeg at du slutter å klage på folk som synes det tar lang tid å lvl/gear'e opp, når du utnytter spillets mekanisme.. Det er ikke alle som står ett sted å grinder endeløst i 10 timer. :)

Det er min andre karakter. Den første spilte jeg gjennom på den normale måten, gjennom alle story missions, litt patrols her og der og noen kamper i Crucible. Har ikke benyttet meg av dette før i går, da jeg bestemte meg for å prøve å få alle tre klassene opp på 20, slik at jeg kan benytte meg av daily missions / public events, samt weeklies på tre forskjellige karakterer.

 

Og nei, det tar fortsatt ikke lang tid å få gear. Virkelig ikke. Det er heller ikke få som vet om det. Jeg tør tippe at alle som er delvis interessert i Destiny i den forstand at de leser om det på nettet og følger med på tråder som dette, samt Reddit o.l, vet om denne måten å farme på. At jeg brukte ti timer der i går på Vitaen min samtidig som jeg gjorde andre greier er selvfølgelig mitt eget valg, ja, men det forandrer overhodet ingen av de andre tingene jeg har sagt tidligere i tråden.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Don't be that guy, seriøst.

I'm definitely that guy. :p Elsker å rote det til for botter og folk som deg. :p Neste gang jeg ser folk stå der (spesielt om det er mange) frister det å stille meg i åpningen til hule, legge kontrolleren ifra meg og dra på butikken. :p

Don't be that guy, seriøst.

 

Jeg stod der på min hunter i går fra klokka 12 til cirka 22 og gikk fra level 3 til 20

Ho... ly... shit..! Du sto da for faen ikke i ti timer i strekk og grindet? Seriøst? Wow... #foreveralone :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498
Det er min andre karakter. Den første spilte jeg gjennom på den normale måten, gjennom alle story missions, litt patrols her og der og noen kamper i Crucible. Har ikke benyttet meg av dette før i går, da jeg bestemte meg for å prøve å få alle tre klassene opp på 20, slik at jeg kan benytte meg av daily missions / public events, samt weeklies på tre forskjellige karakterer.

 

Og nei, det tar fortsatt ikke lang tid å få gear. Virkelig ikke. Det er heller ikke få som vet om det. Jeg tør tippe at alle som er delvis interessert i Destiny i den forstand at de leser om det på nettet og følger med på tråder som dette, samt Reddit o.l, vet om denne måten å farme på. At jeg brukte ti timer der i går på Vitaen min samtidig som jeg gjorde andre greier er selvfølgelig mitt eget valg, ja, men det forandrer overhodet ingen av de andre tingene jeg har sagt tidligere i tråden.

 

 

Seriøst? Du kan jo gå fortere opp i nivå ved å gjøre story missons og bountyes.

Lenke til kommentar

Det er ikke folk som botter, det er folk som står der og skyter. Manuelt. Om det er noen som bør rapporteres ti i Bungie, så er det drittsekker som med vilje ødelegger for andre. Hva slags person er du? (det vet jeg egentlig, så du trenger ikke gi meg noe svar på det). Du blir bootet fra planeter etter fem minutt med inaktivitet, forresten. Dra på butikken, du. Asshole.

 

Til deg over: kanskje fortere, men det krever vesentlig mer innsats.

 

At noen våger å gi Schreiber utvotes.. Er glad dere to ikke representerer hoveddelen av community-en til Destiny. Den er faktisk overraskende god. Glad dere ikke er en stor del av den.

 

PS: Se hvor jeg er. Kom og finn meg, a.

post-146208-1746066_thumb.jpg

Endret av Klatt3n
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Vel, unnskyld for at jeg upvota Schreiber. Jeg var bare enig med han om at det er meningsløst, og strengt talt bortkastet tid i spillet å stå på samme sted og skyte inn en hule. Jeg har endelig fått tak i litt legendary og exotic gear, men jeg har i det minste fått tak i det på den ordentlig og harde måten, dvs. faktisk kjempet for det.

Lenke til kommentar

Det er ikke folk som botter, det er folk som står der og skyter. Manuelt. Om det er noen som bør rapporteres ti i Bungie, så er det drittsekker som med vilje ødelegger for andre. Hva slags person er du? (det vet jeg egentlig, så du trenger ikke gi meg noe svar på det). Du blir bootet fra planeter etter fem minutt med inaktivitet, forresten. Dra på butikken, du. Asshole.

Du står i ro i ti timer i strekk og grinder, og du klager over at jeg ødelegger for deg? Seriøst? :p Tror du bør roe deg ned, gutt. (og btw, hva så om jeg blir logget ut ved inaktivitet? Det er bare å legge gamepaden så jeg snurrer rundt og rundt. Det regnes ikke som inaktivitet. Boom, cave is mine!) :D

 

Og ja, noen våger i gå meg upvotes. Hva så? Tror du virkelig jeg bryr meg om upvotes og downvotes? :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Hvorfor i helvete bryr du deg om hvordan jeg spiller spillet mitt? Jeg ødelegger i alle fall ikke for noen med vilje, bare for å være en kuk? Hva i all verden er poenget? Jeg er ikke i veien, jeg plager ingen. Også kommer du i tillegg og slenger dritt, babler om at du skal ødelegge for sånne som meg med vilje, kaller meg nolife? Hva faen er problemet ditt?

 

Og jeg gir en god faen i pil opp/pil ned selv, jeg bare gremmes over det faktum at noen syntes det er konge når andre sier at de skal gå inn for å ødelegge for andre spillere. Skam dere.

Endret av Klatt3n
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor i helvete bryr du deg om hvordan jeg spiller spillet mitt? Jeg ødelegger i alle fall ikke for noen med vilje, bare for å være en kuk? Hva i all verden er poenget? Jeg er ikke i veien, jeg plager ingen. Også kommer du i tillegg og slenger dritt, babler om at du skal ødelegge for sånne som meg med vilje, kaller meg nolife? Hva faen er problemet ditt?

 

Og jeg gir en god faen i pil opp/pil ned selv, jeg bare gremmes over det faktum at noen syntes det er konge når andre sier at de skal gå inn for å ødelegge for andre spillere. Skam dere.

Ta det med ro, jeg har ikke til hensikt å krangle med en som står i ti timer i strekk og grinder uten å skjønne at han ødelegger for alle andre. Det jeg kommer til å gjøre er å levere inn de tre screenshottene til Bungie i morra og la dem ta seg av problemet. Aner ikke om en av de folkene er deg, men det får være ditt problem.

 

Men seriøs, du skjønner da at du ødelegger for alle andre? For å starte et sted: Hva er hensikten med å grinde så sykt mye? Hva er det du forsøker å oppnå?

Lenke til kommentar

Gud, gi meg styrke. Jeg forstår ikke hvorfor jeg gidder å prøve å diskutere med deg en gang (du, som ikke respekterer eller forstår at folk diskuterer det de selv liker og har interesse for på slike forumer som dette, og blir sint når ingen diskuterer de obskure tingene du liker (ref Nintendotråden)), men here goes:

FORKLAR meg hvordan JEG ødelegger for andre. Vær så snill. Jeg forstår virkelig ikke hvordan jeg gjør det, nei, så det hadde vært kult om du opplyste meg om hvorfor, så kanskje jeg forstår ditt synspunkt og slutter med det.

 

Lever screenshots til Bungie, du. Tror du de er hjernedøde, eller? Dette har pågått i snart to uker, folk fant ut at det et par dager etter release, nettet (spillblogger, reddit (som Bungie selv frekventerer og svarer på i ny og ne) er stappfult av artikler om denne måten å farme på og det diskuteres i tråder som dette på samtlige forumer, inkl. Bungie sine egne. Tror du ikke de vet det? Tror du virkelig bildet du sender dem av 4 personer som står og skyter inn i hula betyr en dritt, eller kommer til å utgjøre noen forskjell?

Hva som er hensikten med å grinde mye? Hva er hensikten med dette spillet i det hele tatt? Å se content. For å se content, må man få gear. Hva er hensikten med WoW? Hva handler det om? Å få gear. Jeg har allerede spilt en karakter til 20 på den "skikkelige måten", som dere så fint sier det. Titan-en min gikk som sagt gjennom hele historien, levlet på den måten samt litt patrols og Crucible, og legendaries/exotics har jeg også fått på den SKIKKELIGE måten (herregud), tilfeldige drops i patrol og i Strikes, og en exotic bounty her og der. Shit. Jeg har faktisk opplevd spillet slik DERE mener det skal spilles. Ingen av dere har noen som helst forståelse for at folk spiller på forskjellige måter og finner andre gleder enn dere?

 

Det jeg forsøker å oppnå ved å grinde mye er kjappe og effektive levels som ikke krever så mye arbeid fra meg, som samtidig tar meg kjapt til maks level slik at jeg kan begynne å spille med vennene mine og samtidig gi meg enda mer utstyr. Det er det dette spillet handler om. Seriøst.

 

Det som foregår i treasure cave er NØYAKTIG det samme som foregår dersom du løper rundt i patrol og skyter fiender. Det er bare det at fiendene spawner fortere her enn andre steder (finnes lignende plass på Mars også, men den tar lengre tid å komme seg til og er ikke like tilgjengelig for lowbies). Det er ingenting magisk med plassen, man må ha like mye flaks for å få legendaries her som andre steder. Det er absolutt ingenting i veien med å stå der og farme dersom man har lyst til det.

 

Og hvis du absolutt må vite det, så stod jeg der i går i lag med en gruppe hvor vi roterte på å være aktive/skyte. Jeg spilte på vitaen min (remote play) samtidig som jeg gjorde andre ting, som blant annet å være med kjæresten min, fikse litt på huset (holder på å skifte kledning/isolasjon på ene kortsiden), se på TV, se på film, sitte litt på dataen. Ingen problem. Er vel strengt tatt det motsatte av nolife, jeg klarte jo å ikke bruke noe særlig tid på å komme opp til 20, samtidig som jeg faktisk gjorde andre ting. Tenk!

Endret av Klatt3n
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kort sagt: Når du bare står i ro og grinder i en evighet for å få bedre levels og utstyr ødelegger du for alle andre, fordi du får en hel masse utstyr uten å måtte jobbe for det. Det er ikke bedre enn å bruke juksekoder for å få de beste våpnene i spillet, eller betale for det (dvs Pay To Win). Videre kan vi jo diskutere hva laget ditt synes, når du sitter der med en maks level karakter du ikke kan spille, fordi du ikke vet hva klassen din kan gjøre.

 

Men tror vi dropper denne diskusjonen før du roter det til for mye for deg selv. Det er allerede pinlig å lese det du skriver, og ikke på en bra måte. Jeg synes geniunt synd på deg. Det må være trist å føle du må jukse deg til bedre våpen i spill for å få en glede ut av det.

 

Btw en siste ting: Du tror ikke seriøst Bungie synes det er helt greit at folk jukser seg til bedre våpen og høyere level? Eller tror du alle blir bannet fortløpende? Det er helt vanlig å holde en nøye kontroll med folk som deg, og så banne en hel drøss på en gang. Jeg ville ikke følt meg for trygg, om jeg var deg. Du er sikkert trygg neste uke, og kanskje etter det. Men når første ban-train kommer skal du ikke se bort ifra at du sitter på det.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...