Gå til innhold

Samme innhold i mappe, men ulik innholdsfortegnelse ...?


Anbefalte innlegg

Altså, bakgrunnen er dette, at jeg brukte Acronis True Image til og gjøre en image backup. Testet da og gjennoprette det, o etter og ha gjort det så merker jeg at den gjennopprettede data innholdet har litt annerledes antall totalt antall FILER !

 

Undersøker så nærmere for og komme til bunns i hvor dette kommer fra. Det ender med at jeg kommer til en Mappe med musikk i. Denne mappen inneholder 30 mp3 filer.(det gjør begge versjonene) Men mappe beskrivelsen er 30 filer for den orginale og 32 filer for den gjennopprettede backupen. ENNÅ jeg åpner mappen og ser, kan både telle manuelt, eller ctrl+a så er det altså abre 30 filer inne i mappen !!!! Hvordan er dette mulig, hvorfor blir folk(jeg) trollet av datamaskinen eller softwareen slik ?

 

P.s. ja jeg har på hvis skjulte filer.

 

Takker velding på forhånd for kvikt svar på dette siden jeg trenger og få en backup rutine snarest som jeg kan stole på. Og jeg kan ikke lite på min egen forståelse av disse tingene, er for mye rart og ukjente variabler i dataverden virker det for meg,..overraskenede nok.

 

p.p.s

Ett annet problem med TI er at det ikke lar meg mount image slik at jeg kan hente ut individuelle filer om det trenges forresten.

Endret av FullColor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Mappen regnes vel som en fil? Hvor stor er original og backup mappen.

 

Du viser altså alle (også) skjulte filer og sammenligner fil for fil og finner ingen uoverstemmelse? Hva skjer om du lager backup nummer 2 av originalen og av backupen?

 

p.p.s
Ett annet problem med TI er at det ikke lar meg mount image slik at jeg kan hente ut individuelle filer om det trenges forresten.

 

 

Hvilket OS har du?

 

Ser at Acronis lanserer seg selv som

 

Acronis True Image 2014. Reliable image backup and recovery of your entire system – email, music, photos, videos, documents, personal settings, bookmarks,

 

..

Jeg har testet flere video recovery program og det suverent best av dem jeg testet var http://www.stellarinfo.com/ med http://www.wondershare.com/ som en like god nummer 2. Men recovery er vel ikke ditt problem nå.

Lenke til kommentar

Mappen regnes vel som en fil? Hvor stor er original og backup mappen.

 

Du viser altså alle (også) skjulte filer og sammenligner fil for fil og finner ingen uoverstemmelse? Hva skjer om du lager backup nummer 2 av originalen og av backupen?

Vet ikke hva some skjer om jeg lager backup nummer 2 av dem. Har ikke kommet sa langt, og er ikke helt sikker enna hvordan jeg skal gjore det, den orginale backupen tok jo en halv dag og fullfore.

 

Men her er ett bilde some forhapentlighvis viser det hele ganske fint:post-87643-0-35137600-1403363359_thumb.jpg

 

Men nar jeg gar inn i selve mappen sa ser jeg bare 30 filer ><

G:\ er orginalen btw, J:\ er restore.

 

Og det over var bare en ting jeg begynte og spore det ned til. Totalt sett er det enda storre forskjell...jeg blir jo bekymret for filene mine gitt: post-87643-0-88922000-1403363671_thumb.jpg

Endret av FullColor
Lenke til kommentar

Min erfaring med Acronis, er at du kan stole 100% på backupen den lager.

Trolig kan det være at Acronis legger til noen ekstra filer med info eller noe slikt, siden Acronis er nokså flinke på å komprimere dataene i backupen. Så da kan det jo være de legger ved noe form for info i mappene.

Uansett er det jo ikke noe problem, om filen(e) faktisk ikke synes, og det viktigste er jo om du har 30 sanger før backup, og fortsatt har 30 sanger etter backup er restored,

 

Men du kan jo registrere deg på forumet til Acronis, og spørre direkte der. Ingen andre kan hjelpe deg bedre enn Acronis. Siden du har kjøpt programmet kan du jo også kontakte Acronis support.

Så får du nok en naturlig forklaring på dette. Om ikke, er det jo bare å gå videre.

Lenke til kommentar

Min erfaring med Acronis, er at du kan stole 100% på backupen den lager.

Trolig kan det være at Acronis legger til noen ekstra filer med info eller noe slikt, siden Acronis er nokså flinke på å komprimere dataene i backupen. Så da kan det jo være de legger ved noe form for info i mappene.

Uansett er det jo ikke noe problem, om filen(e) faktisk ikke synes, og det viktigste er jo om du har 30 sanger før backup, og fortsatt har 30 sanger etter backup er restored,

 

Men du kan jo registrere deg på forumet til Acronis, og spørre direkte der. Ingen andre kan hjelpe deg bedre enn Acronis. Siden du har kjøpt programmet kan du jo også kontakte Acronis support.

Så får du nok en naturlig forklaring på dette. Om ikke, er det jo bare å gå videre.

hmm men se på det siste bilde paret og see forskjellen der da... det er jo 4 GB. Og desutten så synes jeg ikke det er bare greit og spekulere at det sikkert er "bare" noen extra filer, det er jo en uoverenstemmelse med filene, og sånt burde det jo bli litt alarm av. I tillegg som nevnt så var det jo ingen andre synelige ting der, og den mappen som hadde tilsynelatende 2 filer "extra" var jo den orginale mappen. Orginal størrelse av dataene er altså da større enn den gjenoppretede backupen !

 

P.s. prøvde forrsten og kontakte acronis support and en bug-feil, men svaret jeg fikk var at hvis jeg ville ha noe hjelp fra dem så måtte jeg fint punge ut for 2014 versjonen siden jeg kjøpte True Image i 2013....

 

p.p.s har ikke mye erfaring, men fra hva jeg har lest er ikke acronis så flott lenger som det en gang var, man kan nå lese at acronis fint kan lage backup, men til tider og utider ikke altid klarer og gjennoprette den. I tilfelle det var av interesse og vite.

Endret av FullColor
Lenke til kommentar

Da må de ha blitt dårlige fort. I mange år var Aronis eneste backup tjeneste jeg brukte. Tar vanligvis kopi av hele harddisker, og har som nevnt aldri hatt problemer med backup tatt med Acronis.

Til og med kopi av systemdisk mens den kjører fungerer fint i Acronis.

 

Er vel ikke sikkert dette er en bug, så å rapportere en bug før man vet det er en bug er vel neppe veien å gå.

Jeg ville heller bare spurt om hvorfor det blir slik. Og så kan det jo være at den feilen er rettet opp i 2014 versjonen da.

Jeg har ikke brukt 2013 versjonen, men alle versjoner før det i sikkert 10 år, trolig mer, og har aldri sett den feilen du beskriver.

 

Men har du sjekket i Acronis forumet da? Der er det mange folk som har peil, og kan ikke tenke meg at de bare løser alt med å si at du må kjøpe 2014 versjonen. De har i alle fall et forum kun for eldre versjoner.

 

Men Acronis er jo ikke det eneste der ute, så er du så misfornøyd, så er det jo bare å bytte.

Jeg ser ingen grunn for min egen del å bytte, siden jeg aldri har opplevd noe problem i det hele tatt med backup tatt i Acronis.

Lenke til kommentar

Ja begynte visst og gå nedveien siden 2009 versjonen fra hva jeg har fått med meg folk rapporterer. Virker som for folk som er 'inne' i disse tingene så er det en del switch over til Macrium Reflect. Har så langt bare lasted det ned selv men har ikke prøvd og bruke det ennå så kan ikke si noe fra meg selv.

 

Ang buggen jeg nevnte så gjaldt ikke det dette issuet men ett annet. Og i tillegg så gjorde jeg det som du sa, jeg spurte bare etter hjelp iht det.(uoverenstemmelse med deres egen bruksanvisning of programmets funksjoner og utilgjengelig funksjon)

Om det er noe som er rettet opp i 2014 vet jeg ikke siden de ikke ga meg noe annet svar enn det som jeg nevnte.

 

Jeg har ikke kommet så langt ennå til forumet deres, begynte og søke etter svar andre plasser når jeg fikk den responsen from dem. Men det kan vel være jeg blir nødt til og ta turen innom der hvis ikke folk andre plasser vet noe om hva dette kan komme av.

 

Du har altså ingen anelse du heller hva det kan være, eller kansklje vet noen her på forumet som junne ten kes og vite slikt ?

Endret av FullColor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...