Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mailspamming fra Microsoft

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venn av meg har et firma og det har han følgende problem : Han får tusenvis av mail med "reklame" fra Microsoft. Det jeg lurte på da var om det var noe måte å blokke addresser eller noe sånt på i Outlook Express.

Noen som kan hjelpe meg ?

-DJ

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er mailene fra Microsoft? Vær oppmerksom på virusmailer og falske mailer fra Microsoft. Det går virus som utgir seg for å være fra Microsoft og som har vedlegg med virus. Microsoft sender aldri vedlegg

Skrevet

Mailene er helt sikkert ikke fra Microsoft. De er derimot et virus som gir seg ut for å være fra Microsoft. Si til vennen din at han ikke må åpne vedlegget.

Problemet løses ved å innstallere antivirus-software.

Skrevet

Du mener at de skal stoppes før de når frem ? Det tror jeg nok ikke går, da må evt. isp'n sortere dem ut på mailserver og så vidt jeg vet gjør de fleste isp'er ikke slikt.

Han kan jo bruke et spam filter (Mailwasher pro e.l., finnes også andre progs. som er gratis, men jeg har ikke helt oversikt over dem :wink: )

Skrevet

Strømmer på med slike hos meg også i dag.

Jeg kjenner ikke OE godt, men blokkere adresser vil trolig funke dårlig, ser ut som disse er ganske tilfeldig generert. Mulig det vil funke å blokkere div. subjects, men det er mange forskjellige ute å går.

Skrevet

Slett viruset som heter W32.Microsoft. Alle dine (data) problemer er løst. :lol:

Hvorfor jeg hater M$? Deres idé av konkuranse er ikke å prøve å konkurere på kvalitet (det kan de nemlig ikke), men mer av typen "Hvem har råd til den beste advokaten" og "Hvem kan flest dirty tricks i markedsføring". :yes:

Skrevet
Slett viruset som heter W32.Microsoft. Alle dine (data) problemer er løst. :lol:

Hvorfor jeg hater M$? Deres idé av konkuranse er ikke å prøve å konkurere på kvalitet (det kan de nemlig ikke), men mer av typen "Hvem har råd til den beste advokaten" og "Hvem kan flest dirty tricks i markedsføring". :yes:

Windows kvalifiserer vel ikke til å være et virus vel? ;)

Et virus...

- er lite og kompakt

- kræsjer ikke

- brukeren merker ikke noe før det er for sent

- sprer seg automatisk

- er ikke kommersielt ;)

Skrevet

velvell... Kvaliteten på visse virus kan bestrides. Og de som eter opp plassen på din HD, tar da virkelig å waster masse plass :lol:

.....som beviselig funker fett som bare det Kyrsjo - og slikt blir det gryn av - noe alle bedrifter faktisk lever av.

Men det er ikke hvor mye "gryn" bedriften tjener som avgjør hvor gode programmer de lager?

Stiller meg heller bak et initiativ som er opptatt av å lage så gode programmer som mulig, enn å tjene mest mulig penger vha. flest mulig releases til masse penger per stykk, som alle reklamerer for å fikse alle feilene i de gamle :lol:/skvise ut alle konkurenter av markedet, slik at de kan skru opp lisenskostnadene ennå mer og lage ennå værre lisenser. Så lenge (ingen vet at) det finnes konkurennter (tviler på at dette gjelder noen på dette forumet, men vi utgjør kansje ikke det store brede lag:p), kan de gjøre som de vil? Jeg ønsker ikke på noen måte at "alle" skal binde seg til en leverandør.

Forøvrig er vel den største sikkerhetstrusselen på Windows virus, ikke egentlig hackeranngrep.

EDIT:

Jeg ønsker ikke å starte en OS krig. Kansje det burde settes opp en egen kategori for OS kriger ol. på forumet? Hmmm... Kansje det var DET off-topic var til? :D

Skrevet

Det er vel fort Swen.A det dreier seg om. MailWasher er fin til å slette dem med, uten å måtte laste dem ned først.

Og bytte av OS nytter selvsagt fint lite og ingenting for dem som mottar dem. De blir ikke vekke av den grunn....

Skrevet

Off-topic: Ang. MailWasher så anbefaler jeg alle som bruker det til å skru av bouncing av mail/spam/virus. Den funksjonen er den mest hjernedøde funksjonen ever og gjør bare mer skade enn nytte siden virus/spam-mail uansett har faket/non-existant avsender. For all del; det er kjekt å bare kjapt se gjennom mailene på serveren og slette dem derfra, men bortsett fra det har MailWasher ingen reel verdi som ikke en webmail-løsning har. Spam-detection er også veeeldig mangelfull, og filtrering av mailadresser er en utrolig dårlig løsning.

Hvis noen ønsker seg en gratis, liten, enkel og elegant løsning for anti-spam så anbefaler jeg Spampal (for Windows ja :).

Greit, websiden dems er litt cheezy, men produktet er veldig bra. :) Det har Bayesian-filtering og DNSBL-identification. Auto-update er også en option. Jeg har brukt det siden beta 0.4 og har vært storfornøyd.

Generelt antivirus-tips; kjør inn antivirus-software (Grisoft AVG er gratis) og gjerne også en brannmur (ZoneAlarm er også gratis).

Kombinasjonen antispam, brannmur, antivirus, HTML-preview i OE satt til OFF og litt sunt norsk bondevett kommer man veldig langt med. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...