Gå til innhold

Kotantkort er svinadyrt hos telenor!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

 

Norge er et demokrati. Det er frivillig å være kunde hos Telenor.

Det er jeg enig i, men lurer så på hvorfor folk velger de! :)
Kanskje det er som med uføretrygd? Hvis foreldrene er uføretrygdet, øker sannsynligheten for at barna også blir det?

 

But seriously: jeg tror folk er ekstremt lite prisbevisste, bare se på markedsandelene til Telenor og DnB.

Lenke til kommentar

Hvis det er en pris som er latterlig, så er det prisen for SMSer. Her betaler du 4925kr pr MB.

 

For deretter tipper jeg samtaler er nest dyrest. Det du ser på som datatrafikk er faktisk det desidert billigste om du ser på hvor mye du betaler for strømmen av informasjon.

 

For alt er ren datatrafikk for dem.

 

Og for å tjene nok på datatrafikken så ønsker de nok faste abonnementer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Selvfølgelig er det dyrt, det er Telenor...

Velg Chess Kontant eller noe lignende :)

Hvorfor er det sånn?

Det er jo helt latterlig.

720p NRK Nett-TV 16 min = 450 MB

4500 kr?!

28,125 kr pr. min?!

 

I følge prisene som du har lagt ut så er det maks 10 kroner pr dag. Så i eksempelet ditt så koster det 10 kroner ikke 4500 kroner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sikker på det ikke er 6 mbit/s?

Sist gang jeg prøve å surfe på internet hadde jeg ikke super god hastighet på kontant-telefon, det er langt høyere hastighet ved surfing over trådløs en det er gjennom telenettet. Sist jeg testet klarte jeg 40 mbit på speedtest på trådløs. Men ved bruk av netcom/telenor kontant fikk jeg god under 8 mbit sist jeg testet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Sikker på det ikke er 6 mbit/s?

Sist gang jeg prøve å surfe på internet hadde jeg ikke super god hastighet på kontant-telefon, det er langt høyere hastighet ved surfing over trådløs en det er gjennom telenettet. Sist jeg testet klarte jeg 40 mbit på speedtest på trådløs. Men ved bruk av netcom/telenor kontant fikk jeg god under 8 mbit sist jeg testet.

Da må du spørre Telenor. Dette er sitert fra Telenor selv :)

http://www.telenor.no/privat/mobil/mobilabonnement/kontantkort/

Lenke til kommentar

Sikker på det ikke er 6 mbit/s?

Sist gang jeg prøve å surfe på internet hadde jeg ikke super god hastighet på kontant-telefon, det er langt høyere hastighet ved surfing over trådløs en det er gjennom telenettet. Sist jeg testet klarte jeg 40 mbit på speedtest på trådløs. Men ved bruk av netcom/telenor kontant fikk jeg god under 8 mbit sist jeg testet.

Han har rett skrivemåte, mens din ikke er helt rett. Ja om man skal være veldig nøyaktig.

 

Begge to bruker bits (liten b), riktig. Men når du skal bruke Mega, så er det med stor M (liten m står for milli).

 

Om du skriver Megabits per seconds, Mbps, Mb/s så er det bare forskjellige måter å skrive forkortelsen.

 

Er det bytes drt er snakk om så blir det: Megabytes per second, MBps, eller MB/s.

 

Men for all del, veldig mange som ikke har stor M som forkortelse for mega, da millibits/millibytes ikke eksisterer så jeg reagerer sjelden på det. Men skal man være korrekt så bør man få dette riktig.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En vanlig film tar god over 500 MB selv i 380p om vi snakker om 1,5 timer film. Men det kan jo variere ut i fra komprimeringen og filformatet litt men vi snakker nok godt over 1 GB.

Dermed blir nok hastigheten langt lavere underveis i filmen.

 

Så er nok en grunn for man har bredbånd. Selv om det hadde vært digg den dagen man kan spille 4k film med kontantkort og kun betale 10 kr.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

En vanlig film tar god over 500 MB selv i 380p om vi snakker om 1,5 timer film. Men det kan jo variere ut i fra komprimeringen og filformatet litt men vi snakker nok godt over 1 GB.

Dermed blir nok hastigheten langt lavere underveis i filmen.

 

Så er nok en grunn for man har bredbånd. Selv om det hadde vært digg den dagen man kan spille 4k film med kontantkort og kun betale 10 kr.

Man kunne det før

1 .mai. Da ble superkontant hos Chess erstatta med Kontant. Nå koster det 20 kr istedenfor 10 kr.

Lenke til kommentar

 

 

Selvfølgelig er det dyrt, det er Telenor...

Velg Chess Kontant eller noe lignende :)

Hvorfor er det sånn?

Det er jo helt latterlig.

720p NRK Nett-TV 16 min = 450 MB

4500 kr?!

28,125 kr pr. min?!

 

I følge prisene som du har lagt ut så er det maks 10 kroner pr dag. Så i eksempelet ditt så koster det 10 kroner ikke 4500 kroner.

 

Det visste jeg ikke.

Men uansett det betyr jo at du må fylle på 3650 kr pr. år for å surfe hver dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...