Gå til innhold

160gb viser bare 131gb


DocJ

Anbefalte innlegg

Har en Western Digital 160gb som etter jeg

har formatert den viser bare 131 gb i partition magic.

Den er formatert i NTFS og jeg har ikke peiling

hva jeg skal gjøre for å få den tilbake til 160gb ( - noe da)

Noen som har peiling på hva jeg skal gjøre?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatere windows slik at 128 GiB-grensen ikke holder deg tilbake.

 

PS. Dette er et standardspørsmål som går igjen med et par dagers mellomrom så du finner nok ørten svar om du kikker litt i kateogorien "lagringsmedier".

 

PPS. 128 GiB = ca 137GB (eller ca 131GB alt etter om du regner på vitenskapelig korrekt måte eller microsoft-måten)

Lenke til kommentar

Vurdert søkefunksjonen noen ganger? Dette er det aller vanligste problemet for folk som kjøper seg en disk som er større enn 137gb.

Tenkte jeg skulle slenge inn noen av resultatene jeg kom fram til når jeg søkte på stikkordet "160gb" i søkefunskjonen.

 

127GB max?

160gigs disk på 127 gig

Har kjøpt en 160GB hdd, men det står at den kun er på 127gb

160 GIG = 136 GIG ???

min nye WD200 ??

Samsung 160gb. Lite plass etter Format!!!

Samsung 160 gig hardisk gir bare 127,7

 

Sånn, dette var en liten brøkdel av trådene du kan finne som omhandler det samme du lurte på.

Lenke til kommentar
Ikke hør på det de sier du...

 

VELL !!! :evil:

Kan jeg se meg frabedt den type kommentarer!? Hva gjør deg til verdensmester lixom? Dine elleve poster?

 

Nå bestemmer vel ikke antall poster på forumet hvor flink man er med data. De aller flinkeste innen data er vel ikke inne på forumet en gang vil jeg tro. Men at han kunne spart seg for den kommentaren er jeg enig i....kunne jeg sikkert gjort med denne også, men som mange andre klarte jeg ikke dy meg.....

Lenke til kommentar

Kan jeg se meg frabedt den type kommentarer!? Hva gjør deg til verdensmester lixom? Dine elleve poster?

 

Det er slike kommentarer som fører til de-med-mange-poster-er-spammere vs de-med-få-poster-er-ubrukelige-noobs debatter og gir muligens de lettpåvirkelige ekstra insentiv til å poste masse masse for å få opp posttelleren. Ikke gjør det, er du snill.

 

Men Seth-- er selvsagt fullstendig på jordet. 48-bits diskaxx er alt som skal til, såframt kontrolleren er med på leken.

Lenke til kommentar
Klikk, åpne, legg til, restart, voilá.

 

Hvis folk i denne tråden lurer på hvordan problemet løses, bør de få hodet sitt sjekket. Sorry, men det mener jeg :)

 

Gjør nøyaktig det som er quotet og problem fixed. Det er såre enkelt, er gjort på 1 sek, så lenge hovedkortet støtter store disker selvsagt. Har vært så mange spm om dette problemet nå, at denne tråden burde kanskje vært "sticky". Eller så bør folk bruke søkefunksjonen ;)

Lenke til kommentar

Skulle bare si det at Partition Magic legger inn 48bit støtte på maskina med en gang det merker at du ikke har det. Alt du trenger er å velge "Secure Earse & Delete" Når den er ferdig med dette. Kan du sitte der med 149 gb eller 151 hvis du har noen partijsoner på den!

Så kanskje jeg hadde rett alikevell da folkens!

Å ikke kom her og si at det jeg sier er bullshit.. For jeg har nemelig brukt partition Magic lenge og ser hva de skriver på sidene sine!

Samme gjelder for deg som hadde en større harddisk!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Skulle bare si det at Partition Magic legger inn 48bit støtte på maskina med en gang det merker at du ikke har det. Alt du trenger er å velge "Secure Earse & Delete" Når den er ferdig med dette. Kan du sitte der med 149 gb eller 151 hvis du har noen partijsoner på den!

Så kanskje jeg hadde rett alikevell da folkens!

Å ikke kom her og si at det jeg sier er bullshit.. For jeg har nemelig brukt partition Magic lenge og ser hva de skriver på sidene sine!

Samme gjelder for deg som hadde en større harddisk!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd alle disse tipsene ang 48bit hd adresering uten hell......

Har kjøpt ny Samsung 160 GB disk som jeg kun får 131 GB i XP på.

Jeg har Win XP med SP1 installert. Jeg har Asus A7V8X hovedkort

med nyeste bios, bruker disken på en Promise Ultra100 TX2 kontroller

med nyeste bios og XP driver. Ved boot så sier Promise kortet at

disken er på 144 GB, dermed er ikke kortet feilen tror jeg. Jeg har

også kjørt den .reg fila som legger inn "EnableBigLba" til 1 osv.

Har lest på Windows support, Atapi.sys fila er rett versjon også.

Har ikke testet det med Microsoft System Preparation (Sysprep) tool

og lage Cmdlines.txt osv. Er det siste løsning eller?

 

Sjekker med Partition Magic 8 men kun 131 GB er synlig på disken.

Har ikke prøvd å partisjonere den enda, pga jeg vil ikke ødelegge noe..

Ser at PM kan lage noe som heter "extended" ved create partisjonering.

Men om jeg setter den over de 131 GB som er synlige vil disken funke

100% da? Mitt Partion Magic oppsett.. Takk for alle tips..

 

Morten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...