Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Datt av MC


FeskarBlauk

Anbefalte innlegg

Hei! Var ute og kjørte igår og datt av i cirka 20-30 km/t og slo meg litt :O Slo det ene kneet ganske hardt og fikk skrubbsår på begge knærne og et på..... Rumpen... Har fortsatt ganske ondt i kneet, men gjetter på at det går over, men skrubbsåret på... Rumpa er veldig ond, det er ganske rødt, men i midten er det litt mørkere gul nyanse og såret setter seg fast i bokseren min...

 

Mitt spørsmål er da om jeg burde gå til legen med det?

 

Takker for svar :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er ikke uten grunn at man bør alltid kjøre med fullt kjøreutstyr ;)

Kjører vanligvis med utstyr, men hadde skiftet dreving på sykkelen min, så dro jeg ut en kjapp tur for å teste stunting med den drevingen, og ja...

 

Du bruker vanligvis utstyr, men akkurat den dagen hadde du endret kjøreegenskapene på sykkelen, så da passet det fint å ta en liten tur uten? Tulling. :p

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Er ikke uten grunn at man bør alltid kjøre med fullt kjøreutstyr ;)

Kjører vanligvis med utstyr, men hadde skiftet dreving på sykkelen min, så dro jeg ut en kjapp tur for å teste stunting med den drevingen, og ja...

 

Du bruker vanligvis utstyr, men akkurat den dagen hadde du endret kjøreegenskapene på sykkelen, så da passet det fint å ta en liten tur uten? Tulling. :p

 

Du hadde ikke moped da du var 14-18? ;)

Lenke til kommentar

Hvor store skrubbsår er det snakk om? Klarer du å dekke det største med en håndflate? 2 håndflater? ett A4-ark?

 

Maksstørrelsen for skrubbsår (og brannsår) som "fikser seg selv" går omtrent ved "en håndflate", større må/bør/skal til legen. Og selvsagt, går det betennelse i såret og det lukter en blanning av gammalost og sur gymsokk (og kanskje noen fluelarver) så må du også komme deg til legen

Lenke til kommentar

Er skrubbsåret "varmt"?

Kva har du gjort for å behandle såret?

Har du fått nokon andre til å sjå på det (kjæreste eller liknande)?

 

Det kan være at du har ureinheiter i det, det at bokseren klistrer seg fast i såret er heller ikkje så bra for hygienen, så dersom du ikkje får det til sjølv så skulle du hatt hjelp til å få rensa såret og satt på bandasje/plaster slik at du ikkje får ureinheiter i såret.

Du treng ikkje nødvendigvis å gå til legen, men dersom du ikkje har nokon andre som kan gjere det så kan det være lurt.

 

Hadde skrubbsåret vært ein anna plass på kroppen så kunne du lett ha gjort det sjølv, men akkurat her treng du nok litt hjelp.

 

Du bør ikkje vente for lenge med å få nokon til å sjå på skrubbsåret, dersom det skulle være infeksjon i såret så er det best om du får tatt det tidlig, også for å hindre at du får eit styggt arr.

Lenke til kommentar

Er skrubbsåret "varmt"?

Kva har du gjort for å behandle såret?

Har du fått nokon andre til å sjå på det (kjæreste eller liknande)?

 

Det kan være at du har ureinheiter i det, det at bokseren klistrer seg fast i såret er heller ikkje så bra for hygienen, så dersom du ikkje får det til sjølv så skulle du hatt hjelp til å få rensa såret og satt på bandasje/plaster slik at du ikkje får ureinheiter i såret.

Du treng ikkje nødvendigvis å gå til legen, men dersom du ikkje har nokon andre som kan gjere det så kan det være lurt.

 

Hadde skrubbsåret vært ein anna plass på kroppen så kunne du lett ha gjort det sjølv, men akkurat her treng du nok litt hjelp.

 

Du bør ikkje vente for lenge med å få nokon til å sjå på skrubbsåret, dersom det skulle være infeksjon i såret så er det best om du får tatt det tidlig, også for å hindre at du får eit styggt arr.

Skrubbsårene er mindre enn en håndflate...

 

Fikk moren min til å se på dem "Jævlig kleint", men hun er hjelpepleier og sa det ikke var så heftig og ga med salver osv, så tror det skal gå bra :-) Kneet mitt er hvertfall helt fint nå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...