Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bør jeg bytte barnehage


Anbefalte innlegg

I det siste har minstedatteren min på fire år kommet heim å beklaget seg for at barnehagepersonalet ikke har vært greie mot henne. Hun sikter spesielt til en kvinnelig ansatt som er ganske så utseinede.

 

 

Jeg har flere ganger tatt dette opp med barnehagen uten at de vil høre på hva jeg sier.

 

Nå lurer jeg på om det er lurt å bytte barnehage, men jeg synest det er litt synd og for hun kommer godt overens med de andre barna der.

 

Noen som har vært i samme situasjon?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er at det er en del råtne epler i barnehager som absolutt ikke burde vært i nærheten av barn. Det at de ikke tar tak i dette bevitner nok desverre at de er klar over det men velger å dysse det ned og benekte det.

 

Dette er en utrolig viktig fase for barna og negativ påvirkning kan få store konsekvenser for dem senere. Om du ikke kommer noen vei så ville jeg nok byttet barnehage. Vær så konkret som mulig når du gir tilbakemeldinger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Min erfaring er at det er en del råtne epler i barnehager som absolutt ikke burde vært i nærheten av barn. Det at de ikke tar tak i dette bevitner nok desverre at de er klar over det men velger å dysse det ned og benekte det.

 

Dette er en utrolig viktig fase for barna og negativ påvirkning kan få store konsekvenser for dem senere. Om du ikke kommer noen vei så ville jeg nok byttet barnehage. Vær så konkret som mulig når du gir tilbakemeldinger.

Er personen fast ansatt er det også begrenset hva de faktisk kan gjøre, i alle fall på kort sikt.

Lenke til kommentar

Er personen fast ansatt er det også begrenset hva de faktisk kan gjøre, i alle fall på kort sikt.

De kan jo gjøre som trafikk-syklister gjør og montere gopro-kamera på barnet og sette opp kameraovervåkning i barnehagen. Da skal det i allefall ikke stå på bevisførsel. Det er viktig å ha riktig barnehagepersonell. At voksene mennesker skader barn i en barnehage er helt uholdbart.

Lenke til kommentar

De kan jo gjøre som trafikk-syklister gjør og montere gopro-kamera på barnet og sette opp kameraovervåkning i barnehagen. Da skal det i allefall ikke stå på bevisførsel. Det er viktig å ha riktig barnehagepersonell. At voksene mennesker skader barn i en barnehage er helt uholdbart.

Jeg snakket om barnehagen, ikke foreldrene. Hvis det faktisk er snakk om en farlig/uholdbar situasjon for barna (vi kan umulig konkludere med at dette faktisk er tilfellet) er det ikke rett frem å kvitte seg med vedkommende.

 

Møter må avholdes, gjerne flere. Her skal den "beskyldte" delta, samt styrer og sannsynligvis tillitsvalgt. En fra fagforeningen til den ansatte vil nok også være tilstede, samt en representant fra kommunen. Alle disse skal møtes samtidig. Misforståelser, "misforståelser" og sykdom fører til utsettelser.

 

Hvis det ikke er praktisk mulig for den ansatte å fortsette på samme arbeidsplass, men det likevel er tvilsomt om en oppsigelse kan tvinges gjennom, vil gjerne spesielt den fra kommunen som ikke jobber i barnehagen være interessert i å få vedkommende til å si opp frivillig (sluttpakke), hvis ikke må personen sannsynligvis skaffes arbeid et annet sted og potensielt havne i samme situasjon. Her blir det nye forhandlinger.

 

Jeg vet ikke hva jussen sier i slike tilfeller, dette er basert på hvordan jeg har oppfattet lignende situasjoner som barnehageansatt.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva "utseinede" er, men sa fra til min barnehage om en ansatt som var uforsiktig og ikke brydde seg om barnas vel i min barnehage, dette ble tatt opp internt og den ansatte ble satt til kjøkkentjeneste og kursing. Dette førte til at denne ansatte ble god venn med mitt barn og at alt bedret seg.

 

Jeg mener du bør få sagt ditt uten at ansatt er med i møte og at barnehageledelsen skal fatte vedtak i første omgang, du bør få møtereferat fra foreldrerepresentant. Dersom dette ikke gir et resultat du er fornøyd med, kan du sjekke om det er mulig å bytte barnehage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...