Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fravær uten lærer tilstede


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Var en dag på skolen for noen uker siden vi fikk i oppgave å se en film uten at læreren skulle være med. Endre opp med at jeg forsov meg og ikke kom på skolen. Da ringte jeg læreren og fortalte dette her, og at jeg heller bare så filmen hjemme isteden... Endte opp med å få 3 timer fravær for 1,5 time jeg var vekke... Dette er altså 3 av de 5 timene jeg har i fravær dette året, og er utrulig kjipt å ha i og med at jeg prøver å ha minst mulig fravær i vidergående...

 

Spørsmålet mitt er, må ikkje læreren være tilstede for å sette fravær? Vet at 20 minutt uten en lærer så teller det ikke som en time...

 

Vil helst ha kilder på svara!

 

 

Takker på forhånd!

 

Mvh Markus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2006-06-23-724/KAPITTEL_4-6-2#§3-47

 

§ 3-47.Føring av fråvær i vidaregåande opplæring

Alt fråvær skal førast på vitnemålet og kompetansebeviset. Fråvær skal førast i dagar og enkelttimar. Enkelttimar kan ikkje konverterast til dagar. [...]

 

Alt fravær skal altså føres. Du stod opp for sent, og det var ment at du skulle følge et opplegg på skolen. Ergo, du var fraværende i timen.

 

Når det gjelder: "Vet at 20 minutt uten en lærer så teller det ikke som en time...", så ønsker jeg kilder på det. Det som er vanlig praksis, er at hvis lærer ikke kommer etter 20 minutter så skal man ta kontakt med administrasjonen. Spør administrasjonen din, eller se i skolereglementet hva dere skal gjøre hvis det ikke kommer lærer.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Var det jeg tenkte.. Slik som du sier Dakvi, syntes jeg selv at jeg som så filmen hjemme og var den ene av 2/15 stk som leverte den relaterte oppgaven, er grunn nok til å få det fjernet...

 

Er ærligheten min da jeg ringte å sa i fra til læreren som gjorde at jeg fikk fraværet, da vet vi dette til neste gang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...