Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Program i bakgrunnen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk for ett par dager siden bredbånd..

Når jeg starter pcèn nå, er det ett eller annet i bakgrunnen eller noe som tar masse minne og båndbredde! Kan det være ett program som kjører i bakgrunnen som er koblet mot internett?

Jeg merker nemlig ikke noe når starter pcèn uten tp-kabel i.

Hvis jeg trykker ctrl + alt + del ser jeg ikke noe som krever spesielt mye.

Hvordan kan jeg skjekke hvilke programmer som starter når jeg starter pcèn?

Jeg har kjørt ad-aware osv..

håper noen har peil på dette..

får jeg ingen svar, må jeg vel pent formattere :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå inn i "run" menyen og skriv "msconfig", og velg oppstart i det nye vinduet som dukket opp. Her kan du se og velge hvilke programmer som skal starte opp.

Skrevet

hmm..

eneste jeg ikke vet hva er her er;

copyfstq

point32.exe

ccApp

ccRegvfy

ADVCHK

NvCpl

nwiz.exe

for alt jeg vet kan dette være helt ufarlige saker..

Men hvis det er noe virus av noe slag?

Jeg har oppdatert alt av virusprogram osv.

Er det noe som tyder på at det er det? Som sagt er det bare når jeg har i internett kabelen at det skjer..

Jeg har 512 ddr, og nå har jeg 100 ledig..! eneste jeg gjør er å være på hw forumet :(

Skrevet

Jeg har 512 ddr, og nå har jeg 100 ledig..! eneste jeg gjør er å være på hw forumet :(

Si meg, hva er poenget med masse RAM hvis det ikke er i bruk?

100MB ubrukt RAM er 100MB bortkastet RAM, RAM skal ikke være ledig i og med dette er sløsing.

Hvis du går på Google og søker på disse navnene får du antagelig mye bedre info enn du kan få her.

Skrevet

da må jeg bare beklage agvg!

men hvis du kan klare å tenke deg hvor mye ram jeg har igjen hvis jeg begynner med en litt tyngre applikasjon enn internett explorer kan du kanskje skjønne problemet mitt..

Det var ment som en indikasjon, og ikke at det var så ille å bare ha 100 ram ledig..

saken er at harddisken jobber HELE tiden uten at det skjer noe som helst..

altså går ALT mye saktere.. det tar jo 10 min bare å bli ferdig å starte windows..

men jeg skal ikke plage dere med dette.. her skal man jo bare fortelle om ting som er i orden..

Skrevet

saken er at harddisken jobber HELE tiden uten at det skjer noe som helst..

altså går ALT mye saktere.. det tar jo 10 min bare å bli ferdig å starte windows..

men jeg skal ikke plage dere med dette.. her skal man jo bare fortelle om ting som er i orden..

Vel, det står det ingenting om i ditt første innlegg.

Det er _ingen_ feil og bare ha 100MB ledig minne 100MB er veldig mye.

Man svarer på den infoen som står i innleggene og derfor bør du heller utdype ditt problem og hva du har sjekket isteden for og bli sur.

Skrevet
hmm..

eneste jeg ikke vet hva er her er;

copyfstq

point32.exe

ccApp

ccRegvfy

ADVCHK

NvCpl

nwiz.exe

Bruk søkefunksjonen i windows og søk på disse navnene, da finner du ut hvor de ligger og hvilke programmer de er forbunnet med...

Hvis du har en stor harddisk som er fylt til randen med mp3 & divx kan jeg godt forstå at det går tregt, hvis ikke bør du seriøst vurdere formatering....

Skrevet

Beklager at jeg ble sur..

Har enkli godt med plass, og skjønner derfor ikke hvorfor harddisken jobber som guden hele tiden.. og det med 100 ram ledig, nå er det 24..

det eneste jeg gjør er å være på hw forumet..

Men jeg har nok ikke ferdigheter til å finne ut av dette, ikke tolmodighet heller.. Så jeg formatterer jeg!

Løser det meste :wink:

Skrevet

...RAM skal ikke være ledig i og med dette er sløsing.

For noe tull. Hvis du antyder at det skal brukes 412 + MB for å ha Windows oppe og gå samt IE, er du nok helt på viddene. Selv har jeg 1024 MB, og bruker i overkant av 800 når jeg rendrer tunge videofiler. Ved surfing er bare litt over 200MB brukt, og jeg har MYE mer liggende å kjøre i bakgrunnen enn trådstarteren.

Skrevet

Virusscanning har du utført sa du, den er grei

Men last ned og kjør SpyBot og Ad-Aware (finner hjemmesidene på www.google.com) jeg har veldig god erfaring med disse programmene, de fjerner evnt. adware/spyware

Skrevet

For noe tull. Hvis du antyder at det skal brukes 412 + MB for å ha Windows oppe og gå samt IE, er du nok helt på viddene. Selv har jeg 1024 MB, og bruker i overkant av 800 når jeg rendrer tunge videofiler. Ved surfing er bare litt over 200MB brukt, og jeg har MYE mer liggende å kjøre i bakgrunnen enn trådstarteren.

Så du mener det er bra og bruke minst mulig RAM uansett?

Maskinen _skal_ cache i RAM og utnytte RAM-en maksimalt, ikke la den stå ubrukt.

Jeg ser mange er fryktelig opptatt av og ha masse ledig RAM og dette er en arv fra win9x sin midt sagt lite tilfredstillende håntering av minne.

Et oppegånde OS skal utnytte de ressurssene som er tilgjengelig maksimalt.

At denne karen har andre problemer er en helt annen sak men jeg reagerte på ideen om at RAM skal være ledig.

Skrevet

point32.exe er programmet til Microsoft sine optiske (og vanlige?) mus.. Så akkurat det skal du ikke bekymre deg for.. Resten finner du nok ut hva er med et søk på google

Skrevet
ikke helt "on topic", men utfra et databehandlingsperspektiv er ledig ram (og prosessorkraft) bortkastet :)

Helt enig, men poenget her er at Windows XP ikke skal bruke 512 MB for å gjøre en så lett oppgave som å kjøre IE. Hvis noen mener at det det er mangelfullt at Windows ikke bruker alt tilgjengelig minne til slikt, får de stå for selv.

Noen nevner her at enkelte gjør det til et "poeng" å ha mye ram ledig. Det er ikke det som er poenget. Når trådstarteren har unormalt høy bruk av ram slik at det blir for lite til applikasjonen som skal kjøres, er det noe galt. DET er poenget mitt.

At jeg sitter på et system med rikelig minne, betyr ikke at det er om å gjøre å ha rikelig ledig, men å ha nok når minnekrevende applikasjoner skal kjøres.

Skrevet

Som jeg sa i sted så høres det veldig ut som natchi/welchia ormen...

Jeg jobber med brukerstøtte, og når viruset herjet for fullt så vi på mange av datamakinene at minnet bare "forsvant" og vi fant ikke ut hvilke programmer som brukte det...

prøv å bruke dette verktøyet til å søke igjennom dataen med, det fjerner også viruset. Etter dette bør du innstaler patchene som du finner link til på den samme siden

http://www.bitdefender.com/html/virusinfo....u_id=1&v_id=151

Skrevet

Tusen takk for mange fine tips!

Nå vet selvfølgelig ikke dere hvor mye ram jeg har ledig når jeg surfer hw forumet, men det var ment som en idikasjon på at det faktisk bare forsvinner. Til vanlig har jeg 350 ram ledig til samme applikasjon.

Å nei, det er ikke ett must å ha så mye ledig ram, men som sagt, en indikasjon.

Nå har jeg, dårlig tolmodighet som jeg har, formattert, men synes fortsatt det er kjempe fint å få noen seriøse svar. De skal jeg legge i bakhodet i tilfelle noe liknende skjer igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...