Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i engelsk 10 trinn 2014


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ønsker alle lykke til i morgen! Hilsen en som kom opp i norsk

Tusen takk den trenger jeg virkelig. Engelsk er ikke akkuratt mitt sterkeste fag. Ønsket jeg kom opp i matte :(

btw lykke til du også. Og alle andre som kom opp i engelsk, norsk eller matte :)

 

Vi skal greie det :thumbs:

Endret av BuddyBeat
Lenke til kommentar

 

Ønsker alle lykke til i morgen! Hilsen en som kom opp i norsk

Tusen takk den trenger jeg virkelig. Engelsk er ikke akkuratt mitt sterkeste fag. Ønsket jeg kom opp i matte :(

btw lykke til du også. Og alle andre som kom opp i engelsk, norsk eller matte :)

 

Vi skal greie det :thumbs:

 

Hehehe matte har vært (engelsk eller norsk)*

Lenke til kommentar

 

Er det lov med ordbok på minnepenn? Bare for å gjøre det klart for alle.

Så lenge det ikke er et oversettelsesprogram, så er det mulighet for å ta med seg minnepenn. Mener at denne i så fall skal leveres inn når du er ferdig med eksamen. Vil anbefale alle å snakke om dette med lærer i morgen, hvis du tenker å ta med deg minnepenn med ordbok. :)

 

Det er oversettelsesprrogram på word. Ikke spessielt bra men det funker. CD-ord har også oversetter som er litt bedere.

Lenke til kommentar

Mest sansylig får vi en oppgave hvor vi skal analysere "I have a dream" av Martin Luther King :sleep: Typisk oppgave 2. (gjentakelse, metaforer osv. er viktige ting her) Vi kan også få om HeLA

NB!!! Husk stor i når du skriver jeg på engelsk. Glemmer det noen ganger selv, men det er ev alt for vanelig feil. :hm:

Hva mener du med HeLA? Bare jeg som er dum?

Lenke til kommentar

 

Mest sansylig får vi en oppgave hvor vi skal analysere "I have a dream" av Martin Luther King :sleep: Typisk oppgave 2. (gjentakelse, metaforer osv. er viktige ting her) Vi kan også få om HeLA

NB!!! Husk stor i når du skriver jeg på engelsk. Glemmer det noen ganger selv, men det er ev alt for vanelig feil. :hm:

Hva mener du med HeLA? Bare jeg som er dum?

 

Henrietta Lacks :D

Lenke til kommentar

 

 

Er det lov med ordbok på minnepenn? Bare for å gjøre det klart for alle.

Så lenge det ikke er et oversettelsesprogram, så er det mulighet for å ta med seg minnepenn. Mener at denne i så fall skal leveres inn når du er ferdig med eksamen. Vil anbefale alle å snakke om dette med lærer i morgen, hvis du tenker å ta med deg minnepenn med ordbok. :)

 

Det er oversettelsesprrogram på word. Ikke spessielt bra men det funker. CD-ord har også oversetter som er litt bedere.

 

Bruker ikke det internett? Lykke til alle sammen i morgen!

Lenke til kommentar

 

Hvilke kilder er det folket tar med til i morgen?

Tar med info om alle som er nevnt i heftet, så får jeg se om jeg tar med noe annet.

 

Noen som kan gi eksempel på hvordan man kan henvise til kilder, er litt usikker der..

 

 

Det engelsklæreren min i hvert fall sa, var at på siste side/når du er ferdig skal du skrive "Sources"

Under her skal alle linker legges inn, med dato på når det er hentet fra internett (Ikke klokkeslett)

For eks:

 

Sources:

Eureka

Key English

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1582135&page=4 19.05.2014

 

og så videre :p

Endret av JentaFraNord
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Er det lov med ordbok på minnepenn? Bare for å gjøre det klart for alle.

Så lenge det ikke er et oversettelsesprogram, så er det mulighet for å ta med seg minnepenn. Mener at denne i så fall skal leveres inn når du er ferdig med eksamen. Vil anbefale alle å snakke om dette med lærer i morgen, hvis du tenker å ta med deg minnepenn med ordbok. :)

 

Det er oversettelsesprrogram på word. Ikke spessielt bra men det funker. CD-ord har også oversetter som er litt bedere.

 

 

Vel, på våres skole bruker vi ikke CD-ord :p Aldri brukt det før, så tror det blir litt dumt å prøve å sette seg inn i det. Tror uansett jeg ikke hadde skjønt meg på det ;) Det er det som er så bra med internett nå til dags, det kan fortelle deg litt om alt, hehe cx

Lenke til kommentar

 

 

Hvilke kilder er det folket tar med til i morgen?

Tar med info om alle som er nevnt i heftet, så får jeg se om jeg tar med noe annet.

 

Noen som kan gi eksempel på hvordan man kan henvise til kilder, er litt usikker der..

 

 

Det engelsklæreren min i hvert fall sa, var at på siste side/når du er ferdig skal du skrive "Sources"

Under her skal alle linker legges inn, med dato på når det er hentet fra internett (Ikke klokkeslett)

For eks:

 

Sources:

Eureka

Key English

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1582135&page=4 19.05.2014

 

og så videre :p

 

Kildebruk i sakteskter

Du viser til kildene du bruker både som referanse i løpende tekst og i en kildeliste.

 

Kildelisten plasseres til slutt, etter teksten. Her skal du oppgi forfatter og fullstendig tittel på så vel tekster fra forberedelsmateriellet som lærebøker og annen litteratur.

Dersom du bruker utskrift eller sitat fra nettsider, skal nøyaktig nettadresse og nedlastingsdato oppgis her.

Eksempel på kilde i løpende tekst:

«jekke seg ned» (Vanneboe 2006, s. 105)

Vanneboe sier i sin bok at … (Vanneboe 2006)

 

Eksempel på bokkilde i kildeliste:

Vanneboe, Kjell Ivar (2006): Katta i sekken og andre uttrykk, Oslo: Cappelen

 

Eksempel på Internett-kilde i kildeliste:

Vanneboe, Kjell Ivar (2006): Katta i sekken og andre uttrykk.

http://www.udir.no/Lareplaner/Grep/Modul/?gmid=0&gmi=167313 – lastet ned 26.06.2012

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvilke kilder er det folket tar med til i morgen?

Tar med info om alle som er nevnt i heftet, så får jeg se om jeg tar med noe annet.

 

Noen som kan gi eksempel på hvordan man kan henvise til kilder, er litt usikker der..

 

 

Det engelsklæreren min i hvert fall sa, var at på siste side/når du er ferdig skal du skrive "Sources"

Under her skal alle linker legges inn, med dato på når det er hentet fra internett (Ikke klokkeslett)

For eks:

 

Sources:

Eureka

Key English

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1582135&page=4 19.05.2014

 

og så videre :p

 

Kildebruk i sakteskter

Du viser til kildene du bruker både som referanse i løpende tekst og i en kildeliste.

 

Kildelisten plasseres til slutt, etter teksten. Her skal du oppgi forfatter og fullstendig tittel på så vel tekster fra forberedelsmateriellet som lærebøker og annen litteratur.

Dersom du bruker utskrift eller sitat fra nettsider, skal nøyaktig nettadresse og nedlastingsdato oppgis her.

Eksempel på kilde i løpende tekst:

«jekke seg ned» (Vanneboe 2006, s. 105)

Vanneboe sier i sin bok at … (Vanneboe 2006)

 

Eksempel på bokkilde i kildeliste:

Vanneboe, Kjell Ivar (2006): Katta i sekken og andre uttrykk, Oslo: Cappelen

 

Eksempel på Internett-kilde i kildeliste:

Vanneboe, Kjell Ivar (2006): Katta i sekken og andre uttrykk.

http://www.udir.no/Lareplaner/Grep/Modul/?gmid=0&gmi=167313 – lastet ned 26.06.2012

 

Takk, nå forstår jeg det! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...