Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, leverte idag skole pc-en for siste gang og er nå uten pc. Trenger derfor en ny og har lenge hatt lyst på Mac. Elsker designet og os virker bra. Den jeg har sett på er macbook air som elkjøp har på tilbud til 7k. Er det noen grunn til dette? Er det en ny rundt hjørnet? En ting som bekymrer meg er kraften. Kjøper jeg en pc, kan jeg få en mye kraftigere for samme pris. 1,4 ghz er jo ingen ting

4 gb ram er jo også ganske lite det samme med 128 gb ssd, men kan jo altids bruke ekstern/dropbox. Den vil bli brukt mest til surfing, spotify og muligens litt photoshop og innspilling av gitar/vokal med eksternt lydkort. En runde cs nå og da er heller ikke å forakte. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt, 1,5 ghz er ikke mye. Men Air er beregnet på en surfe/skrive maskin. Noe den fungerer veldig bra til. Så selfølgelig musikk i tillegg. Det skal gå veldig fint. Tror nok ikke innspillingen vil være et stort problem, men store bilder og filer i photoshop kan gå litt tregt. CS vil jeg ikke svare på, men på generelt grunnlag så er 1,5 ghz og 4 GB ram ikke noe stor å skryte av...

 

Om tilbudet er pga ny modell vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Tilbudet er faktisk på 2014 modellen. Er bare to endringer fra 2013 til 2014 modellen: 2013 har 1,3GHz, 2014 har 1,4GHz. 2014 har litt raskere SSD.

 

Den har turbo boost til 2.7GHz, så den klokker seg opp mye under belastning i forhold til basisfrekvensen, intel HD5000 grafikken er også bedre enn HD4400 som sitter i mange konkurrenter, men blir ikke noe spillmonster for det. CS burde gå greit dog.

 

Konklusjon: godt kjøp til den prisen, og du får en batteritid som de fleste andre konkurrenter ikke er i nærheten av.

 

Bakdeler med macbook'en: skjermen er ikke oppdatert på flere generasjoner og er ikke så god som IPS skjermene til enkelte konkurrenter, uvant OS om man ikke er vant med OSX fra før, ellers få bakdeler.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...