Gå til innhold

Crytek vil ha en bit av kaka til Dota og League of Legends


Anbefalte innlegg

Synes ikke at LoL, Dota 2 og Hon er så vanskelig. Spillene har samme mål.

 

1. Pushe towers og få kontroll over kart

2. Farme og teamfights

 

Så Dota 2 er ikke noe vanskeligere enn Hon og Hon er ikke noe vanskeligere enn LoL for å være helt ærlig. Om man vinner eller taper en kamp er helt avhengelig av teamfights og allies.

 

Hvis dere vil snakke skills. Da burde dere heller sammenligne Street Fighter 4 og Starcraft 2 :)

 

Synes ikke det krever så mye skills å spille LoL, Dota 2 og Hon akkurat. Man styrer jo bare 1 helt. I Dota har man Chen, mepoo og slikt. Det er ikke akkurat noe vanskeligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Oh the elitism. Hvordan kan mennesker være generelt dumme? Dum per definisjon må jo være under gjennomsnittet av intelligens, derfor kan mennesker generelt umulig være dumme.

Vil bare påpeke at dette ikke stemmer, jeg drite i resten av diskusjonen, gjennomsnitt er ikke median, ett flertall av mennesker kan være smartere, eller dummere enn gjennomsnittet,.

 

La meg ta ett eksempel.

 

Du har ti personer med følgende konstruerte og selektivt valgte IQ-poeng

 

75

82

91

84

99

145

110

65

92

80

 

Så vil sju av disse score under gjennomsnittet på 92.5 dermed vil flertallet ligge under gjennomsnittet pga ett høyt toppnivå kontra jevnt bunnivå.

 

Stemmer dette ja, tror jeg tenkte feil. Men å påstå at flertallet av menneskene er dumme er alikevel en håpløs påstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

MOBA er tydeligvis poppis for tia.

For tida? League har jo vært mest spilte spillet i 1-2 år allerede. Og det kommer ikke akkurat til å stoppe om 1-2 år. Absolutt på ingen måte, det vokser jo fortsatt veldig raskt.
og allikevel er lol det dårligste spillet i sjangeren. trist men sant.

Det er morsomt at folk som spiller lol ser på andre spill som Dota og CS:GO og trekker ut det de gjør bra og prøver å få Riot til å implementere det. Mens de som spiller DOTA er bare opptatt av hvor dårlig lol er. Hvis lol er så dårlig kan du vel forklare hvorfor nesten ingen spiller det i forhold?

 

Folk som elsker DOTA mener det er bedre fordi det er mer avansert. Hvorfor gjøre alt så utrolig vanskelig og overkomplisert? HoN har enda færre spillere enn DOTA, og er enda mer avansert og vanskelig. Hvorfor skal alle bruke så mye tid på bare å lære seg basics? Av de som spiller lol er 90% bronze/silver. Det er MYE de ikke vet. Så kommer DOTA med en mye brattere læringskurve. Spillene er like gode, men DOTA er for avansert for mainstream.

Først og fremst, LoL er ikke det mest spilte PC-spillet og har aldri vært det, Farmville og candy crush har mange ganger player basen til LoL og har hatt det lenge, til og med når Forbes-artikkelen om "verdens mest spilte spill" kom ut ble den bevist feil i løpet av 10 minutter via facebook-stats på diverse spill.

 

 

Og nå, om hvorfor så mange spiller LoL, fordi det er balansert til casual play med en time-sink for å gi spillerne en falsk mestrings-følelse, du mestrer ingenting ved å unlocke en champ, du har bare brukt x tid, en annen faktor er at VELDIG MANGE er bundet til spillet pga de har brukt penger på det, fordi det er ikke et true free-to-play så ser mange seg nødt til å bruke penger for å korte ned grindinga, det igjen gjør at de føler seg bundet til spillet ved at de har brukt penger.

 

 

> HoN har enda færre spillere enn DOTA, og er enda mer avansert og vanskelig.

 

Nei, 100% feil, men du skal få lov til å tro det, om du ser på game mechanics har Dota2 overtaket, bare noe så enkelt som gratis courier i starten av gamet gjør HoN mindre vanskelig da supports ikke trenger å vurdere om han/ho skal kjøpe eller ikke, skal jeg starte gamet med 150 penger mindre eller ikke, det er en vurdering, og en vurdering som ikke trengs å bli tatt i Hon, altså enklere.

 

> DOTA er for avansert for mainstream.

 

Det har du 100% rett i, folk vil heller spille et lett spill hvor de TROR de er gode en å spille et vanskelig spill hvor de VET de er dårlige.

 

En annen ting er jo at LoL serverne er nede daglig, mangler ufattelig mange features som feks replays, save-states for LAN, mulighet til å se friends-list in-game(må le av denne) eller bare det at spillet kræsjer konstant pga clienten er skrevet i Adobe Air, noe Adobe gikk offentlig ut og sa at folk IKKE burde bruke Adobe Air lenger da de avslutter prosjektet, det var i 2008, året FØR LoL be lansert, forsatt er spillet laget i dette språket og derfor kan de aldri oppdatere spillet, det ville krevd en hel overhaling, og det kan potensielt hindre low-end brukere å spille, feks i Asia hvor net-kafeer er hoved-stedene for PC-spilling, om de brått ikke kan spille spillet pga det har for høyre requirements så minster Tencent/Riot MASSE PENGER, og er det noe vi alle vet er det at Tencent/Riot aldri gjør noe som helst som IKKE tjener de penger.

 

 

PS: om Riot avslutter LCS akkurat NUH, hvem skal ta over og hoste pro-tourneys? Ingen, Riot tillater ikke pros å spille i andre tourneys en LCS, derfor er det INGEN pro-tourneys i LoL utenfor LCS.

Om Valve avslutter The International akkurat NUH, hvem skal ta over og hoste pro-tourneys?

Det er så mange, ESL, MLG, Dreamhack, WCP-ACE, G-league, G-1 League og mange mange flere.

 

Organisk bygd competitive scene > kunstig pumpa competitive scene.

 

 

Hvor mye et spill spilles bør da heller måles i timer enn antall spillere? Dessuten vil jeg si det er forskjell på browser spill og andre spill. Og når vi snakker om spill, så mener vi jo skikkelige spill, sammenligner med andre skikkelige spill. SÅ OK AV ALLE NON-BROWSER NON APPS så er det størst.

 

Grinding LOL? Bundet til spillet fordi de har brukt penger? Falsk mestringsfølelse? Har du åpnet spillet? :D. De eneste som driver og skal absolutt levle utrolig raskt er folk som allerede har en lvl 30 account. Det er utrolig få som kjøper XP boost. Det er ikke noe du trenger for å spille engang, og du trenger absolutt ikke 2 acc. Så det er ikke noe grinding. Folk blir jo kanskje litt bundet av at de har kjøpt champs/skins. Men det er vel ingen som blir bundet til DOTA av å kjøpe antrekk til heltene der? Eller compendium? Tenkte meg det ja..... Og ingen bryr seg hvor mange champs du har. Ingen. Det eneste som forteller noe om hvor god du er i spillet er ranked, ingenting annet. Hvordan det skal gi deg falsk mestringsfølelse... Det vet ikke jeg. DOTA fikk jo nylig ranked, så folk som spiller dota er vel bare ikke så vant til systemet....

 

OG det med at folk TROR de er gode i lol. Det er det samme oppdiktete bullshittet alle som spiller dota kommer med. Det er ikke sånn at folk tror de er gode i lol i forhold til dota. Bare fordi du kan sånn ca basicen betyr det ikke at de er gode på noen måte. Og det er mye bedre at de forstår sånn ca ialfall i motsetning til dota hvor de bare ikke klarer å lære basic engang. Mange har faktisk problemer med å lære seg lol og gir opp. Jeg kan bare forestille meg dota.

 

LOL serverene er langt ifra nede daglig. Det var bare EUW som vare nede i de mest populære timene i helgene i 70% av helgene. Det er fordi LOL har vokst så utrolig enormt raskt at levrandøren ikke klarer å holde følge. Om 1 mnd har lol beste onlinestrukturen for noe nettspill i hele Europa. Et egetbygd serversenter i Amsterdam der RIot styrer og eier ALT, slik at de kan gjøre masse forbedringer, og sørge for nærmest 0 nedetid. Og EUNE (som er serveren for Norge) er så godt som aldri nede. Så vet ikke hva du snakker om egentlig :)

 

Det mangler helt klart features, det er det lol brukere vil at Riot skal implementere fra CS:GO og Dota. Men friend list kan du se ingame :) Bare at de kunne nok gjort det lettere. Angående launchere, det og replay er noe folk som spiller lol heller ikke forstår at Riot enda ikke har fiksa. De hyra nettop en hobby programere som lagde en utrolig bra launcher, så kan bare håpe på at det er i orden snart. Men noe stort problem er det jo ikke lol. Og de kafeene i Asia som du snakker om. De klarer å runne Dota, det er tyngre enn lol, selv om de bytter launcher så plz. De er jo lagd for å kunne kjøre tyngre spill enn lol.

 

Og Riot vil aldri gjøre noe de taper penger på? E-sport satsingen dis i 2 år har gått med underskudd, sikkert i år også. Så vel ikke egenltig rett :)

 

OG det fins ingen Lol turneringer? MLG vil ha lol men liker ikke LCS, slutter LCS starter de med lol. HAr du hørt om IEM? liksom IEM er større enn alle andre spillturneringer (ikke valve eller Riot organiserte). De har lol og de tar pause i LCS. Dreamhack Sweden og Dreamhack Barcelona (kanskje en an by i spania) hadde LCS i fjor. ESL arragererte jo kvalifiseringene for season 2 worlds, de hadde garantert lagd egne turneringer.

 

 

I Korea har de det sterkeste turneringssystem noe sted som alle E-sports arrangører bar beundrer. OGN er helt klart verdensledende. Kina har egen liga. SEA har egen. Turkia har egen. Brasil har egen (konstant 30K + viewers på Twitch). Så det du sier stemmer egentlig ikke :) Lol ville fortsatt hatt utrolig mange turneringer.

Endret av TKongen
  • Liker 5
Lenke til kommentar

MOBA er bare casual-spill alikavell, forventer ingenting annet om et nytt MOBA kommer.

Holder meg til ARTS jeg.

 

Casual? mmmmkay. Likevel millioner som spiller ranked. Så det er det du gjør det til. PÅ reddit er det mange som skriver om nervøsiteten osv de føler før de spiller ranked, og mange spiller ranked. Så det kan være casual, men det kan og være utrolig hard konkurranse. Og det kan bli jobben din der du må spille utrolig mange timer hver dag for å beholde den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes ikke at LoL, Dota 2 og Hon er så vanskelig. Spillene har samme mål.

 

1. Pushe towers og få kontroll over kart

2. Farme og teamfights

 

Så Dota 2 er ikke noe vanskeligere enn Hon og Hon er ikke noe vanskeligere enn LoL for å være helt ærlig. Om man vinner eller taper en kamp er helt avhengelig av teamfights og allies.

 

Hvis dere vil snakke skills. Da burde dere heller sammenligne Street Fighter 4 og Starcraft 2 :)

 

Synes ikke det krever så mye skills å spille LoL, Dota 2 og Hon akkurat. Man styrer jo bare 1 helt. I Dota har man Chen, mepoo og slikt. Det er ikke akkurat noe vanskeligere.

 

 

Alikevel så er det utrolig lett å skille folk som spiller. De er noen som er klart bedre enn de andre. Det har vært 2 internasjonale turneringer i det siste. I Korea har de utviklet et skikkelig bra apparat rundt spillerene og de øver mye. Derfor er de og bedre. Begge lagene hadde gjort det dårlig i Korea før turneringen (7-8 plass) Alikevel tapte ikke en av lagene en eneste kamp mot de andre lagene. Ikke en. Jeg hadde ikke klart å holde ut så lenge at jeg kunne ha gitt opp engang. Det virker enkelt i utgangspunktet, men du oppdager raskt at det er mye mer.Det er definitivt ikke et spill det er enkelt å bli god i. Du må spille, mye. Ellers blir du ikke god.Så enkelt...? egentlig ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

PS: om Riot avslutter LCS akkurat NUH, hvem skal ta over og hoste pro-tourneys? Ingen, Riot tillater ikke pros å spille i andre tourneys en LCS, derfor er det INGEN pro-tourneys i LoL utenfor LCS.

Organisk bygd competitive scene > kunstig pumpa competitive scene.

 

Jeg vil bare påpeke at dette er ren fantasi og ikke stemmer i det hele tatt.

Mens jeg er enig i at opplegget til riot er litt vel fokusert på monopoli for min smak, så skjønner jeg hvorfor de gjør dette.

 

MEN, det at det ikke eksisterer organisasjoner som hoster LoL-turneringer som står klare til å ta over om riot skule slutte i morra er ikke sant i det hele tatt.

 

Her har du OGN, ESL (go4lol, IEM osv), solomid, MLG, curse, NACL og mange mindre organisasjoner som regelmessig organiserer LoL-turneringer. Den eneste grunnen til at det ikke er flere turneringer innefor league nå er at riot har knyttet seksten av de beste lagene i vesten til å bortimot eksklusivt spille i deres liga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

 

 

 

MOBA er tydeligvis poppis for tia.

For tida? League har jo vært mest spilte spillet i 1-2 år allerede. Og det kommer ikke akkurat til å stoppe om 1-2 år. Absolutt på ingen måte, det vokser jo fortsatt veldig raskt.

og allikevel er lol det dårligste spillet i sjangeren. trist men sant.

 

Det er morsomt at folk som spiller lol ser på andre spill som Dota og CS:GO og trekker ut det de gjør bra og prøver å få Riot til å implementere det. Mens de som spiller DOTA er bare opptatt av hvor dårlig lol er. Hvis lol er så dårlig kan du vel forklare hvorfor nesten ingen spiller det i forhold?

 

Folk som elsker DOTA mener det er bedre fordi det er mer avansert. Hvorfor gjøre alt så utrolig vanskelig og overkomplisert? HoN har enda færre spillere enn DOTA, og er enda mer avansert og vanskelig. Hvorfor skal alle bruke så mye tid på bare å lære seg basics? Av de som spiller lol er 90% bronze/silver. Det er MYE de ikke vet. Så kommer DOTA med en mye brattere læringskurve. Spillene er like gode, men DOTA er for avansert for mainstream.

 

Du undervurderer sterkt hvor mange som spiller Dota. Dota 2 vokser noe helt vanvittig nå, og kineserene/asia ligger forsatt igjen på Dota 1. Det er sikkert at LoL er større ja, men om det er så mye større er jeg ikke veldig sikker på. De sifrene som Riot kommer ut med virker også veldig tvilsom.

 

Og om du mener spillene er like gode er jeg sterkt uenig. Grafikken og selve clienten er det som trekker ned for meg på LoL i forhold til Dota. At de er forskjellig og har forskjellig skill gap får bare være, men LoL clienten er rett og slett forferdelig dårlig.

Lenke til kommentar

 

PS: om Riot avslutter LCS akkurat NUH, hvem skal ta over og hoste pro-tourneys? Ingen, Riot tillater ikke pros å spille i andre tourneys en LCS, derfor er det INGEN pro-tourneys i LoL utenfor LCS.

Organisk bygd competitive scene > kunstig pumpa competitive scene.

Jeg vil bare påpeke at dette er ren fantasi og ikke stemmer i det hele tatt.

Mens jeg er enig i at opplegget til riot er litt vel fokusert på monopoli for min smak, så skjønner jeg hvorfor de gjør dette.

 

MEN, det at det ikke eksisterer organisasjoner som hoster LoL-turneringer som står klare til å ta over om riot skule slutte i morra er ikke sant i det hele tatt.

 

Her har du OGN, ESL (go4lol, IEM osv), solomid, MLG, curse, NACL og mange mindre organisasjoner som regelmessig organiserer LoL-turneringer. Den eneste grunnen til at det ikke er flere turneringer innefor league nå er at riot har knyttet seksten av de beste lagene i vesten til å bortimot eksklusivt spille i deres liga.

 

 

De har jo og Challenger series eller Coke league, så de lagene som ikke er blandt de 16 beste i vesten konkurrer jo der. Det blir jo akkurat det samme som i fotball. Tippeliga og første divisjon egentlig. OG så kan lag gå opp og ned. Men de tar jo pauser for andre turneringer, og Challenger eer ikke egentlig en serie, mer som turneringsystem.

 

OGN er jo bare i Korea da, det er jo eid av CJ Entus, og de har ikke noe videre interesse av å arangere i utlandet utover å ha engelske kommentatorer og en twitch stream.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

MOBA er tydeligvis poppis for tia.

For tida? League har jo vært mest spilte spillet i 1-2 år allerede. Og det kommer ikke akkurat til å stoppe om 1-2 år. Absolutt på ingen måte, det vokser jo fortsatt veldig raskt.

og allikevel er lol det dårligste spillet i sjangeren. trist men sant.

 

Det er morsomt at folk som spiller lol ser på andre spill som Dota og CS:GO og trekker ut det de gjør bra og prøver å få Riot til å implementere det. Mens de som spiller DOTA er bare opptatt av hvor dårlig lol er. Hvis lol er så dårlig kan du vel forklare hvorfor nesten ingen spiller det i forhold?

 

Folk som elsker DOTA mener det er bedre fordi det er mer avansert. Hvorfor gjøre alt så utrolig vanskelig og overkomplisert? HoN har enda færre spillere enn DOTA, og er enda mer avansert og vanskelig. Hvorfor skal alle bruke så mye tid på bare å lære seg basics? Av de som spiller lol er 90% bronze/silver. Det er MYE de ikke vet. Så kommer DOTA med en mye brattere læringskurve. Spillene er like gode, men DOTA er for avansert for mainstream.

 

Du undervurderer sterkt hvor mange som spiller Dota. Dota 2 vokser noe helt vanvittig nå, og kineserene/asia ligger forsatt igjen på Dota 1. Det er sikkert at LoL er større ja, men om det er så mye større er jeg ikke veldig sikker på. De sifrene som Riot kommer ut med virker også veldig tvilsom.

 

Og om du mener spillene er like gode er jeg sterkt uenig. Grafikken og selve clienten er det som trekker ned for meg på LoL i forhold til Dota. At de er forskjellig og har forskjellig skill gap får bare være, men LoL clienten er rett og slett forferdelig dårlig.

 

Ønsker Dota lykke til i Asia :). Garene har drevet med avtaler med internettkafeer og avinstaller DOTA på mange maskiner i SEA. (Det er ikke Riot politikk ellernoe, bare skikkent markedtriks fra det lokale selskapet Garena). I Kina vil de streve veldig. Tencent er kinesisk og eier lol, men også Weibo. De bruker samme konto. Kina er den helt klart største lol regionen og, til Allstars satte Tencent opp 16 kinoer slik at folk kunne se på allstars. Det beste laget i Kina fikk nettopp klubbhus til 10 mill kroner. Lol har også egen artwork som er kinesisk i Kina. Så det er et utrolig vanskelig marked på grunn av makten til Tencent.

 

Og du betviler Riot sine tall, men stoler på Valve? Det er nå opp til deg, men du kan jo ta twitch TV som et lite hint. twitch TV er jo og en del mindre enn de asiatiske tjenestene kombinert. Det er flere seere i Kina/korea enn USA/EU.

 

Hvis du ser på reddit så er det over 3 ganger så mange på lol subredditen i forhold til dota2.

 

Klienten har du helt rett i da, det er ikke grafikken som er det som trekker ned mest da. Er jo hele adobe Air oplegget. Det må være en av de værste launcherene til populære spill som fins.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Om jeg betviler Riot ja? Den hersketeknikken som de styrer med, og måten de åpenbart har gått inn for å hemme utviklingen av Dota får meg til å direkte spy av det selskapet. At det er de som får visse internettkafeer i både Kina og asia til å avinstallere Dota skulle ikke forundre meg et sekund. Derimot har jeg ingenting som gjør at jeg ikke skulle tro på Valve. Kan linke til mye dritt Riot har gjort, og derfor sitter jeg med en bismak av dem.

 

Men det har ingenting med denne diskusjonen å gjøre, Dota gjør det sterkt og det samme gjør LoL. Så lenge esport vokser så er det ett fett for meg. Så langt er clienten mye bedre på Dota så på rent teknisk så vil jeg si Dota er et bedre spill, selve gameplayet får brukeren velge, men for meg er det Dota.

Lenke til kommentar

Om jeg betviler Riot ja? Den hersketeknikken som de styrer med, og måten de åpenbart har gått inn for å hemme utviklingen av Dota får meg til å direkte spy av det selskapet. At det er de som får visse internettkafeer i både Kina og asia til å avinstallere Dota skulle ikke forundre meg et sekund. Derimot har jeg ingenting som gjør at jeg ikke skulle tro på Valve. Kan linke til mye dritt Riot har gjort, og derfor sitter jeg med en bismak av dem.

 

Men det har ingenting med denne diskusjonen å gjøre, Dota gjør det sterkt og det samme gjør LoL. Så lenge esport vokser så er det ett fett for meg. Så langt er clienten mye bedre på Dota så på rent teknisk så vil jeg si Dota er et bedre spill, selve gameplayet får brukeren velge, men for meg er det Dota.

 

Det skjer ikke i Kina. Det er GARENA som gjør det. Det vil si vietnam, Thailand, Taiwan, Singapore, indonesia, Malaysia. De er et selskap som er distruberer lol i det området. Sannsynligvis fordi det hadde vært svært vanskelig for dem å gjøre det selv. De som spiller lol liker heller ikke garena såååå. Det kom på frontpage på reddit liksom. At du kan skylde på Riot her er helt utrolig...............Faktisk helt utrolig, fordi de har faktisk 100% garantert absolutt ingenting med det. Tencent som eier Riot gjør IKKE sånn i Kina. og i Korea drifter Riot så der gjør de heller ikke det. Hva er det du mener Riot har gjort for å ødelegge for Dota?

 

Er enig med at teknisk er Dota bedre, gameplay ville jeg sagt at det er omtrent likt, spørs litt hva du foretrekker.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

MOBA er tydeligvis poppis for tia.

For tida? League har jo vært mest spilte spillet i 1-2 år allerede. Og det kommer ikke akkurat til å stoppe om 1-2 år. Absolutt på ingen måte, det vokser jo fortsatt veldig raskt.
og allikevel er lol det dårligste spillet i sjangeren. trist men sant.

Det er morsomt at folk som spiller lol ser på andre spill som Dota og CS:GO og trekker ut det de gjør bra og prøver å få Riot til å implementere det. Mens de som spiller DOTA er bare opptatt av hvor dårlig lol er. Hvis lol er så dårlig kan du vel forklare hvorfor nesten ingen spiller det i forhold?

 

Folk som elsker DOTA mener det er bedre fordi det er mer avansert. Hvorfor gjøre alt så utrolig vanskelig og overkomplisert? HoN har enda færre spillere enn DOTA, og er enda mer avansert og vanskelig. Hvorfor skal alle bruke så mye tid på bare å lære seg basics? Av de som spiller lol er 90% bronze/silver. Det er MYE de ikke vet. Så kommer DOTA med en mye brattere læringskurve. Spillene er like gode, men DOTA er for avansert for mainstream.

Først og fremst, LoL er ikke det mest spilte PC-spillet og har aldri vært det, Farmville og candy crush har mange ganger player basen til LoL og har hatt det lenge, til og med når Forbes-artikkelen om "verdens mest spilte spill" kom ut ble den bevist feil i løpet av 10 minutter via facebook-stats på diverse spill.

 

 

Og nå, om hvorfor så mange spiller LoL, fordi det er balansert til casual play med en time-sink for å gi spillerne en falsk mestrings-følelse, du mestrer ingenting ved å unlocke en champ, du har bare brukt x tid, en annen faktor er at VELDIG MANGE er bundet til spillet pga de har brukt penger på det, fordi det er ikke et true free-to-play så ser mange seg nødt til å bruke penger for å korte ned grindinga, det igjen gjør at de føler seg bundet til spillet ved at de har brukt penger.

 

 

> HoN har enda færre spillere enn DOTA, og er enda mer avansert og vanskelig.

 

Nei, 100% feil, men du skal få lov til å tro det, om du ser på game mechanics har Dota2 overtaket, bare noe så enkelt som gratis courier i starten av gamet gjør HoN mindre vanskelig da supports ikke trenger å vurdere om han/ho skal kjøpe eller ikke, skal jeg starte gamet med 150 penger mindre eller ikke, det er en vurdering, og en vurdering som ikke trengs å bli tatt i Hon, altså enklere.

 

> DOTA er for avansert for mainstream.

 

Det har du 100% rett i, folk vil heller spille et lett spill hvor de TROR de er gode en å spille et vanskelig spill hvor de VET de er dårlige.

 

En annen ting er jo at LoL serverne er nede daglig, mangler ufattelig mange features som feks replays, save-states for LAN, mulighet til å se friends-list in-game(må le av denne) eller bare det at spillet kræsjer konstant pga clienten er skrevet i Adobe Air, noe Adobe gikk offentlig ut og sa at folk IKKE burde bruke Adobe Air lenger da de avslutter prosjektet, det var i 2008, året FØR LoL be lansert, forsatt er spillet laget i dette språket og derfor kan de aldri oppdatere spillet, det ville krevd en hel overhaling, og det kan potensielt hindre low-end brukere å spille, feks i Asia hvor net-kafeer er hoved-stedene for PC-spilling, om de brått ikke kan spille spillet pga det har for høyre requirements så minster Tencent/Riot MASSE PENGER, og er det noe vi alle vet er det at Tencent/Riot aldri gjør noe som helst som IKKE tjener de penger.

 

 

PS: om Riot avslutter LCS akkurat NUH, hvem skal ta over og hoste pro-tourneys? Ingen, Riot tillater ikke pros å spille i andre tourneys en LCS, derfor er det INGEN pro-tourneys i LoL utenfor LCS.

Om Valve avslutter The International akkurat NUH, hvem skal ta over og hoste pro-tourneys?

Det er så mange, ESL, MLG, Dreamhack, WCP-ACE, G-league, G-1 League og mange mange flere.

 

Organisk bygd competitive scene > kunstig pumpa competitive scene.

Endelig en som har LÆRT leksa si.

stiller meg 100% bak dette.

 

Dota er mye mer avansert enn lol, og læringskurven er kanskje ganske høy.

men bruker du litt tid på å sette deg inn i dota så er spillet faktisk ganske lett å lære nå tildags, ikke slik som da jeg starta i dota 1.

 

sier ikke at lol er ett dårlig spill heller, bare det dårligste av alternativene.

Lenke til kommentar

 

De har jo og Challenger series eller Coke league, så de lagene som ikke er blandt de 16 beste i vesten konkurrer jo der. Det blir jo akkurat det samme som i fotball. Tippeliga og første divisjon egentlig. OG så kan lag gå opp og ned. Men de tar jo pauser for andre turneringer, og Challenger eer ikke egentlig en serie, mer som turneringsystem.

 

OGN er jo bare i Korea da, det er jo eid av CJ Entus, og de har ikke noe videre interesse av å arangere i utlandet utover å ha engelske kommentatorer og en twitch stream.

 

Helt riktig om det med challenger series, men om du ser på OGN historisk så har flere vestlige lag konkurrert der. I tillegg tok de over LoL-satsingen til azubu som hadde enda større tilstedeværelse med egne turneringer osv.

Lenke til kommentar

 

 

De har jo og Challenger series eller Coke league, så de lagene som ikke er blandt de 16 beste i vesten konkurrer jo der. Det blir jo akkurat det samme som i fotball. Tippeliga og første divisjon egentlig. OG så kan lag gå opp og ned. Men de tar jo pauser for andre turneringer, og Challenger eer ikke egentlig en serie, mer som turneringsystem.

 

OGN er jo bare i Korea da, det er jo eid av CJ Entus, og de har ikke noe videre interesse av å arangere i utlandet utover å ha engelske kommentatorer og en twitch stream.

Helt riktig om det med challenger series, men om du ser på OGN historisk så har flere vestlige lag konkurrert der. I tillegg tok de over LoL-satsingen til azubu som hadde enda større tilstedeværelse med egne turneringer osv.

 

Det er sant. C9 og CLG vurderte jo å bli med i år, men kunne ikke pga tidene LCS var på, så ville jo gjerne vært en mulighet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Synes ikke at LoL, Dota 2 og Hon er så vanskelig. Spillene har samme mål.

 

1. Pushe towers og få kontroll over kart

2. Farme og teamfights

 

Så Dota 2 er ikke noe vanskeligere enn Hon og Hon er ikke noe vanskeligere enn LoL for å være helt ærlig. Om man vinner eller taper en kamp er helt avhengelig av teamfights og allies.

 

Hvis dere vil snakke skills. Da burde dere heller sammenligne Street Fighter 4 og Starcraft 2 :)

 

Synes ikke det krever så mye skills å spille LoL, Dota 2 og Hon akkurat. Man styrer jo bare 1 helt. I Dota har man Chen, mepoo og slikt. Det er ikke akkurat noe vanskeligere.

Med den logikken er sjakk enkelt fordi du trenger bare og

 

1. Få kontroll over banen og ta ned bondene

2. Bli kvitt springerene og drepe kongen

 

Det er dessverre ikke så enkelt, og å si at Dota er et lett spill ser jeg på som latterlig. Det er også akseptert i begge communitiene (så vidt jeg har sett) at Dota har et høyere skillgap en LoL.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...