Gå til innhold

Nybegynner på 17 år.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en jente på 17 år. Og vil starte med styrke og kondisjonstrening. Leser mye om hva som blir diskutert, men finner ingen gode programmer jeg kan bruke. Styrken min ligger i bena. Eier ikke muskler i overkropp. Kunne tenkt meg et treningsporgram som fokuserer på lår og mage. Finner ingen programmer... :) Og litt veiledning på hvilken diett( mat) som er best er mye til hjelp. Er helt blåst når det kommer til trening og kosthold.

Jeg er 1.59, veier 60kg, og er fysisk aktiv, men får ikke noe resultat ut av treningen...

 

Hjelp... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har du ikke lest nok.

 

Stronglifts baserer seg på at du skal begynne på 0 og via stadig progresjon skal danne ett godt grunnlag for teknisk utførelses samt basis grunnstyrke. Etter en stund kommer du til platåene rundt dine maksløft. Når du er kommet dit skal det etter planen være lagt ett teknisk grunnlag for å kunne bygge skadefritt videre.

Lenke til kommentar

Er det ingen forskjell på jente og gutte programmer? Ser at den www.stronglifts.com står det hvordan GUYS kan blir sterkere :) ? Selvsagt vil jeg har mer muskler, men skal ikke bli noe bodybuilder :D

 

Jenter må slutte å tro at styrketrening medfører bodybuilder-kropp. Vi gutter er også veldig sjeldent ute etter å bli bodybuildere.

Lenke til kommentar

De

 

 

Er det ingen forskjell på jente og gutte programmer? Ser at den www.stronglifts.com står det hvordan GUYS kan blir sterkere :) ? Selvsagt vil jeg har mer muskler, men skal ikke bli noe bodybuilder :D

 

Jenter må slutte å tro at styrketrening medfører bodybuilder-kropp. Vi gutter er også veldig sjeldent ute etter å bli bodybuildere.

 

Det er derfor jeg spør slik at jeg vet hva jeg kan kreve av min lille kropp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...