Gå til innhold

Forsker: Netflix er ansvarlig for ny trend


Anbefalte innlegg

 

 

Lurer på om noe lignende ting hadde vært lurt for spill.

Tja, Steam har da i stor grad gjort akkurat det. Jeg piratkopierer aldri spill, siden man får de enkelt og billig der.

Tja, enkelt er det, men spesielt billig er det ikke.

 

Det har vel aldri før vært billigere å kjøpe spill enn på Steam. Selv nye AAA-titler. Ofte sparer man en hundrelapp eller to vs. å kjøpe nye konsollspill.

Hva er din definisjon på billig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Netflix og hbo har gjort underverker, men mangler fortsatt en del. Nye filmer er så og si ikke eksisterende på de tilgjengelige tjenestene, og tv serier er spredd utover på for mange tjenester, noe som er frusterende da ikke alle tjenestene er tilgjenglig her i norge.

 

Må også nevne at jeg ikke hadde likt netflix så mye, hadde det ikke vært for at jeg har vpn og tilgang til U.S/U.K netflix itillegg.

Lenke til kommentar

Skyldes vel strengt talt at det er noen andre enn filmselskapene selv som distribuerer, og ikke under deres syke vilkår. Selv om Silverlight er jo tragisk! HBO Nordic kommer jo inn som et eksempel hvor de store mediaselskapene feilet ved lansering. Netflix har gjort en god jobb på å lage noe folk vil ha. Med en grei pris, samt stor tilgjengelighet (platformer).

Lenke til kommentar

 

 

 

Årets undersøkelse tok for seg 4000 personer og viste at piratnedlasting for alle aldersgrupper under ett sank fra 32,8 prosent i 2012, til 29 prosent i år. Nedgangen på 3,8 prosent de siste to årene beskrives av Måns Svensson, ansvarlig for undersøkelsen, som «svak, men betydningsfull».

En senkning fra 32,8 prosent til 29 prosent er ikke en nedgang på 3,8 prosent. Det er en nedgang på ~11,6 prosent. Tallet dere oppgir (3,8) er forskjellen i prosentpoeng.

Jeg fulgte helt klart ikke med på skolen. Kan du skrive hvordan en forskjell på 3,8% kan bli en nedgang på 11,6%? :)

 

 

Idos forklarte veldig godt hvordan det er regnet fram, men hvis du vil ha en god forklaring på hva prosentpoeng er (og forskjellen mellom prosent og prosentpoeng), se Wikipediaartikkelen om prosentpoeng.

Lenke til kommentar

Er det mulig å kjøpe disse seriene til odel og eie ?

er man på et øde sted ( uten nett tilgang ) og ønsker å se film så vil det være praktisk at man likevel kan se filmen

Så vidt meg bekjent er alle disse tjenestene basert på streaming, så ingen offline modus. Men lurer på om iTunes selger noen digitale filmer og tv serier for nedlasting, kun i Usa.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Vel...

nett streaming er blitt bedre for folk flest, du slipper lagrning på pc og slipper å vente på at den skal bli ferdig nedlastet

som medfører

at netflix tar "kverken" på piratkopieringen

Et bedre tilbud endrer vaner, prisen utgjør bare en del av tilbudet.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...