Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i engelsk 10 trinn 2014


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

lykke til btw! Hvilken karakter har dere i engelsk?

6

 

 

 

 

lykke til btw! Hvilken karakter har dere i engelsk?

Ligger et sted mellom 4+ og 5. Fikk 5 og 5/4 på de siste "tentamnene"nå i våres

 

 

 

 

lykke til btw! Hvilken karakter har dere i engelsk?

5er her, vil ikke gå ned. Håper på 5 eller bedre! :D

 

 

 

 

lykke til btw! Hvilken karakter har dere i engelsk?

5+ :(

 

toppkarakterer hele gjengen jo!

 

Vurderer å avslutte, ta en pause og se på TV eller noe før jeg legger meg. Blir tidlig kveld! Lykke til folkens! Forhåpentligvis blir ikke oppgavene så kompliserte som jeg selv tror. Håper lykken er med oss alle! :D

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

lykke til btw! Hvilken karakter har dere i engelsk?

6

 

 

Hahhahah, den var god!

 

lykke til btw! Hvilken karakter har dere i engelsk?

Ligger et sted mellom 4+ og 5. Fikk 5 og 5/4 på de siste "tentamnene"nå i våres

 

 

 

 

lykke til btw! Hvilken karakter har dere i engelsk?

5er her, vil ikke gå ned. Håper på 5 eller bedre! :D

 

 

 

 

lykke til btw! Hvilken karakter har dere i engelsk?

5+ :(

 

toppkarakterer hele gjengen jo!

 

Tror nok at store deler av de som er i denne tråden er folk som sikter på en god karakter. Tviler på at 2 og 3 elevene bryr seg stort om forberedelsen.

 

Lenke til kommentar

 

 

Hei!

Hva tar folk med seg på eksamen? Ikke bare med tanke på kilder og fakta, men også av mat, drikke osv.

Ta med frukt og nøtter. Ikke druesukker eller godis(jeg tar med godis uansett hehe) druesukker og sukker får deg til å få en "boost" i2 min. så vill boosten gå til"-boost" om jeg kan si det slik. det virker IKKE tro meg. i såfall må du spise det konstant og med jevne mellomrom.

 

Vet ikke om jeg fikk med alt jeg skulle si men ja... :)

 

Her: http://www.matprat.no/Magasinet/Sommer-2012/Kost-og-ernaring/Spiserad-i-eksamenstid/

 

Det kan være smart med litt sjokolade. For mot slutten av dagen når du er litt sliten, så kan det hjelpe MYE med litt sjokolade, det gjør deg litt mer fokusert! Det er ihvertfall sånn for meg da :)

 

Ja

:whistle: Sant, men ikke i begynnelsen eller midt under eksamen. den siste halvtimen er helt sikkert greit. Akkurat så mye at du kan ta en bit hvert 5 - 10 min den siste halvtimen kan man jo ta med. :thumbup:

Lenke til kommentar

 

noen som har grammar bok og sjangerbok å dele her? da er dere noen engler!

nå har jeg btw:

- sammenligning av martin luther king jr og mandela

- analyse av "i have a dream"

- menneskerettighetserklæringen

- ordliste

- useful words

- noe om malala yousafzai

- idioms

- Topic Sentence Openings

- engelske uttrykk

 

flere tips????

Lenke til kommentar

 

 

 

Hei!

Hva tar folk med seg på eksamen? Ikke bare med tanke på kilder og fakta, men også av mat, drikke osv.

 

Jeg tar med meg forberedelsesheftet, alle utskriftene mine: Består av alt fra nyhetsartikler, til menneskerettighetserklæringen (alle 30 punkter på norsk og engelsk.) Engelskboka Key English, notatbøker og lignende vil også være med, samt kjennetegn på ulike sjangre og sjekkliste.

 

Kommer til å ta med meg frukt, vann, noe annet drikke (iste elns.), sånne fruktbars, tyggis og salat/baguett.

 

Kommer ikke til å spise/drikke halvparten, men alltid kjekt å ha med.

 

Tror du det vil være nødvendig å ha med menneskerettighetserklæringen?

 

Printet den ut for sikkerhets skyld jeg og :)

Noen som vet om det er lov å ta med minnepinne imorgen?

 

Minnepinne er helt lovlig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Håper ikke det er til noe bry, men er det noen som kunne sett over denne?

Jeg syns det var ganske bra!! Nå fikk jeg litt inspirasjon også, takk ;-)

 

Tusen takk!

Skriver den også for inspirasjon, men viktigst av alt for å få engelsken litt bedre inn ved å skrive om teamet.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har 6 i både engelsk skriftlig og engelsk muntlig. Tenkte jeg kunne dele noen erfaringer som jeg tror kan heve mange tekster opp noen hakk. 1. Bruke quotes og lignende fra tekstene dere eventuelt skriver oppgaver om. 2. Finn gjerne frem ulike engelske ordtak på forhånd, som dere tror kan komme til nytte og som passer til emnet vi har fått utdelt. 3. Sett opp sjekklister (som mange nevner ovenfor). 4. Ta med alt du kan tenke deg av ting som kan hjelpe deg. Du får sikkert bare bruk av 70%, men det gir en følelse av trygghet som definitivt kan hjelpe. Lykke til alle sammen! Fantastisk tråd dette her, glad en venn av meg tipset meg! :)

 

 

P.S: Noen som har gode tips å dele med meg?! :D

Endret av Lord Mathias
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Håper ikke det er til noe bry, men er det noen som kunne sett over denne?

Igjen skriver du en veldig bra tekst. Tok meg tiden til å rette opp i noen slurvefeil.

 

Takk skal du ha!

Har som sagt lest svært lite gjennom, så det er veldig bra at du finner feil. Setter stor pris på det :)

 

Når man leser det selv har man vanskelig for å finne feil, hehe.

Endret av Skoleelevis
Lenke til kommentar

 

 

Håper ikke det er til noe bry, men er det noen som kunne sett over denne?

Igjen skriver du en veldig bra tekst. Tok meg tiden til å rette opp i noen slurvefeil.

 

Takk skal du ha!

Har som sagt lest svært lite gjennom, så det er veldig bra at du finner feil. Setter stor pris på det :)

 

Bare hyggelig! :) Det er også mye lettere å finne feil når du ikke har skrevet det selv.

Veldig fint at du poster det her i hvert fall. Så får jeg lest litt engelsk, samtidig som jeg får reflektert rundt hva som er riktig og ikke.

Lenke til kommentar

 

Hvem mener dere er den som har mest og si for menneskerettigheter og borgerettigheter av personene nevnt nedenfor:

Nelson mandela

Malala Yousafzai

Abraham Lincoln

Rosa Park

Emmeline Pankthurst

 

Begrunn!

Noen som vet dette?

 

Bare velg en av de og argumenter for valget. Selve valget har ingenting å si - argumentasjonen har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...