Gå til innhold

Prising av fri bruk av bilde


Anbefalte innlegg

Jeg har et bilde som et stort internasjonalt selskap ønsker å bruke, de har bedt om en pris for:

 

-5 years (from date of first use), unlimited use (excluding broadcast and print advertising), worldwide, non-exclusive.

 

De har brukt lang tid på vurdering, jeg har tilgjengeliggjort både raw og jpg fil for dem.

 

Vanligvis priser jeg for en gangs bruk, men jeg synes det er vanskelig å bestemme meg for hvilken pris jeg skal foreslå. Noen som har vært borte i tilsvarende og kan komme med noen råd?

 

Bilde der er snakk om er følgende:

 

http://500px.com/photo/55498814/the-milky-way-above-demmevass-by-espen-haagensen?from=set&set_id=1134370

 

Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Hvis det er aller første bilde som ett eller annet firma interesserer seg for, så kan du også vurdere reklameverdien ved at de bruker det og sånn sett gjør deg mer kjent - som igjen skaffer deg mer butikk.

 

Prisingen til Kakeman virker fornuftig - ville nok kanskje gitt fallende pris pr år for 5 årig avtale - generelt brukes bilder mest i førsten og så dabber det av (foto er på en måte ferskvare det også, selv om det finnes tidløse unntak)

 

Går også an å se på istockphoto.com smugmug.com og finne lignende bilder og se hva "Extended license" koster for ubegrenset bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...