Gå til innhold

Til hjemmeside

crapgame

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt og lage meg en hjemmeside, men trenger hjelp til hvilke programmer jeg skal bruke til og lage et kult design og min egen logo. kan noen hjelpe meg?

Gjerne også tips til bra steder man kan laste ned kule ting som gjestebok, vote osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Photoshop er nok et bra sted og starte om du vil lage egen logo.

For kule ting som gjestebok, duppeditter, unødvendigheter osv har jeg et godt tips: www.google.com

- Ralek -

Skrevet
Jeg har tenkt og lage meg en hjemmeside, men trenger hjelp til hvilke programmer jeg skal bruke til og lage et kult design og min egen logo. kan noen hjelpe meg?

Gjerne også tips til bra steder man kan laste ned kule ting som gjestebok, vote osv.

Designet ligger vel først og fremt i hodet ditt - wysiwyg programmer er bare et hjelpemiddel for å oppnå dette..

Til logo er photoshop suverent, men hjelper deg lite, hvis du ikke har en formening selv om hvordan du vil ha det..

Men om du vil lære deg masse om html/php etc så åpner du enkelt og greit notepad/notisblokk, og begynner derfra..

Skrevet

Men om du vil lære deg masse om html/php etc så åpner du enkelt og greit notepad/notisblokk, og begynner derfra..

Regner med at det var ment som krystallklar ironi :-?

Har åpnet både notepad/wordpad og ja......tilogmed WORD mange ganger men har enda ikke lært en eneste kode i html/php !

Sikkert bare meg da..... :shrug:

Til crapgame:

Jeg anbefaler deg et program ala dreamweaver. Der kan man editere siden sin veldig enkelt i wysiwyg-mode og deretter se koden. Ganske lærerikt.

Dersom du vil lære deg skikkelig html og php så anbefaler jeg at du enten kjøper deg en bok om emnet eventuelt bruker goggle aktivt. Finnes masse om dette på nettet.

Skrevet

Regner med at det var ment som krystallklar ironi :-?

Har åpnet både notepad/wordpad og ja......tilogmed WORD mange ganger men har enda ikke lært en eneste kode i html/php !

Nei overhodet ikke.

Altså sitter du der med et tomt notepad-dokument, så har du liksom ingen annen utvei enn ex. w3schools.com og htmlgoodies.com, og lære deg det fra scratch.

Så nei, ikke en dråpe ironi i min forrige post, ang dette..

Skrevet

Fuck notisblokk. Skjønner ikke hvorfor det skal være så jækla "leet" å gjøre ting så vanskelig :roll:

Nei, jeg foreslår ikke at du skal bruke ren wysiwyg, men hvorfor ikke bruke et program laget til HTML/PHP-koding? Med linjenummer, auto-complete, fargekoding og diverse andre hjelpemidler som gjør alt mye mer effektivt og oversiktlig - men ikke mindre lærerikt for det :grumpy:

Skrevet

her paa skolen maa vi bruke notepad... eller til noed coffee cup html... til og begynne med syntes jeg det var rimelig teit... men det er utrolig hvor mye lettere det er og finpusse en side laget i f.eks dreamweaver hvis man kan litt html og javascripting foerst..

Skrevet
søren ta notisblokk. Skjønner ikke hvorfor det skal være så jækla "leet" å gjøre ting så vanskelig :roll:  

Nei, jeg foreslår ikke at du skal bruke ren wysiwyg, men hvorfor ikke bruke et program laget til HTML/PHP-koding? Med linjenummer, auto-complete, fargekoding og diverse andre hjelpemidler som gjør alt mye mer effektivt og oversiktlig - men ikke mindre lærerikt for det :grumpy:

Hvilket er best da? Bruker HotDog her :)

Skrevet

UltraEdit ! Ingen tvil om at det er det beste som har skjedd på "tekstkode" siden siden man fant opp boktrykkerkunsten :woot:

- Ralek -

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...