Gå til innhold

Kraftig spillbærbar er under 2 centimeter tykk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

 

 

 

Altså, hva er helt ærlig altså, hva er den store forskjellen på en bærbar til 5k og en til 20?

Virker meningsløst å svare på.

 

Omtrent samme forskjellen som en Nissan Leaf og en Tesla vil jeg tro.

Ikke meningsløst, jeg syns ikke de dyrere er noen annerledes. En bærbar er en bærbar og kan ha alle programmer man vil:)

Hva bruker du egentlig pcn til? Hvilke programmer etc? For om du kan ha alle de programmene du ønsker på en 5k laptop og være fornøyd så tviler jeg sterkt på at d bruker pcn til mer enn streaming, über lett gaming og nett browsing.

 

Jeg bruker den til å surfe på nettet, bruker redigerings programmer og noen ganger spiller jeg spill og litt annet

 

Jeg skulle gjerne hatt en tynn maskin jeg kan bruke på skolen, på bussen og hjemme til å spille. Denne pc-en fyller disse kravene. Alternativet hadde vært å få en tynn og lett laptop med en god skjerm til ca. 7k og en gaming PC til 7k, men liker å ha alt i en pakke som jeg har nå. Slipper å synkroniserer dokumenter og endringer hele tiden.

Vist den er tynn knekker ikke den lett med?

 

 

Ikke meningsløst, jeg syns ikke de dyrere er noen annerledes. En bærbar er en bærbar og kan ha alle programmer man vil:)

Det finnes andre krav enn bare å kunne kjøre et program også. Et eksempel fra det virkelige liv: Dama mi jobber som fotograf. Som fotograf er hun avhengig av at fargene når hun redigerer blir gjengitt riktig. Det er enorme forskjeller fra forskjellige typer skjermer når det gjelder hvordan de gjengir fargene. Generelt sett så er dyrere bedre på dette området. Så har vi andre ting å tenke på også. Vekt for eksempel. La oss si at hu skal ut og reise på et foto-oppdrag. Da er en tynn og lett laptop å foretrekke fremfor en stor og tung. Og byggekvalitet. Skal den tas med ut å location? Trenger den kanskje å tåle litt mer? Er ramma til laptopen laget av plast eller metall?

 

Broren min liker å spille. Han trenger ikke en lett maskin, men han trenger en rask maskin. En med et skjermkort som kan dra Battlefield 4 på høyeste innstillinger. Det skjermkortet er dyrt.

 

Og så har du faren min. Han jobber for off shore-bransjen. Han trenger også et dyrt skjermkort. Men han skal ikke spille. Han skal kjøre programmer som AutoCad og lignende. Da trenger han en helt annen type skjermkort. Et som er enda dyrere faktisk. Og kunne ikke kjørt Battlefield 4 på noen tilfredstillende måte.

 

Og så har du meg. Jeg vil ha en laptop jeg kan bruke i sofaen til å surfe YouTube, forumet, se på film og kanskje spille enkle 2D-spill som FreeCol.

 

Så hva er forskjellen på en laptop til 5000 og en til 20 000? Vel, alt. Jeg klarer meg med den enkle og billige. Mange, mange trenger noe annet som koster mer.

 

Det var et veldig godt og velskrevet forklaring:)

 

Men man må jo uansett spare en stund for å få råda til en så dyr pc?

 

L4r5 du burde ha det inlegget i signaturen din eller noe.

Det er jeg enig i, jeg kunne ikke kommet på en så detaljert og forklarendes kommentar, helt ærlig :)

Lenke til kommentar

Det var et veldig godt og velskrevet forklaring:)

Takk. :)

 

Men man må jo uansett spare en stund for å få råda til en så dyr pc?

Ikke alle. Og det er det som er greia. Noen kundegrupper har pengene til å kjøpe disse dyre maskinene uten å måtte spinke og spare i evigheter. Noen har så gode lønninger at de bare kan gå og kjøpe seg slikt uten videre.

Og produsentene vil selvsagt ha disse kundene også.

Og så har du de som kjøper seg ny maskin hvert år og selger den gamle. Da har man alltid det nyeste, men slipper å betale så mye siden man får igjen penger fra den andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Det var et veldig godt og velskrevet forklaring:)

Takk. :)

 

Men man må jo uansett spare en stund for å få råda til en så dyr pc?

Ikke alle. Og det er det som er greia. Noen kundegrupper har pengene til å kjøpe disse dyre maskinene uten å måtte spinke og spare i evigheter. Noen har så gode lønninger at de bare kan gå og kjøpe seg slikt uten videre.

Og produsentene vil selvsagt ha disse kundene også.

Og så har du de som kjøper seg ny maskin hvert år og selger den gamle. Da har man alltid det nyeste, men slipper å betale så mye siden man får igjen penger fra den andre.

 

Da er det vell dem som tjener mye som er dem kunda gruppa?

 

Eneste gangene jeg kunne hatt råda til en slik pc er når jeg får igjen på skatt, slik som nå når jeg får igjen 25k

 

Hva er best da av stasjonær eller bærbar? Andre har sagt stasjonære er kraftigere. Jeg har trodd stasjonære maskiner er utdød

 

Han broren du nevnte er vell kakleshoma? så han kalte deg brother i profilen din

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

 

 

Det var et veldig godt og velskrevet forklaring:)

Takk. :)

 

Men man må jo uansett spare en stund for å få råda til en så dyr pc?

Ikke alle. Og det er det som er greia. Noen kundegrupper har pengene til å kjøpe disse dyre maskinene uten å måtte spinke og spare i evigheter. Noen har så gode lønninger at de bare kan gå og kjøpe seg slikt uten videre.

Og produsentene vil selvsagt ha disse kundene også.

Og så har du de som kjøper seg ny maskin hvert år og selger den gamle. Da har man alltid det nyeste, men slipper å betale så mye siden man får igjen penger fra den andre.

 

Da er det vell dem som tjener mye som er dem kunda gruppa?

 

Eneste gangene jeg kunne hatt råda til en slik pc er når jeg får igjen på skatt, slik som nå når jeg får igjen 25k

 

Hva er best da av stasjonær eller bærbar? Andre har sagt stasjonære er kraftigere. Jeg har trodd stasjonære maskiner er utdød

 

Han broren du nevnte er vell kakleshoma? så han kalte deg brother i profilen din

 

Stasjonær er jo absolutt best for de med litt krav, men mange ønsker jo å reise eller lane mye så en gaming laptop kan være en god ide.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

 

Det var et veldig godt og velskrevet forklaring:)

Takk. :)

 

Men man må jo uansett spare en stund for å få råda til en så dyr pc?

Ikke alle. Og det er det som er greia. Noen kundegrupper har pengene til å kjøpe disse dyre maskinene uten å måtte spinke og spare i evigheter. Noen har så gode lønninger at de bare kan gå og kjøpe seg slikt uten videre.

Og produsentene vil selvsagt ha disse kundene også.

Og så har du de som kjøper seg ny maskin hvert år og selger den gamle. Da har man alltid det nyeste, men slipper å betale så mye siden man får igjen penger fra den andre.

 

Da er det vell dem som tjener mye som er dem kunda gruppa?

 

Eneste gangene jeg kunne hatt råda til en slik pc er når jeg får igjen på skatt, slik som nå når jeg får igjen 25k

 

Hva er best da av stasjonær eller bærbar? Andre har sagt stasjonære er kraftigere. Jeg har trodd stasjonære maskiner er utdød

 

Han broren du nevnte er vell kakleshoma? så han kalte deg brother i profilen din

 

Stasjonær er jo absolutt best for de med litt krav, men mange ønsker jo å reise eller lane mye så en gaming laptop kan være en god ide.

 

Er ikke det bedre med nettbrett da?

 

Hva som er best kommer helt an på kravene dine og hva du skal bruke den til.

Mine krav er at den kan spille av klipp på nettet :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Mine krav er at den kan spille av klipp på nettet :)

 

Da er denne perfekt for deg.

https://prisguiden.no/produkt/hp-chromebook-14-195580

 

Men den har vell windows 8? Jeg kjøpte ny pc sist måned og da slet jeg med å finne en pc med windows 8, endte opp med en lenovo notebook

 

For ditt bruk trenger du ikke stasjonær. Nettbrett høres vel egentlig ut som det beste for deg.

Nei må ha pc og tastatur. Nettbrett er bra for touch spill:)

Lenke til kommentar

ehm, er dette så imponernde da? både MSI og gigabyte slipper gamingultrabooker med 3k skjerm og 870m

GS60 2PE Ghost Pro 3K Edition er 19,9mm tykk og man kan også få den med kun HD skjerm, den har nesten de samme spsifikasjonene,

gigabyte sin P35W v2 er 21mm tykk og levres med DVD-ROM og en ledig diskplass, samt den har oppgradringsmuligheter... begge disse har forventet pris på 13-14000

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hvis du liker en pc som starter raskt, programmer som åpner seg raskt og slik så må du ha SSD. ca 6-7k for en pc med det.

Jeg antar ssd står for super rask datamaskin?:)

Lenke til kommentar

 

 

Hvis du liker en pc som starter raskt, programmer som åpner seg raskt og slik så må du ha SSD. ca 6-7k for en pc med det.

Jeg antar ssd står for super rask datamaskin?:)
Står for Solid State Disk.

Kort forklart en slags superrask harddisk. Google det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Hvis du liker en pc som starter raskt, programmer som åpner seg raskt og slik så må du ha SSD. ca 6-7k for en pc med det.

Jeg antar ssd står for super rask datamaskin? :)
Står for Solid State Disk.

Kort forklart en slags superrask harddisk. Google det.

 

Men det kunne stått for super rask datamaskin siden det er det det er:)

Lenke til kommentar

Håper det vil bli mulighet å ha en gtx 870m istedet. Jeg håper også at de gjør det samme som gigabyte og legger til 6GB vram i stedet for standard 3GB som jeg ser på de andre gaming-ultrabookene. Med lite vram er jeg redd for at 4k-skjermen ikke kan bli fullt utnyttet i spill med høyt grafikknivå :s

 

Ser ut som kroppen er i plastikk, det er vel for å holde prisen nede. Heldigvis er leddet til skjermen stor å solid, så forhåpentlig vis kan den ta litt bank.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...