Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Vi som har R2-Eksamen 19.mai!


  

22 stemmer

  1. 1. Syns du eksamen var:

    • Enklere enn forventet
      5
    • Som forventet
      7
    • Vanskeligere enn forventet
      10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Normalvektor for l og a er den samme siden de står vinkelrett på hverandre. [2,1,-2] (les av likningen til planet).

l går gjennom P(3,4,2)

Da får du parameter:

x=3+2t

y=4+t

z=2-2t

godt å høre. Hva ble vendepunktet? Litt tricy oppgave der

 

ja, jeg følte jeg kanskje fikk litt feil.

Men endte opp med (0,-3)

 

Men du fikk x verdien som bare Null ikke sant? Regnet med at jeg tok feil på denne, men ser ut som jeg gjorde det riktig allikevel. Da regner jeg med full pott på nesten hele del 1, regner med 20 poeng, kanskje mer, men del 2 sluket for mye poeng av meg. Satser på 4er, men frykter treer. Min føring vil trekke meg ned som bare det, skreiv som hest og problemet oppstår når de ber oss om å bruke penn.

 

Ja, etter å ha sjekket med wolframalpha så er x-verdien=0

Men jeg må ha gjort en skikkelig kjedelig feil når jeg skulle finne y-verdien, for den må jo være 0

Lenke til kommentar

Sukk, har aldri hatt om arealsetningen før.. der får jeg vel igjen for å ikke ha gått gjennom T-matte. Er det fortsatt håp for en 6'er med absolutt alt riktig på det andre utenom a og b? Regner med at de er verdt 4 poeng.

 

Arealsetningen kan vel utledes av vektorprodukt hvis ikke jeg tar feil?

Lenke til kommentar

 

Det verste er at jeg var ferdig med hele eksamenen 1.5t før slutt, så da hadde jeg 1.5t på å finne ut av 5a+b, men ikke faen! Veldig kjipt, har jobbet utrolig hardt for dette.. Men de krever vel ikke 100% for 6-er? Når er sensuren?

Akkurat samme situasjonen her, var så sykt frustrerende..

 

 

Foreløpig sensorveiledning viser at man må ha 56 poeng for karakteren 6. Men denne endres jo etter sensuren, og kan både bli høyere og lavere (forhåpentligvis lavere). I tillegg kommer jo flere andre faktorer inn når man snakker om karakteren 6. Da er det ikke bare poeng man ser på.

Sensorveiledning_REA3024_Matematikk_R2_V14.pdf

Lenke til kommentar

 

 

Det verste er at jeg var ferdig med hele eksamenen 1.5t før slutt, så da hadde jeg 1.5t på å finne ut av 5a+b, men ikke faen! Veldig kjipt, har jobbet utrolig hardt for dette.. Men de krever vel ikke 100% for 6-er? Når er sensuren?

Akkurat samme situasjonen her, var så sykt frustrerende..

 

 

Foreløpig sensorveiledning viser at man må ha 56 poeng for karakteren 6. Men denne endres jo etter sensuren, og kan både bli høyere og lavere (forhåpentligvis lavere). I tillegg kommer jo flere andre faktorer inn når man snakker om karakteren 6. Da er det ikke bare poeng man ser på.

 

Okei, så type at jeg har gode begrunnelser for alle oppgaver og slikt, gjennom hele eksamenen, og det egentlig er kun den oppgaven jeg har feilet på, vil KUNNE veies opp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...