Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Hvorfor prøve seg på ei jente i ett forhold?


Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Det er noe jeg ikke skjønner med menn, som jeg håper dere kan gi meg svar på.

Hvorfor prøver menn seg på kvinner som er i ett seriøst forhold? (menn som generelt har god sjangs)

Er det fordi det gir spenning å jobbe med noe ¨uoppnåelig¨? Er det fordi mannen ser på vedkommende som billig, og tror kvinen kommer til å være utro mot samboeren sin?


Tusen takk :w00t:

Endret av Clementine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk har vel forskjellige grunner. For en del år siden var det noe jeg var borti en del. For meg var det nesten en bonus om dama hadde type, men det var ikke noe jeg la stor vekt på. Det var alltid avtalt fra begge parter at det ikke var snakk om noe romantisk, kun sex og ev. vennskap, det lå heller ikke an til noe brudd. For meg var det da en fordel at de var opptatt, for da var det mindre sjans for at det skulle bli noe romantiske følelser, som jeg ikke var interessert i at det skulle bli, og alltid helt ærlig om. Det var kanskje litt spennende med jakten, men motovasjonen var gjensidig uforpliktende sex. "Uoppnåelige" brukte jeg ikke tid på, det var ikke interessant å bruke tid på noe som ikke ville gi resultat.

Noen av de jeg var intim med og som var i forhold har jeg hatt vennskapelig kontakt med senere, og det har kommet og gått nye kjærester der. Kanskje traff jeg jenter som var litt som meg, kunne skille mellom sex og kjærlighet. Et par av dem levde i forhold med karer de var veldig glade i, men hadde kjedelig sexliv med. De var vel som meg ute etter tilfretsstillende sex og kanskje en venn å prate med. De sistnevnte tror jeg ikke var utro med noen andre enn meg verken før eller etter, men det vet jeg jo ikke sikkert.

Så kort oppsummert, den gang da dette var et nevneværdig tema var motivasjonen gjensidig uforpliktende sex, ikke forhold, ikke å skape brudd eller noen slags form for trofé-fetish.

Nå unngår jeg helst å sette meg i slike situasjoner. Selv om jeg heller ikke nå er ute etter noe romantisk (men man vet jo aldri) foretrekker jeg få partnere jeg enkelt kan treffe for vennskap og sex, foran en stjålet stund med noen i et forhold. Det er enklere sånn og lettere å være åpen om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heh. Du virker jo sykt innbilsk ihvertfall, men det har gjerne sine naturlige årsaker siden du.. er du. Vel, det basert på teksten du redigerte bort som nesten var 80% av innlegget.

Men er det mange som prøver seg på damer i et forhold altså? Det er ikke så mye av den slags i mine kretser ihvertfall. Hørtes jo ganske tåpelig ut da, å seriøst prøve seg på en jente som en vet er i et forhold med noen. Kan ikke helt se hensikten med det. Det finnes jo en del utroskap, så det er vel kanskje en del som prøver seg likevel. Og hvorfor folk er utro har jeg aldri forstått heller.

For jeg hater virkelig utroskap. Og hvis jeg skulle ha en dame og hvis henne skulle være utro, så kommer det nok til å gå gale ut over han fyren også. Og det er årsaken for at jeg aldri kommer til å ligge med noen som er i et forhold også, fordi jeg går ikke i mot mine egne prinsipper. Og hvis en jente ønsker å være med meg på den måten så er det selvfølgelig et krav at henne må være singel. Og hvis det bare er uforpliktende sex jeg søker så finner jeg det blant fremmede eller (pule)venner, som ikke er i et forhold med noen andre. Så jeg putter meg selv aldri i den situasjonen heller i grunn. Jeg har stor respekt for et forhold og kommer nok aldri til å prøve å stjele noen akkurat. Så lenge folk er i et forhold med noen så kommer jeg nok ikke til å prøve meg på dem heller, fordi jeg ser simpelt hen ikke vitsen. Og jeg ønsker ikke å involvere meg med noen som ikke ønsker meg, uansett. Og hvis de ønsker meg så er det jo dumt for de da at dem er i et forhold, for da gidder ikke jeg.

Men jeg prater jo ofte med folk som er i et forhold likevel da. Jeg har mange venner og bekjente som er i et forhold og det har aldri vært noe problem der hvor noen misforstod noen signaler fra meg heller, så jeg regner normalt sett med at folk vet hvor jeg står når det kommer til den slags. Dette kan være både nye venner, men også gamle venner som man ikke har snakket med på lenge. Og de og forstår og som regel veldig godt at jeg prater med dem bare for samtalen sin skyld og ikke fordi jeg prøver å sjekke dem opp. Det hender jo naturligvis at jeg vitser litt og bruker humoren litt og skaper litt latter rundt om i blant og jeg sender kanskje ut noen signaler da jeg ikke ligger merke til som kan bli oppfattet som flørting med en sykt god vilje, men det er det lite jeg får gjort noe med. Det er heller ikke sånn jeg flørter når jeg prøver meg på noen, så hvis noen skulle tro det så er det jo det bare trist.

Endret av Vatjusi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

For å sitere noen som sa det her til meg under lignende omstendigheter "Det er flere fisk i havet, men den beste er i disken"

Den ga overhodet ingen mening da. Den fisken i disken er lagt der på utstilling, slik at den skal bli solgt fortere. Er det sånn du ser på jenter i et forhold?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tenkte meg det ville komme en ¨du er innbilsk¨ kommentar. Men det er jeg altså ikke. Jeg hadde ikke skrevet dette om det ikke var reelt. Jeg redigerte bort mye av teksten fordi jeg var redd for å bli gjenkjent.

 

Men.. nå har det seg at denne gutten er ute etter forhold da. Er i vært fall det han sier til meg da. At han er lei random dating, og ønsker å slå seg til ro med barn å det hele.

 

Synes bare det er rart å ta intiativ til å møte meg som er i ett seriøst forhold... :hmm: Men, det er vel kanskje slik at noen ikke ser på slikt som hindring da.

 

 

Hvorfor ikke? Bare fordi du er i et forhold betyr det ikke at du er forbudt territorium. Dette er jo helt uproblematisk, hvis du er glad i samboeren din avviser du bare tilnærmingen du for av andre menn. Ditt ansvar, ikke mannen som prøver seg. Dette er nok det han tenker også.

Men jeg har jo avvist, flere ganger. Han fortsetter dog å kontakte meg, som at han ikke vil gi slipp på kontakten. Kanskje han vil holde jernet varmt til jeg kanskje en dag blir singel?

Edit: Dobbelpost flettet av Tvillingsjel

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Jada, det hørtes veldig reelt ut dette. Og er han ute etter et forhold med deg?

 

Si meg, går det an å møte mennesker og bare prate med dem uten å ønske et forhold med dem i hodet ditt?

¨ Hadde vært gøy å møtt deg ¨, ¨Kjipt jeg aldri fikk truffet deg før du fikk deg kjæreste..¨, ¨Jeg kan godt komme hjem til deg å hjelpe deg med kommoden din om du vil? :)¨

 

Jeg tolker dette som mer enn vennskap. Vi ble tross alt kjent igjennom en datingside en gang.

Lenke til kommentar

Kanskje han vil holde jernet varmt til jeg kanskje en dag blir singel?

 

 

Kanskje, eller kanskje han vil prøve se om han kan få deg til å være utro. At han bare vil være din venn og snakke virker høyst usannsynlig hvis han da ikke har aspergers eller er blitt aseksuell. Ser helt den at det er lite passende å få besøk av fremmede menn når man har samboer, så du må nesten bare gjøre det som må til- med den viten at han kan forsvinne for godt.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar

¨ Hadde vært gøy å møtt deg ¨, ¨Kjipt jeg aldri fikk truffet deg før du fikk deg kjæreste..¨, ¨Jeg kan godt komme hjem til deg å hjelpe deg med kommoden din om du vil? :)¨

Jeg tolker dette som mer enn vennskap. Vi ble tross alt kjent igjennom en datingside en gang.

 

Hehe. Ja, hvis han har sagt det der så kan det jo være at han tenker sånn. Spesielt med det første sitatet ditt, men de andre trenger isolert sett ikke å bety noe. Og du traff han på en datingside, sier du? Hva er det du gjør på en datingside da?

Lenke til kommentar

 

For å sitere noen som sa det her til meg under lignende omstendigheter "Det er flere fisk i havet, men den beste er i disken"

Den ga overhodet ingen mening da. Den fisken i disken er lagt der på utstilling, slik at den skal bli solgt fortere. Er det sånn du ser på jenter i et forhold?

 

Ja, akkuratt sånn jeg ser på jenter!

 

Dust, det finnes ørten millioner jenter der. Men ofte er de "beste" tatt, det føles sånn ut i hodet ditt når man liker en jente som er i ett forhold fordi hun blir enda mer uoppnåelig.

Lenke til kommentar

 

 

For å sitere noen som sa det her til meg under lignende omstendigheter "Det er flere fisk i havet, men den beste er i disken"

 

Den ga overhodet ingen mening da. Den fisken i disken er lagt der på utstilling, slik at den skal bli solgt fortere. Er det sånn du ser på jenter i et forhold?

Ja, akkuratt sånn jeg ser på jenter!

 

Dust, det finnes ørten millioner jenter der. Men ofte er de "beste" tatt, det føles sånn ut i hodet ditt når man liker en jente som er i ett forhold fordi hun blir enda mer uoppnåelig.

Men fisken i disken er alt annet enn uoppnåelig og utilgjengelig? Og det NOEN finner "det man ikke kan få" som interessant og attraktivt betyr ikke at absolutt alle tenker sånn.

Endret av Skallekos
Lenke til kommentar

Du er åpenbart interessert i han, du gjør helt feil i tolke dette som vennskap, han prøver å får deg til å hoppe over gjerdet og det er veldig tydelig at du er intr i dette også, ingen trofaste holder jernet varmt med en gammel datingside fyr.... men det er ikke noe galt i det, kjør på, gjør som du vil, du kommer garantert til å involvere deg med han, du vil bare høre det fra oss så værsågod :)



Anonymous poster hash: 57e0e...f56
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...