Gå til innhold

War Thunder Ground Forces Open Beta


Anbefalte innlegg

Da har tank delen av War Thunder blitt tilgjengelig for alle. Foreløpig er det kun tyske og russiske tanks som er tilgjengelig.

 

Ganske forskjellig ifra World of tanks, men jeg liker det godt.

 

Anbefaler simulator battles når det kommer til Tank battles. Da må man faktisk fysisk se fienden og justere siktemidlene selv etter hvilken avstand det er til fienden. Fienden har ikke markers eller navn over seg.

 

Tanks har ikke hp bar, så her gjelder det å treffe weakspots. Sikting er viktig.

 

I Simulator battles er det også nasjon mot nasjon, så tyske tanks møter kun russiske. Merk at det er en overvekt av folk som spiller de tyske tanksene, så da kan det bli litt vente tid med å komme i kamp, spiller man derimot de russiske så er man nesten inne med en gang. Dette vil vel utjevne seg etterhvert.

 

http://warthunder.com/ for mere info

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Tanks har ikke hp bar, så her gjelder det å treffe weakspots. Sikting er viktig.

 

 

Både enig og uenig her. Det er nettopp med en HP-bar at man kan skyte svake, men bagatellmessige, deler på en tank og tilintetgjøre den. Jeg tenker selvfølgelig på World of shooting at commander's cappula (World of Tanks).

 

Med War Thunder holder det ikke å skyte på en del av tanken dersom denne delen ikke er nødvendig for at tanken skal fungere. Sånn sett er sikting på weakspots viktig, ja.

 

Jeg tenkte å spille litt i kveld. Er det noen på forumet som kunne tenke seg å spille i squad over TS/skype? :) Er det samme for meg om det blir USSR/Tyskland, men håpte på å spille RB/Simulator.

 

Jeg har premium T-26 (battlerating 1.7). Altså har jeg mulighet til å spille med en som har begynt å klatre på forskningstreet.

Lenke til kommentar

Dette overgår WoT målt med mil. Mer realistisk, bedre atmosfære, bedre grafikk, lyd m.m.

Godt mulig det overgår WoT i realisme, atmosfære, og grafikk, men gameplayet og spillmekanikken virker ikke særlig godt polert...

Kræsjer og låser fast stridsvognen stadig i usynlige vegger

Mapdesignet er på det beste sammenlignet med det verste i WoT, virkelig horribelt design som oppfordrer til camping.

Kjørefysikken, hva i helvete skjer her?

Balansering av stridsvogner virker ikke spesielt godt utført: T-54 vs Panther II? Tiger II 105mm vs IS-4?

Artillerimodus... WoT sin løsning er ikke spesielt god, men Warthunder tar virkelig kaka angående hodeløs implementering.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Kan ærlig talt si at jeg ikke har opplevd "Kræsjer og låser fast stridsvognen stadig i usynlige vegger", camping synes jeg heller ikke er noe problem og det vil ihvertfall ikke være noe problem etter at dette kommer ut av Beta og bombefly begynner å slippe lasten sin over camperne.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Spillet er fortsatt i Beta så det er uansett litt for tidlig å dømme det nedenom og hjem. Tror dette blir ganske bra når ting blir meislet ut.

 

@Datasmurf: Det vet jeg ikke, har ikke opplevd dette selv. Nå spiller jeg utelukkende i simulator battles og der er det ikke noen markører overhodet

Lenke til kommentar

Spillet er fortsatt i Beta så det er uansett litt for tidlig å dømme det nedenom og hjem. Tror dette blir ganske bra når ting blir meislet ut.

Vi vet at War Thunder er i Open Beta, det har vært det i over et år allerede.

 

 

Kan ærlig talt si at jeg ikke har opplevd "Kræsjer og låser fast stridsvognen stadig i usynlige vegger", camping synes jeg heller ikke er noe problem og det vil ihvertfall ikke være noe problem etter at dette kommer ut av Beta og bombefly begynner å slippe lasten sin over camperne.

Første match jeg prøvde: kjørte 500 meter, kjørte oppover en åskam, skjøt, trakk meg tilbake, stuck. Neste gang kjørte jeg inn i noen busker og ble stoppet av en busk (ikke et tre.)

Camping er kanskje feil ord, men det er uansett bedre å spille passivt enn aggressivt rett og slett på grunn av hvordan artilleri og spotting fungerer.

En annen merkelig ting er at man må researche alle tankene på hver tier for å gå opp til neste tier, det er en helt idiotisk beslutning.

 

For meg er det uansett ikke riktig type spill, er ikke mye gøy når man hele tida er one-shot-kill. "Realisme" (jeg har ingen anelse om hvor ille det var å kjøre en stridsvogn i andre verdenskrig) betyr ikke nødvendigvis godt eller morsomt gameplay, det er langt mer tilgivende å ha et HP-system som i WoT, spesielt når Gaijin gir deg så latterlig lite informasjon om din egen stridsvogns status i kamp.

Lenke til kommentar

Er ikke et spill for alle noreng. Den vanlige wot spiller blir å slite i starten med å faktisk drepe noe hvis de ikke har flaks å tar ammo`n til noen. Jeg mener det er marked for begge spill, wot har sin arcade turnerings type spill og wtgf tar for seg det vi i andre leir ønsker med mer realisme. Det er noe med å skyte apcr rett i tryne på drivern(bevist) for å skifte til HE når du flanker rundt for å sette en motor i brann å se typen sakte brenner til h mens du reloader til apcr igjen å forlater område :dremel: Flere utgaver av samme tank f.eks. Ikke bare en panther som skal være alle utgavene som ble gitt ut eller t34. Dette er første release, hvis jeg tenker tilbake til fly så var ikke den mye bedre på første release men er blitt mye bedre over tid. Det blir å ta tid for dem å fikse dm og alt annet som er litt på halv 12 atm(research tree). Jeg stor koser meg med gf og har lagt wot på hylla. Det er rett og slett bra for wot spillere og wt spillere at begge er her for å forbedre utviklingen av begge spillene. F.eks. Se hvor fort wg plutselig ville spy ut hd modeller :) du får pm`e meg så kan du få ts3 info til troll`s servern så kan vi ta noen runder wtgf hvis du ønsker. :)

Endret av Satchrat
Lenke til kommentar

Jeg spiller stort sett bare tanks i simulator mode. Det er ikke ofte jeg opplever å bli one-shota. Og det er nok fordi man ikke får noen form for siktehjelp der iforhold til arcade og realistic mode. Med rett posisjonering av tanken iforhold til motstanderen kan man unngå de fleste one-shot kills.

 

Jeg har også fått sansen for artilleri funksjonen i WT. Sjelden jeg får kills med den, men den er like fin å legge foran seg når man rykker frem over åpne områder for å gi seg selv litt dekkning. Det er vel kun to ganger jeg har opplevd selv å bli tatt ut av artilleri, og det er selv om jeg har kallt inn artilleri på meg selv flere ganger når kanonen min er ødelagt og jeg har en hissig motstander som prøver å dytte vogna mi utenfor en kant eller låse den fast mot en stein. Ellers er det en fin måte å stresse opp camperene med et artilleri angrep.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Jeg har også fått sansen for artilleri funksjonen i WT.

Denne "Magic Missile" og UAV funksjonen burde fjernes helt, i alle fall i simulator mode.

Lenke til kommentar

 

Jeg har også fått sansen for artilleri funksjonen i WT.

Denne "Magic Missile" og UAV funksjonen burde fjernes helt, i alle fall i simulator mode.

 

 

Helt enig. Kikke over bakketopper blir litt for lett. Jeg synes nå artilleri skulle blitt kallt inn vi kartet. Altså at kartet spretter opp og man må trykke hvor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Etter de siste oppdateringene så har jeg starta opp Warthunder spillinga igjen. Og spillet føles mye bedre ut, og det er litt mere action fylt enn tidligere. Nå får man mulighet til å hoppe inn i et fly når man får seg et par kills. Da er det ca 40 sekunder på å gjøre mest mulig skade med enten en bomber, ground atttack plane eller fighter.

 

Kill cam viser hvor du ble truffet og hvilken skade granaten gjorde når den kom inn i vogna. Rimelig heftig tillegg til spillet.

Kill cam :

 

Det samme så får man også 'hit cam' som viser hva skuddet du avfyrte treffer og hvilken skade det gjorde.

Hit cam :

 

Det er også en tankinspector i hangarene. Man kan sjekke ut armor tykkelsen og hvordan innsiden av tanken ser ut med mannskaps plassering, motor, ammo, drivstoff tank osv.

 

Anbefales å ta en runde hvis du som meg har hatt en lengre pause fra spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...