Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)


heblilla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men alt har jo en årsak, og hva er årsaken til at folk ikke liker meg? Kanskje jeg bare tror det?

Kanskje du har en forvrengt og overdreven idé om hva det betyr å bli likt. Det er ikke bra å bli forgudet heller. Da er det bedre å være sånn middles godt likt. Det at du de stirrer på deg trenger ikke være negativt. Det kunne vært værre - at de hadde snudd seg vekk!
Lenke til kommentar

Kanskje du har en forvrengt og overdreven idé om hva det betyr å bli likt. Det er ikke bra å bli forgudet heller. Da er det bedre å være sånn middles godt likt. Det at du de stirrer på deg trenger ikke være negativt. Det kunne vært værre - at de hadde snudd seg vekk!

Når jeg snakker med folk vil jeg egentlig bare vekk. Jeg føler meg endel ensom og har et ønske om et mer sosialt liv, men har ikke lyst til å slippe folk inn på meg og livet mitt, heller... redd for ikke bli likt, for å bli såret.

 

Sikkert bare tull at de ikke liker meg, er egentlig ingen som kjenner meg. Hvis de da ikke liker meg så er det vel en slags "mobb"? Eller tenker på at det er sånne rykter som de tar for god fisk.

 

Føler du at du blir mislikt?

Lenke til kommentar

Når jeg snakker med folk vil jeg egentlig bare vekk.

Det er altså du som ikke liker dem, og ikke omvendt, for å sette det på spissen. I praksis er det kanskje sosial skam eller frykt for intimitet (nå tenker jeg ikke på sex her, men psykisk). Det lider ihvertfall jeg av.

 

I tillegg så føler man seg ofte utafor når man har høy IQ, som du vel har. Man kan ikke bidra med sitt, i tilfelle ingen forstår det. Mange skjønner så lite av hva man sier at de skjønner ikke når setningen/resonnementet er ferdig engang, så de avbryter alltid etter første setningsledd. Den svir. Men det betyr ikke at de ikke liker en, bare at de er vokst opp i en familie som ikke er universitetsutdannet.

 

Jeg føler ihvertfall ikke at jeg blir mislikt når jeg spiller skuespill for å bli likt. Da er jo livet meningsløst, men det er likevel en nyttig evne å ha. Så kjører hardt på at jeg skal spille mindre skuespill. Men det er vanskelig når man er ... limited edition. Noen av oss er faktisk det, alle er ikke like som de sier i sangen (noen barn er brune).

Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen i alt dette, igrunn. Både i det med sosial skam / frykt for intimitet, at mange ikke forstår hva en sier og føle at en spiller et skuespill. Jeg liker ikke å spille skuespill, da... skulle heller ønske jeg kunne være meg selv. Men virker som jeg ikke har noen andre måter å forholde meg til andre / opptre på.

 

Jeg bor på "bygda", og har lyst til å flytte til mer urbane strøk. Men jeg er usikker på om det egentlig vil hjelpe. Har mine tvil selv om jeg har lyst og.

Lenke til kommentar



http://wimp.no/track/2409100
The Girl And The Robot

I go mental every time you leave for work
You never seem to know when to stop
I never know when you'll return
I'm in love with a robot

In the night, call you up and
Wanna know when you're coming home
Don't deny me, call me back
I'm so alone

In the night, wait up for you
Even though you don't want me to
Go to bed, leave the lights on
What's the use?

So you want to understand me
You just see what you want to see
There's no way I can help you out
You don't know what it's all about

Fell asleep again in front of MTV
God, I'm down at the bottom
No one's singing songs for me
I can't wait for tomorrow

When you're gone and rain starts falling
I just sit here by the phone
Don't deny me, call me back
I'm so alone

Oh, when you gonna come home?
Ooh, I just gotta know
When you gonna come home?
Oh

Baby, I can't stand it when you go to work
You never seem to know when to stop
I never know when you'll return
I'm in love with a robot

In the night, call you up and
Wanna know when you're coming home
Don't deny me, call me back
I'm so alone
Lenke til kommentar

Men hvis man skal robbe eller voldta noen, lønner det seg ikke å smile for å lure vedkommende?

Det har jeg også grublet på. Og jeg har vel kommet til at det ikke er mitt ansvar. Fool me and rob me one, shame on you, fool and rob me twice, shame on you, fool and rob me twice, shame on you, fool and rob me thrice, shame on you.

 

Jeg føler noen ganger at de skal voldta eller robbe meg eller blir sinte og melde meg til politiet og si at jeg prøvde å voldta dem når jeg går ute. Men hvis de gjør dette er det altså demmers eget ansvar, så det skal jeg late som om ikke kan skje.

 

Og eventuelt rive ut øynene på dem hvis de prøver seg. Jeg er jo som kjent ganske sint når jeg først flyr i flint (skjelden). Jeg klikka også på en lampe pga den samme situasjonen, da var jeg altså rasende i en virtuell samtale med vedkommende. Andre lampa jeg har ødelagt i år. This is serious shit.

 

Bra bilde av øynene, btw.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og sånn ser altså de reserverte sonene over et mini-itx hovedkort ut visualisert:

2Id6nXE.png

 

Hvis man lager et kabinett der et mini itx-hovedkort skal passe inn må det tillatte så stor plass. Og hvis man lager et mini itx-hovedkort må man ikke lage det høyere enn sonene som er vist, for da man kan risikere at det ikke passer inn i kabinettene.

 

Lim inn i OpenSCAD og trykk F5 for å se det samme bildet:

 


motherboard_height=1.57; // mini itx spec assumption

module motherboard() {
color("green")
linear_extrude(height=motherboard_height)
difference() {

/* Board */
	polygon([[0,0], [0, 170], [170, 170], [170, 0]]);

	//2d bottom left corner
	translate([6.35, 170-10.16-154.96, 0])
	circle(d=3.96, center=true, $fn=20);

	//2d top left corner
	translate([6.35, 170-10.16, 0])
	circle(d=3.96, center=true, $fn=20);
	
	//2d top right corner
	translate([6.35+157.58, 170-22.86, 0])
	circle(d=3.96, center=true, $fn=20);

	//2d bottom right corner
	translate([6.35+157.58, 170-10.16-154.96, 0])
	circle(d=3.96, center=true, $fn=20);
}
}

/* Maximum height of components */

module max_height_of_components() {

// Area A
color("aqua", 0.25)
linear_extrude(height=57) {
	polygon([[15,30], [15, 170-27], [170, 170-27], [170, 30]]);
}

// Area B
color("blue", 0.5)
linear_extrude(height=16) {
	polygon([[0,0], [0, 170], [15, 170], [15, 0]]);
}


// Area C
color("coral", 0.5)
linear_extrude(height=38) {
	polygon([[15,0], [15, 30], [170, 30], [170, 0]]);
}

// Area D
color("darkgoldenrod", 0.5)
linear_extrude(height=39) {
	polygon([[15,170-27], [15, 170], [170, 170], [170, 170-27]]);
}

}

translate([0, 0, motherboard_height])
max_height_of_components();
motherboard();

 

Lenke til kommentar

Det har jeg også grublet på. Og jeg har vel kommet til at det ikke er mitt ansvar. Fool me and rob me one, shame on you, fool and rob me twice, shame on you, fool and rob me twice, shame on you, fool and rob me thrice, shame on you.

 

Jeg føler noen ganger at de skal voldta eller robbe meg eller blir sinte og melde meg til politiet og si at jeg prøvde å voldta dem når jeg går ute. Men hvis de gjør dette er det altså demmers eget ansvar, så det skal jeg late som om ikke kan skje.

 

Og eventuelt rive ut øynene på dem hvis de prøver seg. Jeg er jo som kjent ganske sint når jeg først flyr i flint (skjelden). Jeg klikka også på en lampe pga den samme situasjonen, da var jeg altså rasende i en virtuell samtale med vedkommende. Andre lampa jeg har ødelagt i år. This is serious shit.

 

Bra bilde av øynene, btw.

Tvangstanker anyone? :p Ja hvis jeg går ute og jeg møter en dame så tenker jeg at jeg må ikke signaliere at jeg skal voldta henne, men jeg kan liksom se det på henne at det er det hun tror... som om jeg har tenkt å voldta noen? Øh sier dette til deg fordi jeg tror du skjønner hva det dreier seg om. ;)

 

Merkelig hvor mye man kan kjenne seg igjen i av internett-folks psykiske problemer. Da jeg var i en samtalegruppe pratet de ikke om annet enn at de fikk nervesammenbrudd av å gå for å handle mat, og at de ikke kunne jobbe fordi hvis de begynte med noe så følte de at det aldri ble bra nok og sleit seg derfor ut med å perfeksjonere filleting. Jaja. Hørtes kjipt ut, men ikke noe jeg kunne relatere til. Og omsider så fortalte jeg om selvhenføringstankene mine men da sa de bare at sånn var det for dem og, de hadde bekjente som ikke respekterte deres situasjon... haha det er jo noe helt annet? Hadde forøvrig ingen bekjente på den tiden engang.

 

Sist gang jeg ble sint skjelte jeg ut fetteren min fordi han mobbet meg men så sprakk det for meg, men da ble han bare sped og sa "jeg visste ikke at du ikke likte det". Haha... mordersnegle, det var et bra ord hehe! ;)

Lenke til kommentar

savner drømmemannen min i dag, men plutselig kom han mens jeg så på tv og så ble han borte igjen som et spøkelse, men det var herlig :)

 

Ser han til mandagen håper jeg og det blir snart bedre sier han. jeg må være tålmodig. fikk trent en del i går også gikk jeg ut på kvelden og la meg ikke før fire i natt hehe:) Var morro selvom jeg ikke drakk annet en farris og vann også kom jeg inn på en konsert gratis også :D brtsett fra har jeg kranglet med en av søskene mine. Han sier jeg skal tenke på meg selv så det skal jeg også. Jeg gjør det, men det er noe jeg også ikke tenker etter så må skjerpe meg litt. Har vært kreativ i dag:) Sittet og sydd. Det var veldig behagelig :) Nå ligger jeg i senga mi og leser videre i boka har ikke kommet så langt men tror jeg har lest den ferdig innen neste helg :) Håper det blir en deilig dag i morgen. Og at jeg får vært kreativ i morgen også. Føler på en måte at jeg kommer litt framover da, også er det morsomt og spennende også avslappende :) Føler meg veldig avslappet nå og det er godt :) Føler mer trygghet nå også og da føler jeg at jeg får vokse til i den tryggheten. Har fått tatt noen standpunkter som jeg tror vil hjelpe meg framover også en del :) Tankene svever og drømmer litt innimellom, men de får bare gjøre det :) Etterhvert så går de seg til der de hører hjemme sikkert også så det blir litt mindre kaotisk oppi der:) Fikk sovet lenge også og det har veldig god innvirkning på hjernen min tror jeg, og at jeg vet at jeg kan sove lenge i morgen også :D Jeg bare elsker det! :) Har nemlig ikke tenkt til å tvinge meg selv til noe som helst jeg ikke har lyst til i morgen heller. Noe jeg tror jeg gjør for mye egentlig

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

savner drømmemannen min i dag, men plutselig kom han mens jeg så på tv og så ble han borte igjen som et spøkelse, men det var herlig :)

Så bra. :)

 

:) ja

 

"Gonna change my way of thinking

Make myself a different set of rules

Gonna change my way of thinking

Make myself a different set of rules

Gonna put my good foot forward

And stop being influenced by fools

So much oppression

Can’t keep track of it no more

So much oppression

Can’t keep track of it no more

Sons becoming husbands to their mothers

And old men turning young daughters into whores

Stripes on your shoulders

Stripes on your back and on your hands

Stripes on your shoulders

Stripes on your back and on your hands

Swords piercing your side

Blood and water flowing through the land

Well don’t know which one is worse

Doing your own thing or just being cool

Well don’t know which one is worse

Doing your own thing or just being cool

You remember only about the brass ring

You forget all about the golden rule

You can mislead a man

You can take ahold of his heart with your eyes

You can mislead a man

You can take ahold of his heart with your eyes

But there’s only one authority

And that’s the authority on high

I got a God-fearing woman

One I can easily afford

I got a God-fearing woman

One I can easily afford

She can do the Georgia crawl

She can walk in the spirit of the Lord

Jesus said, “Be ready

For you know not the hour in which I come”

Jesus said, “Be ready

For you know not the hour in which I come”

He said, “He who is not for Me is against Me”

Just so you know where He’s coming from

There’s a kingdom called Heaven

A place where there is no pain of birth

There’s a kingdom called Heaven

A place where there is no pain of birth

Well the Lord created it, mister

About the same time He made the earth

ALTERNATE VERSION

Change my way of thinking, make myself a different set of rules

Change my way of thinking, make myself a different set of rules

Put my best foot forward, stop being influenced by fools

I’m sittin’ at the welcome table, I’m so hungry I could eat a horse

I’m sittin’ at the welcome table, I’m so hungry I could eat a horse

I’m gonna revitalize my thinking, I’m gonna let the law take its course

Jesus is calling, He’s coming back to gather up his jewels

Jesus is calling, He’s coming back to gather up his jewels

We living by the golden rule, whoever got the gold rules

The sun is shining, ain’t but one train on this track

The sun is shining, ain’t but one train on this track

I’m stepping out of the dark woods, I’m jumping on the monkey’s back

I’m all dressed up, I’m going to the county dance

I’m all dressed up, I’m going to the county dance

Every day you got to pray for guidance

Every day you got to give yourself a chance

Storms are on the ocean, storms out on the mountain, too

Storms are on the ocean, storms out on the mountain, too

Oh Lord, you know I have no friend like you

I’ll tell you something, things you never had you’ll never miss

I’ll tell you something, things you never had you’ll never miss

A brave man will kill you with a sword, a coward with a kiss"

Hørte en bra sang i ene filmen jeg så i stad men fant denne i stedet så :)
Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...