Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

:dremel:

Jo da, det går fint å diskutere. PP Calatrava, JLC Ultra Thin, Zenith Elite, H. Moser, etc, etc..

 

For all del, Pie Pan er en flott klokke, men det er for enkelt å si at den er tidenes peneste.

Men det er når man er enkel man får mest motforsag og "motstand". De har jo en tråd godtav. :wee: Enkelte, som stakkars DaniNichi, skjønner takler dessverre ikke balansegangen.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei dere. Jeg er på leting etter en ny klokke, men jeg er verken interessert eller har peiling på klokker. Jeg har tittet litt rundt og funnet denne og denne, som jeg virkelig liker, men ikke liker godt nok til at jeg gjorde impulskjøp. Dere skjønner kanskje greien, stilren og ikke mye dilldall på klokken. Dresscode på jobb er dress, og det er langt mer viktig at klokken funger til dress enn til jeans.

 

Er det noen som har noen tips til klokke lignende de overnevnte? Kjente og robuste produsenter er førstepri. Jeg har også satt en ganske klar strek på 2.000 kroner.

Endret av Rybczynski
Lenke til kommentar

Hei dere. Jeg er på leting etter en ny klokke, men jeg er verken interessert eller har peiling på klokker. Jeg har tittet litt rundt og funnet denne og denne, som jeg virkelig liker, men ikke liker godt nok til at jeg gjorde impulskjøp. Dere skjønner kanskje greien, stilren og ikke mye dilldall på klokken. Dresscode på jobb er dress, og det er langt mer viktig at klokken funger til dress enn til jeans.

 

Er det noen som har noen tips til klokke lignende de overnevnte? Kjente og robuste produsenter er førstepri. Jeg har også satt en ganske klar strek på 2.000 kroner.

 

http://www.christopherward.co.uk/men/dress/c5q/c5-q-gwt.html

Jeg har en sånn som er brukt to ganger. Noen som vil ha den?

 

http://www.christopherward.co.uk/men/dress/c5q/c5-q-gwt.html

Endret av -sebastian-
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Amazon.com, og Amazon.co.uk har mye tilbud på klokker for tiden, spesielt på et merke som heter Invicta. Det står at noen av klokkene er satt ned med til og med 80%, men det får man ta med en klype salt. Uansett hvor mye de er satt ned, er det fine klokker, til en rimelig pris. Bestilte en i helgen, som ble sendt fra USA, og den kom på døra i dag.

Endret av olavsmed
Lenke til kommentar

Har ikke noen konkrete tips i den prisen, men kan være greit å holde seg til et rimelg, men bang-for-the-buck-vennlig merke som Seiko. Finnes en del, f.eks. her.

 

red: Invivta har en "veiledende pris som alltid liger minst 50% over utsalgspris i et mislykket forsøk på å gi intrykk av kvalitet og at du gjør et "kupp". Ikke spesielt vel ansett blandt folk med interesse for klokker, uten at jeg har noen personlig erfaring med kvalitetn.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hellu, har lyst på mekanisk klokke. Og som vanlig er ikke budsjettet så veldig høyt. Tenker rundt 1000 kr. Har forstått at Seiko er et godt merke. Vil ha stållenke, og lurer litt på denne http://www.creationwatches.com/products/seiko-divers-60/seiko-automatic-divers-skx007k2-skx007k-skx007-mens-watch-1167.html?currency=NOK

 

Sorry før lang link, er på mobilen nå. Har forstått at Skx 007 er en godt likt klokke. Hvordan er det med vedlikehold? Hvordan er det med toll og andre utgifter, når man bestiller fra creationwatches?

 

Takker før svar:-)

Lenke til kommentar

hvordan er fealing på de? er det litt sånt _cheap_ eller helt OK ?

Angående feeling, så ha orient gjerne langt bedre lenker enn Seiko sine på rimeligere modeller, rett og slet fordi Seiko sine er litt kjipe, med folded links (altså ikke helstøpte ledd), så de er lettere og sett fra siden ser man a eddene ikke er helstøp. Hvis man ser veldig etter akkurt det da... Jeg ville ikke latt være å kjøpe Seiko på grunn av det, men de er et pluss i favør Oient.

 

Når det gjelder vedlikehlod, betalte jeg nettopp 700kr for å få renset og regulert balansen i en SKX007 og rparert datomekaismen i en Orient Mako, og det er den føste utgiften jeg har hatt med dem ila. to eller tre år med mekaniske klokker. De fleste har egentlig ingen utigfter med billige mekaniske klokker med mindre det skjer noe feil med dem. Man kan fort ha en billig Seiko i ti år uten at den trenger noe ettersyn, også kjøper man en ny (og dyrere, ettersom man er bitt av basillen) hvis den skulle gi seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Liker SKX007 bedre og bedre. Men er i tvil om hvilken versjon jeg skal velge.

J 1600-.

SKX007J-Oys_LRG.jpg

K 1100-.

SKX007K2_LRG.jpg

 

Lurer litt på SKZ325K 1409-.

Noen som vet noe om den eller har erfaringer?

SKZ325K1_LRG.jpg

Hvilken ville dere valgt?

 

Hvordan er det å bestille fra creationwatches, mtp. toll og slikt? Betaler man toll når man kjøper klokker, evt. hvordan betales den? Har aldri bestilt noe fra utlandet før, så dette er helt nytt for meg.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Du betaler postens tollgebehandlingsgebyr som er noe sånt som 230kr for varer over 1000kr, tror jeg.I tillegg betaler du mva, som er på 25% av varens verdi+frakt. (untatt der varen i se selv er under 200kr, men dt er jo ikke tilfelle her.)

 

Den øverste er laget i Japan, noen foretrekker det. Ellers kommer det jo an på hvilke av dem du liker utseendemessig. Den nederstevil jo kanskje fungere dårligere til penere antrekk (skjorte), men de er generelt noe de fleste (dessverre) har slutte å bry seg om, så du trenger ikke tenke alt for mye på det. Men du kan definitivt ikke bruke den nederste til dress.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...