Gå til innhold

White screen of death


Anbefalte innlegg

Heisann. Starter å gå tom for ideer på hva som kan være galt... Når jeg booter min MacBook Pro Early 2011-modell, får jeg kun en hvit skjerm. Har forsøkt å resette PRAM/NVRAM og SMCen, uten at det hjalp stort. Forsøkte å restarte til safe-mode, men da fikk jeg blåskjerm. Har også forsøkt å boote i internet-recovery-mode, men når den er ferdig med innlastingen (Jordkloden som snurrer med progressbar og nedtelling under), får jeg hvit skjerm. Misstenkte først at det kunne være AMD-skjermkortet som hadde gått dukken, men den burde vel boote med intel-kortet uansett? Noen ideer?

 

Edit:

 

Kan legge til at når den går i hvitskjerm, så starter viftene å gå for fult, og ikke en gang lyset på caps-lock reagerer når jeg trykker på den.

 

Nok en oppdatering:

 

Nå forsøkte jeg å holde inne "D" under boot for å komme til Apple Hardware Tester. Det gjorde jeg ikke, i stede bootet den OS X, og jeg har bilde. Noe er jo tydelig ikke som det skal være her.. Tar fortsatt gjerne i mot tips.

 

Oppdatering 3:

Tyder mer på grafikkkort - det sammsvarer med med en del jeg finner på google om AMD-kortet i Early 2011-modellen, og at jeg har fått bootet Os X, og tvinger den til å bruke det integrerte kortet med gfxCardStatus. Når jeg ber den bruke AMD-kortet, fryser maskinen, enten med en gang, eller når den blir litt varm.

Endret av Håvard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...