Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Vi som har R2-Eksamen 19.mai!


  

22 stemmer

  1. 1. Syns du eksamen var:

    • Enklere enn forventet
      5
    • Som forventet
      7
    • Vanskeligere enn forventet
      10


Anbefalte innlegg

Her kan vi, mattenerdene, som skal i ilden den 19. mai, henge og preike om ting mattenerder preiker om. Hvordan forbereder du deg for eksempel? Privatist eller vanlig vgs? Når var du ferdig med pensum/matteboken? Nerver? Karaktermål? Etc.

Selv er jeg privatist og ble ferdig med boken på mandag, og holder nå på med eksamenssett. Merker det er mye å repetere, selv om det kun er 3 måneder siden jeg begynte.

Endret av QBab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal opp i ilden også. Ble selv ferdig med pensum for to uker siden, og kjørt eksamensett etter det. Skal si at pensumet sitter godt etter mattetentamen jeg hadde for noen dager siden. Det som er irriterende er at 2013 vår og 2013 høst er av to forskjellige kalibrer, selvom del 1 er lett. Så er det del 2 som gjør meg nervøs. Satser på en 5er og trenger det med tanke på snittte. Jeg er redd et lavere karakter vil ødelegge mine håp om å kapre ett plass i Ntnu.

Lenke til kommentar

Husk benevning, navn på aksene. De trekker en god del for å ikke ha med benevning eller navn på aksene.

 

 

Husk benevning, navn på aksene. De trekker en god del for å ikke ha med benevning eller navn på aksene.

Navn på hvilken akser?

Lenke til kommentar

Hva er lov i forhold til å skrive både for hånd og å bruke GeoGebra?
Har sett på eksamensrettleiingen fra udir, og der er det enten/eller, men skal man da skrive i word o.l. på forklaringsoppgaver og alt det der?

Jeg er ikke spesielt dreven i GeoGebra mtp. oppsett og utskrift av casformlerosv, men man sparer jo enormt mye tid på å kunne skrive ut grafer med nødvendige punkter, bruke cas til å bestemme den deriverte osv, også bare skrive for hånd hva man har gjort på data?

Lenke til kommentar

Hva er lov i forhold til å skrive både for hånd og å bruke GeoGebra?

Har sett på eksamensrettleiingen fra udir, og der er det enten/eller, men skal man da skrive i word o.l. på forklaringsoppgaver og alt det der?

 

Jeg er ikke spesielt dreven i GeoGebra mtp. oppsett og utskrift av casformlerosv, men man sparer jo enormt mye tid på å kunne skrive ut grafer med nødvendige punkter, bruke cas til å bestemme den deriverte osv, også bare skrive for hånd hva man har gjort på data?

 

Du sparer enormt med tid på å kunne bruke CAS og geogebra. Jeg tar R2 med undervisning dette semesteret. Du må dokumentere fremgangsmåten. Si hvis du skal løse en differensiallikning så kan du faktisk bruke CAS for å integrere. Fordi integreringen bare er mellomregning når du løser en differensiallikning. Du kan derimot ikke bare bruke "løsoed" for å løse når det står ved regning. Jeg tar screenshot og skriver kommentarer i Word før jeg printer. Tro meg, du tjener utrolig mye på å sitte deg inn geogebra og hvordan du printer. Ikke print direkte fra geogebra. Bruk utklippsverktøyet for å overføre til Word, så printer du bare alt.

 

Det er mye algebra du kan gjøre med CAS også. Dette gjelder selv om du har ukjente variabler. Du kan enkelt løse f.eks. f'(a). Eventuelt kan du derivere for hånd også putte inn a, eller bare la geogebra gjøre hele greien for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

mehh, greit å komme opp alså i matte. Viktigste blir å planlegge festinga sammtidig med øvinga.


http://ndla.no/nb/node/98361 Gjør alle disse eksamenssettene til Mandag å du er klar til prøven.

 

Var ferdig med pensum 3 uker siden, brukte Ascheuog sin bok. Ligger på 3-4 håper på hvertfall 3 på eksamen, selv om heldagsprøven gikk drit så får sikkert 2-3 i standpunkt...

 

Men blir nåkk spennede på Mandag :D

Endret av bjorknes
Lenke til kommentar

Kan noen gå gjennom hvordan man løser oppgaver digitalt?

 

Jeg vet at man må dokumentere fremgangsmåten, men jeg har tydeligvis ikke forstått dette helt, da jeg ble trukket for det på heldagsprøven.

 

Eksempler mottas med takk.

Digitalt, er det å huske å sette aksje navn å skrive hvordan du gjorde ting. Jo finere jo bedre :D

Lenke til kommentar

 

Hvordan går deres øving? Hva fokuserer dere på?

 

Differensiallikninger, da jeg ikke har gått gjennom dette enda.

 

Ble litt frustrert over noen oppgaver fra Vår 2010 og Høst 2012 - eksamen.

 

Difflikning er ikke så vanskelig. Gå gjennom NDLA om difflikning, både første orden og andre orden. Har merket at det kommer en 2ordensdifflikning hvert år på del 1. Har merket at del1 fra 2010-2012 er vanskeligere enn de siste årene. Mens del 2 er vanskeligere. For min del så frykter jeg del 2 mest, regner med å nesten få fullpott på del 1 og dermed håpe på en lett del 2. Tror det blir for mye å håpe på. Eksamen er allerede på Mandag :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...