Gå til innhold

Gamecube er nå syyyykt billig! 799,-!!!


Nexxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ett lite spørsmål:

 

Ka kan man gjøre med en GameCube? Kan man chippe og modde slik at det kan har en harddisk og legge inn filmer (DivX/XviD) og mp3 og kan den spille backup spill? Kommer den seg også på nett?

 

Hilsen en uvitende GC fyr.

Nei, ikke mye man kan gjøre med GC'n. Med feks. Xbox kan man gjøre alt som GC kan og MYE mer. Det er nok heller ikke uten grunn at prisene på GC blir dumpet vanvittig nå.

Lenke til kommentar
Svar meg på hva den grunnen er da.

 

Salget av GC i Norge, i likhet med resten av verden, har vel vært meget magert, de solgte vel så å si ingenting sammenlignet med Xbob/PS2.

 

Så har vel de sentralt (les: Japan) bestemt at det er bedre å dumpe ut restene enne å brenne inne med xxx tusen på et lager i Taiwan.

Slik kan man øke salget av spill, sammtidig som man frigjør kapital. I tillegg gjør det at Sony selger mindre.

Med andre ord; man kan komme sterkere tilbake senere ettersom GC delvis har vært en fiasko.

Lenke til kommentar
Svar meg på hva den grunnen er da.

 

Salget av GC i Norge, i likhet med resten av verden, har vel vært meget magert, de solgte vel så å si ingenting sammenlignet med Xbob/PS2.

 

Så har vel de sentralt (les: Japan) bestemt at det er bedre å dumpe ut restene enne å brenne inne med xxx tusen på et lager i Taiwan.

Slik kan man øke salget av spill, sammtidig som man frigjør kapital. I tillegg gjør det at Sony selger mindre.

Med andre ord; man kan komme sterkere tilbake senere ettersom GC delvis har vært en fiasko.

 

ke en en xbob?

 

salgs tal av gamecube på verdens basis e d ingen som har kontroll på ,någen meine an selle meir en xbox og någen see at de e kun to så har an i verden, så d e ingen ting å stola på, og grunnen til at den blir sett på som e n fiasko e pga at N64 var en så stor sukse og fall høyden var støre for nintendo en for microsoft.

uansett så har ikkje xbox jort någe stort beder den, ke har an? en heile hau me spell så finse elle komme på pc, å ke e vitsen me d? di e nedre på pc uansett

han e ikkje nyskapandes, han føra bare vidare på någe så funkte men blir gammalt

Lenke til kommentar
Ett lite spørsmål:

 

Ka kan man gjøre med en GameCube? Kan man chippe og modde slik at det kan har en harddisk og legge inn filmer (DivX/XviD) og mp3 og kan den spille backup spill? Kommer den seg også på nett?

 

Hilsen en uvitende GC fyr.

Nei, ikke mye man kan gjøre med GC'n. Med feks. Xbox kan man gjøre alt som GC kan og MYE mer. Det er nok heller ikke uten grunn at prisene på GC blir dumpet vanvittig nå.

 

Jeg har PC. Derfor trenger ikke jeg xbox.

 

GC og PS2 er etter min mening de to eneste "ekte" konsollene på markedet.

Lenke til kommentar

Hey!

 

Jeg trodde N64 ble grisebanket av playstation1?

 

-

Gamecube: Bråtevis med fanatiske tilhengere som er villige til å kjøpe alt Nintendo måtte stå bak, bøttevis med etablerte franchises og kanonbra egenutviklete spill, årevis med erfaring på konsollmarkedet...

 

Xbox: Bråtevis med penger hos selskapet som lanserer konsollen. That's it.

 

Ut fra disse forutsetningene i "konsollkrigen", synes jeg xbox'en har klart seg over all forventning. Ikke en gang Nintendo vedkjenner seg fornøyde med gamecube-salget.

-

 

Hva angår PC <-> Xbox-argumentet: det finnes haugevis med spill jeg ser frem til på Xbox'en, og jeg har enda ikke hørt om planer om noen lansering på PC.

 

 

Akkurat kjøpt en svart, liten gamecube - digg å være multikonsoll-eier: the best of both worlds.

Mangler bare en ps2 nå (for det er masse digg til den også!)

 

 

Hej då!

 

Currently playing: Zelda (gamecube) KOTOR (xbox) <---- GISP! (Går det an da?!)

Lenke til kommentar
Nei du kan ikke chippe den eller noe sånt dritt.... Men du KAN importere spill lett fra USA for 300,- spill.. siden det er veldig enkelt gjøre den "sonefri!"

 

Hvorfor er det dritt å modifisere en konsoll til å gi deg flere muligheter? Faller ikke å gjøre en gamecube regionfri under den kategorien?

Det er uansett mulig å kjøre "backup" spill på gamecube.

Lenke til kommentar

 

ke en en xbob?

Thihi, ja nå kan du lure. ;-)

 

salgs tal av gamecube på verdens basis e d ingen som har kontroll på ,någen meine an selle meir en xbox og någen see at de e kun to så har an i verden, så d e ingen ting å stola på, og grunnen til at den blir sett på som e n fiasko e pga at N64 var en så stor sukse og fall høyden var støre for nintendo en for microsoft.

uansett så har ikkje xbox jort någe stort beder den, ke har an? en heile hau me spell så finse elle komme på pc, å ke e vitsen me d? di e nedre på pc uansett

han e ikkje nyskapandes, han føra bare vidare på någe så funkte men blir gammalt

Gamecube solgt like bra som Xbox? Sorry, men det er feil.

Selv om det er umulig av vite nøyaktig hvor mange tusen som er solgt til en hver tid må likevel alle disse tre selskapene opplyse det i sine kvartalsrapporter.

Se her:

http://www.cmpnetasia.com/ViewArt.cfm?Arti...tid=2&subcat=77

By the end of 2003, Sony is expected to have sold 24.3 million units of PlayStation 2. Microsoft and Nintendo are expected to have sold 9.3 million units of the Xbox and 5.7 million units of the GameCube(...)

 

Men så er jo Gamecube litt eldre en Xbox også da, så det er vel bare naturlig at salget begynne å dabbe av. Men Nintendo hadde forventet å selge 10-12 millioner fra mars 2002-mars 2003. De solgte "bare" 5,6 millioner.

 

Fallhøyden har jo vært ganske stor for MS også, de har jo satset ganske mange millioner på at Xbox skulle selge bra.

 

Hva som er nyskapede kan vi alltids diskutere, men tror vi kommer til å ende med å konkludere at Xbox er omtrent like nyskapende som Gamecube.; begge to er bare en hardware-box med kraftigere hardware for bedre grafikk.

På spillfromten hra jo GC Metroid Prime som schläger mens Xbox har Halo. Det e vanskelig å komme opp med noe veldig nyskapende.

Lenke til kommentar

 

ke en en xbob?

Thihi, ja nå kan du lure. ;-)

 

salgs tal av gamecube på verdens basis e d ingen som har kontroll på ,någen meine an selle meir en xbox og någen see at de e kun to så har an i verden, så d e ingen ting å stola på, og grunnen til at den blir sett på som e n fiasko e pga at N64 var en så stor sukse og fall høyden var støre for nintendo en for microsoft.

uansett så har ikkje xbox jort någe stort beder den, ke har an? en heile hau me spell så finse elle komme på pc, å ke e vitsen me d? di e nedre på pc uansett

han e ikkje nyskapandes, han føra bare vidare på någe så funkte men blir gammalt

Gamecube solgt like bra som Xbox? Sorry, men det er feil.

Selv om det er umulig av vite nøyaktig hvor mange tusen som er solgt til en hver tid må likevel alle disse tre selskapene opplyse det i sine kvartalsrapporter.

Se her:

http://www.cmpnetasia.com/ViewArt.cfm?Arti...tid=2&subcat=77

By the end of 2003, Sony is expected to have sold 24.3 million units of PlayStation 2. Microsoft and Nintendo are expected to have sold 9.3 million units of the Xbox and 5.7 million units of the GameCube(...)

 

Men så er jo Gamecube litt eldre en Xbox også da, så det er vel bare naturlig at salget begynne å dabbe av. Men Nintendo hadde forventet å selge 10-12 millioner fra mars 2002-mars 2003. De solgte "bare" 5,6 millioner.

 

Fallhøyden har jo vært ganske stor for MS også, de har jo satset ganske mange millioner på at Xbox skulle selge bra.

 

Hva som er nyskapede kan vi alltids diskutere, men tror vi kommer til å ende med å konkludere at Xbox er omtrent like nyskapende som Gamecube.; begge to er bare en hardware-box med kraftigere hardware for bedre grafikk.

På spillfromten hra jo GC Metroid Prime som schläger mens Xbox har Halo. Det e vanskelig å komme opp med noe veldig nyskapende.

 

d eg meinte me nyskapandes va at microsoft ikkje finne på noge nytt, fps har jo ver t jort før(halo) men microsoft tenke ikkje nytt, nintendo går egnevei og finne opp nye konsept, ingen andre hadde cel-shada et så viktig spell som nintendo jore og ingen andre hadde kome på någe så genialt Pikmin, eg e ikkje sikert eg vil ver i en konsollverden der ingen ting nytt skjer

Lenke til kommentar

http://www.gamereactor.net/news/index.asp?NewsID=10618

 

Tror vi ikke skal avskrive GC som en taper enda. For min del syntes jeg at det er den mest innovative av de tre, og nå helt klart det som gir mest for pengene. Xbox= dølle spill, ps2 = utdatert grafikk

 

Hva skal man med chipping og modding? en konsoll er da en tv-spill-boks! alle har da standalone dvd-spillere, eller uttak fra datan

Lenke til kommentar

En litt viktig ting når man ser på suksessen til de tre konsollene:

 

X-box har ALDRI solgt bedre enn GC verden over. Og Microsoft kuttet prisen fra 5000 og ned til det den er i dag. Microsoft får det ofte til å høres ut som X-boxen gjør det bedre, men det gjør den ikke. De tallene JattaJatta skriver er feil på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
En litt viktig ting når man ser på suksessen til de tre konsollene:

 

X-box har ALDRI solgt bedre enn GC verden over. Og Microsoft kuttet prisen fra 5000 og ned til det den er i dag. Microsoft får det ofte til å høres ut som X-boxen gjør det bedre, men det gjør den ikke. De tallene JattaJatta skriver er feil på en eller annen måte.

?? "Feil på en eller annen måte"?? Så hvilken "måte" er dette da? Kom med eksempler til dine hittil totalt grunnløse påstander så kanskje det blir mulig å forstå noe som helst av det du sier. :roll:

Lenke til kommentar
En litt viktig ting når man ser på suksessen til de tre konsollene:

 

X-box har ALDRI solgt bedre enn GC verden over. Og Microsoft kuttet prisen fra 5000 og ned til det den er i dag. Microsoft får det ofte til å høres ut som X-boxen gjør det bedre, men det gjør den ikke. De tallene JattaJatta skriver er feil på en eller annen måte.

?? "Feil på en eller annen måte"?? Så hvilken "måte" er dette da? Kom med eksempler til dine hittil totalt grunnløse påstander så kanskje det blir mulig å forstå noe som helst av det du sier. :roll:

Grunn 1:

http://cnews.canoe.ca/CNEWS/TechNews/2003/...2/93304-ap.html

Nintendo hadde i Mars solgt 9,55 millioner GC'er.

 

Grunn 2:

http://www.gamemarketwatch.com/news/item.asp?nid=2728

Microsoft hadde i Juni solgt 9,4 millioner Xboxer.

 

Grunn 3:

 

http://www.sales-age.com/images/chart_shipped.gif

 

Disse tallene er fra offisielle pressemeldinger fra Microsoft og Nintendo om egne salg, og stemmer overens med Sony's beregninger. Microsoft ligger på tredje-plass. Enkelt og greit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...