Gå til innhold

Watch_Dogs... Er det virkelig så bra som vi vil ha det til?


Anbefalte innlegg

Jeg har nå spillt Watch_Dogs en del timer, men jeg har STORE problemer med å svelge dette spillet. Dere kan kalle meg sær, men jeg klarer ikke å få meg selv til å like dette spillet samma hvor mye jeg prøver.

 

Jeg synes det er alt for mye dill dall med spillet. Jeg er vant med GTA serien og mener at dette er den store bautaen innenfor sandkassespill.

 

Bevegelsesmåten i Watch-Dogs er klomsete (man må holde inne to knapper samtidig for å kunne løpe akkurat slik man selv vil???), og det er vanskelig å få hovedpersonen til å gjøre helt som jeg vil. Opplever mange ganger at jeg går i dekning på bisarre plasser uten at det er noen vits, og at det er vanskelig å komme seg ut av dekningen. Og når jeg sårt trenger å gå i dekning setter idioten seg ned slik at jeg bare MÅ bli oppdaget! :nei:

 

- Kjøredynamikken suger sevje. Selv jeg (som egentlig er lite kresen på kjøredynamikk i slike spill) ble innmari skuffa..

 

- Våpenhjulet er tidvis ulogisk og upraktisk, og man skal kunne lage diverse greier med ting man plukker opp (hvem F* benytter seg egentlig av dette?!)....

 

- Det er alt for mye piss som spretter opp på skjermen når man går igjenom byen og skal "hacke"-folk og røvere.

 

- Spillet er bygget opp med et forbasket ulogisk prinsipp, hvor en hel by styres av ett og samme operativsystem - Med et så stort sikkerhetshull at BADB0Y17 lett kar kommet seg forbi sikringene.

 

- Hovedpersonen er en stille og dyster type, og væremåten hannes gjør meg som spiller direkte depresiv....

 

- Det er ENORMT irriterende å bli hacket av andre duster rundt om kring i byen.....

 

 

For meg ble Watch_Dogs en total skivebom fra A til Å. Til mer jeg tenker over det til mer innser jeg hvor mye jeg faktisk hater dette spillet. Når jeg først hørte om Watch_Dogs tenkte jeg at dette spillet hadde potensiale, - når jeg så første trailer skjønte jeg at det kom til å bli "for mye" - når jeg først spillte det forsto jeg etter kort tid at det var ALT for mye......

 

Tror ikke Rockstar har veldig mye å frykte når det gjelder sandkasse-dominansen ennå.. Det er rett og slett alt for mye forbasket tull med Watch_Dogs (alt mulig rot som spretter opp på skjermen etc), som (for meg) ødelegger hele spillopplevelsen.

 

Ubisoft har uten tvil prøvd å skape noe stort her, men desverre har det hele blitt alt for stort, tungvindt og klumsete for sitt eget beste.

 

Kan spørre da... Finnes det en eller annen måte å spille watch dogs på som kan gjøre det morsomere? Er villig til å gi det en siste sjans før jeg pakker det vekk.

Endret av Skipstrixy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjapt spørsmål først: Dere som hater det så intenst, har dere det på PC eller konsoll? Har ikke prøvd PC-versjonen selv, men de aller fleste som klager over tekniske ting har PC-versjonen. Det er neppe tilfeldig. Så litt på TotalBiscuits "WTF is Watch Dogs", og kan ikke si PC-versjonen fristet noe særlig.

 

PS4-versjonen, derimot... Nå snakker vi. :) Det aller meste av de tekniske problemene i førsteposten (våpenhjul, bilkjøring, gå i dekning osv) fungerer helt utmerket på PS4. Det samme gjelder løping. Det er ikke noe annerledes der enn i f.eks GTA 5.

 

Og hva med at det er for mye på skjermen hele tiden? Det er jo bare å legge ifra seg telefonen? Ser ikke helt problemet der. Hvem pokker går rundt med telefonen hele tiden? :p

 

Irriterende å bli hacket hele tiden? Greit nok det, men du vet du faktisk må slå på online-biten manuelt? Lar du den være av blir du ikke hacket av noen som helst, annet enn i ett eneste tutorial-mission du kan feile uten at det gjør noe fra eller til.

 

Videre har vi det ulogiske med at et operativsystem styrer hele byen. Det visste du allerede før du kjøpte spillet, så jeg ser ikke helt hvordan man kan holde det mot spillet. Det er ikke verre enn at en tulling fra en annen by dukker opp, begynner med litt småkriminalitet og ender opp som mafiasjef, eller hva han nå ble til slutt. Det var rimelig standard i GTA lenge, og er det nok til en viss grad fortsatt.

 

Når det er sagt er jeg slettes ikke noen Watch Dogs fanboy. Er enig i at Aiden er en kjedelig karakter, og historien er litt tvilsom. Men alt i alt har jeg hatt det veldig mye moro med Watch Dogs, og kommer til å fortsette med det i mange timer til. Offline, så klart. På PS4.

 

Så om det er noen måte å få spillet morsomt på? Ja, helt klart. Spill konsollversjonen, eller i det minste med en gamepad.

Lenke til kommentar

Er helt greit. Som forventet en slags GTA klone, men GTA har stort sett vært mye bedre, kanskje med unntak av GTA4 som jeg muligens vil stille på linje med Watch Dogs. Likevel følte jeg det var mer variasjon i GTA4. Har aldri kommet helt inn i Watch Dogs "atmosfæren" men det er utvilsomt et ganske solid sandbox spill. Det har elementer av både Farcry3 og Asassins Creed i seg, men de spillene hadde generelt også en mye bedre atmosfære.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål først: Dere som hater det så intenst, har dere det på PC eller konsoll? Har ikke prøvd PC-versjonen selv, men de aller fleste som klager over tekniske ting har PC-versjonen. Det er neppe tilfeldig. Så litt på TotalBiscuits "WTF is Watch Dogs", og kan ikke si PC-versjonen fristet noe særlig.

 

PS4-versjonen, derimot... Nå snakker vi. :) Det aller meste av de tekniske problemene i førsteposten (våpenhjul, bilkjøring, gå i dekning osv) fungerer helt utmerket på PS4. Det samme gjelder løping. Det er ikke noe annerledes der enn i f.eks GTA 5.

 

Og hva med at det er for mye på skjermen hele tiden? Det er jo bare å legge ifra seg telefonen? Ser ikke helt problemet der. Hvem pokker går rundt med telefonen hele tiden? :p

 

Irriterende å bli hacket hele tiden? Greit nok det, men du vet du faktisk må slå på online-biten manuelt? Lar du den være av blir du ikke hacket av noen som helst, annet enn i ett eneste tutorial-mission du kan feile uten at det gjør noe fra eller til.

 

Videre har vi det ulogiske med at et operativsystem styrer hele byen. Det visste du allerede før du kjøpte spillet, så jeg ser ikke helt hvordan man kan holde det mot spillet. Det er ikke verre enn at en tulling fra en annen by dukker opp, begynner med litt småkriminalitet og ender opp som mafiasjef, eller hva han nå ble til slutt. Det var rimelig standard i GTA lenge, og er det nok til en viss grad fortsatt.

 

Når det er sagt er jeg slettes ikke noen Watch Dogs fanboy. Er enig i at Aiden er en kjedelig karakter, og historien er litt tvilsom. Men alt i alt har jeg hatt det veldig mye moro med Watch Dogs, og kommer til å fortsette med det i mange timer til. Offline, så klart. På PS4.

 

Så om det er noen måte å få spillet morsomt på? Ja, helt klart. Spill konsollversjonen, eller i det minste med en gamepad.

 

PC-versjonen er den verste. Dårlig optimalisert, og tvunget Uplay.

Lenke til kommentar

Det er muleg å skru av online-spel, slik at ein slepp irritasjonen av å bli hacka av andre. Men er eigentleg ganske moro å hacke andre viss ein får det til. Eg skjønner godt at det kan vere frustrerande å bli hacka, for det er lett for angriparen å gøyme seg. Då er det jo bare å ta igjen med å hacke andre (eller skru av online-delen). :-) Ein kan ignorere varsel om forbrytelser og andre sideoppdrag og fokusere på hovudhistoria viss ein vil det. Eg kan til variasjon anbefale audiotrip-minispela, spesielt Alone, der du går rundt og befrir Chicago frå mørket og slår ned robotar. Er moro med dei andre heilt bananas-audiotrip-spela også. Eg kosar meg også med snikinga i infiltrasjonsoppdraga.

 

Eg har ikkje hatt problem med Uplay andre gongar enn første dagen, då eg ikkje fekk logga meg på.

Eg skjønner godt det at PC-versjonen ikkje er særleg optimalisert. Eg har relativt god spel-pc som ikkje heilt er i toppsjiktet, men eg kosar meg med teksturar på "høg" og elles instillingar på "middels". Eg håpar naturlegvis på optimalisering i ein patch.

Endret av Kindleguy
Lenke til kommentar

PC-versjonen er den verste. Dårlig optimalisert, og tvunget Uplay.

Det er UPlay på konsollversjonen også. Aldri hatt problemer med det. Steam, derimot... ;)

 

Men ja, PC-versjonen er elendig. Problemet er bare at folk som har PC-versjonen klager så mye at man skulle tro Watch Dogs er den største floppen i spillhistorien, og da snakker vi brettspillhistorien inkludert. :p Men hadde det vært så elendig hadde det ikke solgt så vanvittig bra. Konsollversjonen er helt annerledes enn PC-versjonen, på en bra måte. :) Derfor jeg svært sjelden kjøper PC-versjonen av multiplattformspill.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Jeg var ganske optimistisk til WD, jeg kjøpte til og med samlerutgaven..

Noen timer inn i spillet og hovedoppdraget så begynner jeg å bli ganske lei.. og er nok langt fra ferdig med å spille gjennom oppdraga.

 

Det som skuffa mest var at man ikke kan hacke PSN venner, kun randoms..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...