Gå til innhold

24 k for GTX Titan Z


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har mye spart om du har plass til 2 stykk Titan Black Edition. Og om du bryr deg om penger, så vil nok de fleste kunne inngå kompromisset med lavere minnemengde og dårlig double precision ytelse, og like greit bare gå for to 780Ti.

 

Men det finnes de som ikke inngår kompromisser, og det er vel her Nvidia ser sitt snitt å gi dem hva de ønsker.

 

Ja, eller bare holde seg med middelklassen, GK104. :p

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Du har mye spart om du har plass til 2 stykk Titan Black Edition. Og om du bryr deg om penger, så vil nok de fleste kunne inngå kompromisset med lavere minnemengde og dårlig double precision ytelse, og like greit bare gå for to 780Ti.

 

Men det finnes de som ikke inngår kompromisser, og det er vel her Nvidia ser sitt snitt å gi dem hva de ønsker.

 

Ja, eller bare holde seg med middelklassen, GK104. :p

 

 

Har selv lyst til å kjøpe meg et 780Ti, men synes prisen er veldig høy, og derfor må jeg eventuelt vente med å kjøpe det. Men kjenner en som er ganske så fornøyd med det kortet.

Lenke til kommentar

Hoppet selv av på 680 grunnet det ikke ble laget spill lenger som var krevende nok til å forsvare et highend-kjøp. Dette kan endre seg litt nå når nye konsolller har dukket opp, men til den prisen finner jeg heller på noe annet. Ja GTX TI er også i overkant dyrt. Skal jeg bytte ut mitt 680 gtx nå blir det nok dette - https://www.komplett.no/msi-geforce-gtx-780-gaming-3gb-physx/790483 - .

 

Min lille "hobby" har i mange år vært å kjøpt highend skjermkort ved release, men det satt 780 serien spesielt med Titan Z et jæskla effektivt punktum på hehe

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Svindyre skjermkort til mangfoldige titusner har da eksistert fra Nvidia så lenge jeg kan huske.

 

Vanlige toppkort koster da heller ikke noe spesielt mer eller mindre enn før?

Titan-serien er en blanding mellom Quadro-serien deres og Geforce-serien, og er ikke noe rent gaming-skjermkort. Prislappen plasserer seg også midt mellom disse.

GTX 780Ti er toppen i deres vanlige Geforce portefølge myntet kun til gamere, og koster rundt 5000kr. Et nivå toppkort har vippet rundt i flere tiår. Noen ganger så lavt som 4000kr ish, og noen ganger så høyt som 7000kr. Ja, jeg ser da bort fra spesielle versjoner/varianter fra produsentene.

GTX 600-serien var vel kanskje noe av den billigste i historien, noe som kanskje forklares av at det ikke hadde noen skjermkort i toppserien. Nvidia ble så fornøyd med middelklasse-brikka GK104. At de kunne gi den ut som et billig "high-end" skjermkort, og heller vente med å levere toppbrikken GK110 litt senere.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Svindyre skjermkort til mangfoldige titusner har da eksistert fra Nvidia så lenge jeg kan huske.

 

Vanlige toppkort koster da heller ikke noe spesielt mer eller mindre enn før?

Det var en periode fra midten av 2008 frem til 2012 at skjermkort stort sett holdt seg i samme prisområde på maksimalt 4000 for enkeltGPU og 5500 for dualGPU.

Lenke til kommentar

Mener å huske 8800ultra kosta opp i 8000 den gangen.

Muligens dette var med vannblokk.

 

Mine nvidia 295x2 kostet iallefall 12000kr.

 

Siden kortet ikke er et rent spillkort så kan vel ikke prisen sammenlignes.

Men det er kjempebillig om alternativet er et regnekort til 40-60K som er alternativet.

Eneste grunnen til å ville spille med titan/black/z er om man kjører 2-3 stk 4k-skjermer og faktisk trenger all minnet.

 

780ti og modellene innenfor der er helt supre.

Jeg har 20 av de og det er de er helt knall alle sammen.

Amd 290x-kortene er jeg ikke fornøyd med, 1gen-kjølere eller nyere med flere vifter, støyer hele gjengen og yter dårligere og trekker mer strøm. Kjører 3x i en pc nå og den får nabovarslene rakt opp på tavla i gangen.

Lenke til kommentar

Vil man spare 1000 kr som man taper igjen på strømmen, og ha 290x-ytelse som ligner mer på 780 og vil ha mer støy så klarer man kanpt høre forskjell på 290x-kortene så lenge man kjøper en med 2 vifter på og ikke originalkjøleren med 1.

 

Nye amd prøver å yte så bra det kan helt til temp treffer 95C eller det ikke klarer mer.

Resultatet av det er at kortet alltid vil støye på full last.

Har for eks 1x 290x i egen rigg som støyer mer en 690,680,780ti,780ti,780ti,780ti,780 og 780 til sammen.

Eneste jeg hører i rommet er en 40db viftesus + amdkortet 3x mer støy som uler gjennom det hele.

Det er en kjøler med 2 vifter.

 

Vet ikke hvor mange kort jeg har lenger, kjøpt for mange hundre tusen bare i år.

De folder så det er 100% load hele tiden.

En spiller vil sikkert ligge mellom 40 og 70% i en kurve.

 

 

Hvor mange AMD kort har du ?


Å er det med forskjellige kjølere?

 

Hvilke kjøler vil du si støyer minst?

Tror det er Msi twinfrozr kortet ;)

 

I 780ti-serien ja

 

https://www.komplett.no/gainward-geforce-gtx-780ti-3gb-physx/804118

Denne serien fra Gainward med slik 3x-slotkjøler må man holde seg langt unna.

Viftene/styringen dør på den og setter seg selv på 100% , ikke bare på ett men alle kortene.

Lenke til kommentar

Vil man spare 1000 kr som man taper igjen på strømmen, og ha 290x-ytelse som ligner mer på 780 og vil ha mer støy så klarer man kanpt høre forskjell på 290x-kortene så lenge man kjøper en med 2 vifter på og ikke originalkjøleren med 1.

 

Nye amd prøver å yte så bra det kan helt til temp treffer 95C eller det ikke klarer mer.

Resultatet av det er at kortet alltid vil støye på full last.

Har for eks 1x 290x i egen rigg som støyer mer en 690,680,780ti,780ti,780ti,780ti,780 og 780 til sammen.

Eneste jeg hører i rommet er en 40db viftesus + amdkortet 3x mer støy som uler gjennom det hele.

Det er en kjøler med 2 vifter.

 

Vet ikke hvor mange kort jeg har lenger, kjøpt for mange hundre tusen bare i år.

De folder så det er 100% load hele tiden.

En spiller vil sikkert ligge mellom 40 og 70% i en kurve.

 

 

Hvor mange AMD kort har du ?

 

 

Å er det med forskjellige kjølere?

 

Hvilke kjøler vil du si støyer minst?

Tror det er Msi twinfrozr kortet ;)

 

I 780ti-serien ja

 

https://www.komplett.no/gainward-geforce-gtx-780ti-3gb-physx/804118

Denne serien fra Gainward med slik 3x-slotkjøler må man holde seg langt unna.

Viftene/styringen dør på den og setter seg selv på 100% , ikke bare på ett men alle kortene.

hadde et 780 fra gainward med 83% på asic, Men leverte det tilbake pga halveis defekt kjøler. Kunne nesten ta den av med hånden :p

 

Jeg liker jo best Evga, Etter å ha lest om problemene med vrm på asus korta, Så holder jeg meg unna de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...