Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har IKT fagbrev og har jobbet snart 2år med support i en bedrift i ettertid. Til høsten har jeg søkt skole, fordi jeg sliter med å finne meg jobb som passer meg i den byen jeg er ifra og fordi jeg rett og slett begynner å bli litt lei. Det er mest utviklerjobber osv i mitt distrikt, så jeg har derfor søkt meg inn på studiet informasjonssystemer og IT-ledelse.

 

Det jeg lurer på er hvordan en utviklers arbeidsdag er? Det er flere som har advart meg om at det kan bli veldig kjedelig og ensformig etterhvert. Er det tilfellet?

 

Er det mye forskjell på en .net eller javautvikler som en webutvikler eller webdesigner?

Husker vi lærte litt HTML og CCS osv når jeg gikk IKT på vgs og det syntes jeg var veldig spennende, men kan det sammenlignes?

 

Er det vanskelig å lære seg ett nytt språk? Mye teori osv som må pugges?

 

Hva ligger lønna på ca. når man er nyutdannet utvikler og får seg jobb?

 

 

Håper noen tar seg tid til å svare meg, da jeg må bestemme meg om jeg skal starte på skole eller ikke før 1 juni!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har IKT fagbrev og har jobbet snart 2år med support i en bedrift i ettertid. Til høsten har jeg søkt skole, fordi jeg sliter med å finne meg jobb som passer meg i den byen jeg er ifra og fordi jeg rett og slett begynner å bli litt lei. Det er mest utviklerjobber osv i mitt distrikt, så jeg har derfor søkt meg inn på studiet informasjonssystemer og IT-ledelse.

 

Det jeg lurer på er hvordan en utviklers arbeidsdag er? Det er flere som har advart meg om at det kan bli veldig kjedelig og ensformig etterhvert. Er det tilfellet?

 

Er det mye forskjell på en .net eller javautvikler som en webutvikler eller webdesigner?

Husker vi lærte litt HTML og CCS osv når jeg gikk IKT på vgs og det syntes jeg var veldig spennende, men kan det sammenlignes?

 

Er det vanskelig å lære seg ett nytt språk? Mye teori osv som må pugges?

 

Hva ligger lønna på ca. når man er nyutdannet utvikler og får seg jobb?

 

 

Håper noen tar seg tid til å svare meg, da jeg må bestemme meg om jeg skal starte på skole eller ikke før 1 juni!

 

Hos oss starter utviklerne på 34 000,- brutto i måneden mener jeg. De har master.

Lenke til kommentar

Anbefaller å satse på åpne teknologier. Låser du deg til Microsoft eller Java så er du dømt til være der for resten av livet. Går *nix/opensource veien er det mange muligheter og mye rom for utvikling, samt frihet og store murligheter for egen utvikling

 

Men det er lettere å jobbe som utvikler på Microsoft platformer, du vil også til å begynne få mer lønn - men når fort taket og vil være der ei stund.

 

Selv har jeg ca. 7 års erfaring fra norges største media selskap og kan si at det er både veldig spennende, variert og motiverende arbeidshverdag. Og ved å kunne de åpne teknologier kan man i større grad velge hvilken felt man ønsker å jobbe med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hei!

Jeg har IKT fagbrev og har jobbet snart 2år med support i en bedrift i ettertid. Til høsten har jeg søkt skole, fordi jeg sliter med å finne meg jobb som passer meg i den byen jeg er ifra og fordi jeg rett og slett begynner å bli litt lei. Det er mest utviklerjobber osv i mitt distrikt, så jeg har derfor søkt meg inn på studiet informasjonssystemer og IT-ledelse.

 

Det jeg lurer på er hvordan en utviklers arbeidsdag er? Det er flere som har advart meg om at det kan bli veldig kjedelig og ensformig etterhvert. Er det tilfellet?

 

Er det mye forskjell på en .net eller javautvikler som en webutvikler eller webdesigner?

Husker vi lærte litt HTML og CCS osv når jeg gikk IKT på vgs og det syntes jeg var veldig spennende, men kan det sammenlignes?

 

Er det vanskelig å lære seg ett nytt språk? Mye teori osv som må pugges?

 

Hva ligger lønna på ca. når man er nyutdannet utvikler og får seg jobb?

 

 

Håper noen tar seg tid til å svare meg, da jeg må bestemme meg om jeg skal starte på skole eller ikke før 1 juni!

 

Hos oss starter utviklerne på 34 000,- brutto i måneden mener jeg. De har master.

 

hørtes meget lavt ut. Alle jeg kjenner som tok en master og fikk jobb som utvikler ligger på rundt 40.000,- brutto.

Lenke til kommentar

 

 

Hei!

Jeg har IKT fagbrev og har jobbet snart 2år med support i en bedrift i ettertid. Til høsten har jeg søkt skole, fordi jeg sliter med å finne meg jobb som passer meg i den byen jeg er ifra og fordi jeg rett og slett begynner å bli litt lei. Det er mest utviklerjobber osv i mitt distrikt, så jeg har derfor søkt meg inn på studiet informasjonssystemer og IT-ledelse.

 

Det jeg lurer på er hvordan en utviklers arbeidsdag er? Det er flere som har advart meg om at det kan bli veldig kjedelig og ensformig etterhvert. Er det tilfellet?

 

Er det mye forskjell på en .net eller javautvikler som en webutvikler eller webdesigner?

Husker vi lærte litt HTML og CCS osv når jeg gikk IKT på vgs og det syntes jeg var veldig spennende, men kan det sammenlignes?

 

Er det vanskelig å lære seg ett nytt språk? Mye teori osv som må pugges?

 

Hva ligger lønna på ca. når man er nyutdannet utvikler og får seg jobb?

 

 

Håper noen tar seg tid til å svare meg, da jeg må bestemme meg om jeg skal starte på skole eller ikke før 1 juni!

 

Hos oss starter utviklerne på 34 000,- brutto i måneden mener jeg. De har master.

 

hørtes meget lavt ut. Alle jeg kjenner som tok en master og fikk jobb som utvikler ligger på rundt 40.000,- brutto.

 

 

Det var iallefall det jeg fikk høre fra våre nye utviklere sist år. Hvordan utviklingen av deres lønn er kjenner jeg ikke til.

Lenke til kommentar

Hei!

[..]

Det jeg lurer på er hvordan en utviklers arbeidsdag er? Det er flere som har advart meg om at det kan bli veldig kjedelig og ensformig etterhvert. Er det tilfellet?

Jeg har jobbet med med support og som teknikker en gang i tiden. Programmeringsyrket er mye mer variert enn support, og bedre betalt.

 

Du kan spesialisere deg i utrolig mange retninger. Ingen stilling oppleves som lik. Som regel må du sette deg inn i masse nytt til stadighet. Jeg tror de som sier det er kjedelig og ensforming, ikke ser prosjektene eller problemstillingene du jobber med. Det er der du som utvikler har tankene dine. Utvikling handler ikke om at du sitter å ser på en pc-skjerm og skriver noe voodo på tastaturet, selv om jeg tror noe tenker slik. Utvikling handler i bunn og grunn om å løse faktiske problemer for levende mennesker. Og visst man at på til liker å programmere/løse problemer, hvorfor skal man bry seg om hva andre tenker? :)

Lenke til kommentar
informasjonssystemer og IT-ledelse

 

 

Såvidt jeg kan se er dette en veldig bred studieretning, ikke en programmeringsutdanning. Inneholder IT-drift og programmering, lære om organisasjon, økonomi og strategi i IT-prosjekter, brukerstøtte, og mulig fordypning i for eksempel markedsføring eller juridiske fag. Det virker spennende - men altså ikke den typiske veien for en utvikler.

 

... hvordan en utviklers arbeidsdag er? Det er flere som har advart meg om at det kan bli veldig kjedelig og ensformig etterhvert. Er det tilfellet?

 

 

Programmering er spennende - for dem som liker det. Vi føler oss heldige fordi noen faktisk er villige til å betale oss for å drive på med hobbien vår på fulltid. Liker du det ikke vil det være pyton, og sansynligvis vil du ikke klare det særlig bra heller.

 

Er det mye forskjell på en .net eller javautvikler som en webutvikler eller webdesigner?

Husker vi lærte litt HTML og CCS osv når jeg gikk IKT på vgs og det syntes jeg var veldig spennende, men kan det sammenlignes?

 

 

De som kaller seg webdesignere er typisk ikke programmerere. De kan alt om brukeropplevelse, og hvordan websider ser og fungerer bra. Men de kan stort sett bare tegne dem, og trenger en programmerer til å fullføre jobben.

 

Derimot er 90% av alle utviklere også webutviklere i dag (jeg trodde vi hadde sluttet å bruke det uttrykket nå faktisk, fordi utvikling så ofte er det samme som webutvikling).

 

Webutvikling betyr som regel at du må ha god forståelse/kunnskap om HTML og CSS ja, samt JavaScript. I tillegg vil du nok måtte lære/bruke en teknologi for det som skal kjøre på serveren (f.eks. .NET).

 

Og .NET og Java er ikke så veldig forskjellig nei. Men av de to miljøene ville jeg satset på .NET om jeg var deg (men jeg er partisk).

 

Er det vanskelig å lære seg ett nytt språk? Mye teori osv som må pugges?

 

 

Til å begynne med er det krevende å lære språk. Lesingen du må gjøre er ikke først å fremst for å lære språk, men for å lære programmering (uavhengig av det valgte språket). Etterhvert går det enklere - kan du to språk går det tredje bedre, kan du 10 kan du ta i bruk nye språk uten å blunke.

 

Jeg ville ikke sammenlignet det å lære et språk med å pugge. Mer som å lære å sykle/svømme. Eller kanskje mer som å lære seg et nytt dataspill. Man kunne lest en bok som beskrev alle mulighetene i et spill og alle reglene som gjaldt (hvis en slik bok hadde eksistert), men det man gjør er å spille spillet og lære seg tingene etterhvert.

 

Hva ligger lønna på ca. når man er nyutdannet utvikler og får seg jobb?

 

 

Lønnsforskjellen mellom bachelor og master er ikke stor i IT-bransjen.

 

Statistikken viser at systemutviklere og programmerere som har mer enn fire års utdanning tjener 4300 kroner mer enn dataingeniører som har studert fra ett til tre år. Det gjelder avtalt månedslønn.

Ser man på den avtalte månedslønnen og utdanningsnivå i andre næringer, så tjener de med akademiske yrker mellom 9000-10.000 kroner mer enn de med høgskoleyrker.

 

Klide: http://www.tu.no/karriere/2014/01/27/sa-lite-ekstra-lonn-gir-en-mastergrad-i-it-bransjen

 

Snittlønnen for en utvikler med 1 til 3 års utdanning i Norge i dag er 45.700,-. En faktor av en viss betydning er hvor i landet du bor. Jeg er veldig usikker i forhold til startlønn - det kan nok variere mye. Kommer også veldig ann på hvor flink du er til å selge deg inn / finne den riktige jobben.

Endret av torbjørn marø
Lenke til kommentar

Programmering er mykje meir enn val av språk, ofte må ein og ta arkitekturiske val som begrenser val av programmeringsspråk.

 

Skal du sikte langsiktig, så må du velja å investera tid i teknologi som kanskje ikkje er det hottaste idag, men som gir deg generell kunnskap som kan tilpassast der det trengs i framtida.

 

Blant anna så har Java fått ein vanvittig boost dei siste åra, og har blitt veldig moderne igjen. Det vises igjen i fleire av dei største selskapa i Silicon Valley som har måtte skifta teknologi etterkvart som dei har vakse.

 

Facebook, Twitter, Netflix, Google, Yahoo, Oracle osv... er satser for fullt på Java. Til og med C#/Microsoft stacken til Stack Overflow har begynt å fått litt Java her og der. Så å lære seg Java, er ein god trygg lansiktig investering. Fleire og fleire selskaper vil etterspør kompetanse innanfor ZooKeeper, Elasticsearch, Hadoop, Netty osv dei neste åra.

 

Men sjølv om det er Java, så er viktig å gå rundt med eit filter. Som hjelper deg å sile vekk teknologier som ikkje er langsiktig. Javateknologier eg ville ha vore forsiktig med å investert tid i dag er, Hibernate, Spring, JavaFX osv....

Lenke til kommentar

Blant anna så har Java fått ein vanvittig boost dei siste åra, og har blitt veldig moderne igjen. Det vises igjen i fleire av dei største selskapa i Silicon Valley som har måtte skifta teknologi etterkvart som dei har vakse.

 

Facebook, Twitter, Netflix, Google, Yahoo, Oracle osv... er satser for fullt på Java. Til og med C#/Microsoft stacken til Stack Overflow har begynt å fått litt Java her og der. Så å lære seg Java, er ein god trygg lansiktig investering. Fleire og fleire selskaper vil etterspør kompetanse innanfor ZooKeeper, Elasticsearch, Hadoop, Netty osv dei neste åra.

 

Det er ikke meningen å skape en lang diskusjon om dette her, men jeg kjenner meg ikke helt igjen i den vikreligheten du beskriver.

 

Java har lenge ligget på topp på popularitetsstigen, men denne populariteten har de siste årene vært synkende. Sjekk her: http://www.tiobe.com/index.php/content/paperinfo/tpci/Java.html

 

Og selskapene du nevner er jo så store at de bruker veldig mye rart, men få av dem er kjent for Java.

  • Facebook: Opprinnelig utviklet i PHP, og har nå introdusert HACK, som er en slags PHP med valgfri statisk typing. Såvidt jeg vet har de også satset endel på programmeirngsspråket D.
  • Twitter: Er kjent for å bruke Scala (som kjører på JVM ja, men det er ikke Java). Brukte tidligere Ruby.
  • Netflix: Holder på å gå bort fra Java til fordel for Python. Kilde: http://www.javaworld.com/article/2078738/java-se/why-netflix-is-embracing-python-over-java.html
  • Github: Bruker Ruby og Erlang. (ser nå at du ikke nevnte dem :) )
  • Google: Java har lenge vært viktig hos dem, sammen med Python. Derimot satses det nå stort på deres eget språk Go, og store deler av infrastrukturen skrives om.
  • Yahoo: Er mest kjent for å bruke PHP og C++ mener jeg, og går nå over til node.js.
  • Oracle: Har kjøpt Java, men er mest opptatt av å saksøke folk for å bruke det (vant akkurat over Google i andre runde i Android-saken)

Missforstå meg rett - Java er svært, og det kommer ikke til å dø ut på lenge ennå. Personlig tror jeg derimot at JVM'en kommer til å leve lengre enn språket, og Java kommer aldri til å bli så populært som det var for 10 år siden.

 

Sammenlig med kurven til C#. Den er mye mer positiv, selv om den også har fått seg en knekk de siste par årene. http://www.tiobe.com/index.php/content/paperinfo/tpci/C_.html

Endret av torbjørn marø
Lenke til kommentar

HVA?

Eg trur du bør sjekke kjeldene dine litt betre......

 

Facebook Big Data:

Hive, Hadoop er Java

https://www.facebook.com/notes/paul-yang/moving-an-elephant-large-scale-hadoop-data-migration-at-facebook/10150246275318920

 

Facebook Messages:

Hbase, ZooKeeper er Java

https://www.facebook.com/note.php?note_id=10150148835363920

 

Netflix sin github: https://github.com/Netflix

Og dei har ingen planer om å bytte det ut!

 

Meir orker eg ikkje å leite fram

Lenke til kommentar

HVA?

Eg trur du bør sjekke kjeldene dine litt betre......

 

Her er Netflix sin blogpost om hvordan de tar i bruk mer og mer Python: http://techblog.netflix.com/2013/03/python-at-netflix.html Men ja, de er kjent for å bruke mye Java.

 

Nekter heller ikke for at Facebook er storforbruker av Java. Mitt poeng er mer at i et så stort selskap med så mye teknologi så må du nok lete lenge etter en teknologi som ikke er brukt. Og det Facebook snakker mest om selv er altså HACK, som de selv sier gir PHP alle fordelene som Java har.

 

Problemet mitt med ditt forrige innlegg var setningen "Blant anna så har Java fått ein vanvittig boost dei siste åra, og har blitt veldig moderne igjen", som jeg mener gir et galt inntrykk. Java har vært vanvittig populært siden starten for snart 20 år siden. MEN det er en popularitet som er avtagende. Gode eksempler på eldre språk som har fått en vanvittig boost dei siste årene og blitt populære igjen (og som dermed passer bra til din beskrivelse) er JavaScript, Erlang og Objective-C.

 

Men du gjør ikke et dårlig valg om du satser på Java.

Lenke til kommentar

Du kan godt vere ueinig med at Java har fått ein boost dei siste år. Eg samanlikner det med nyheitsbiletet til Hacker News. Tingen er, verktøy, tredjepartsbiblioteker og produkter har dratt opp Java igjen.

 

Big data? Hadoop + ein heil haug andre Java ting som du velje etter behov.

Koordinering av distribuerte systemer? ZooKeeper

Asynkrone webrammeverk? Netty, Vert.x

Message Queues eller integrasjonsplattform? ActiveMQ, HornetQ, Camel, Mule

IntelliJ Idea gjer Javautvikling smooth, samanlikna direkte mot Visual Studio med ReSharper, så er dei like bra.

 

Dette er områder som Java skinner i, omtrent soler seg aleine i.

Java 8 som nettopp kom, har faktisk vore meir....meh enn hurra blant Javautviklarar.

 

Men ser du på statistikken her i landet, så er Java ikkje like populært.

Endret av siDDis
Lenke til kommentar

...snip...

 

Vi er ikke så veldig uenige - i alle fall ikke i at det finnes mye bra utviklet i Java, og at det generelt er en utbredt teknologi. Men igjen er du litt kategorisk, og sier "omtrent soler seg alene i". Kan det tenkes at det finnes endel teknologier som tilbyr mye av det samme, men som du ikke kjenner til?

 

Java har endel suksesshistorier, såkalte "killer aplications". Du nevner f.eks. Hadoop, ZooKeeper og ActiveMQ, og jeg vil legge til neo4j. Men jeg har et par bemerkninger: 1) Felles for disse er at man ikke må programmere i Java for å utnytte produktene. 2) Man kan hevde at det finnes bedre teknologier å utvikle denne typen produkter i. Pga. 1 og 2 vil jeg påstå at Hadoop og ActiveMQ's eksistens ikke alene er gode argument for å satse på Java.

 

(som igjen ikke betyr at man ikke skal satse på Java - jeg er bare ute etter en balanse her..)

 

Jeg får også lyst til å nevne at kjernen (ca 20% i følge github) av ZooKeeper består av C/C++. Det er også nå C i Hadoop.

 

Av vellykkede konkurrenter til prosjektene du nevner har vi f.eks. RabbitMQ (utviklet i Erlang), men også et hav av distribuerte data-løsninger som Riak (også Erlang), Redis ©, MongoDB (C++), Amazon SimpleDB (Erlang igjen), og CouchDB (jepp, Erlang det også).

 

Webrammeverk finnes det så mange forskjellige av for alle sammenlignbare platformer at det nesten er umulig å snakke om, men det er bra å høre at også Java har noen gode valgmuligheter.

 

Siden du nevner Java 8; den parallelle utviklingen av Java og C# er interessant. C# begynte nærmest som en kopi av Java. Men så stagnerte Java (ikke i seg selv en uting), mens C# utviklet seg en god del. Med versjon 8 tar Java igjen C# på endel områder - med lambda expressions, extension methods, bulk-operasjoner (filter, map, reduce i core), m.m.

 

Samtidig har M$ varslet en rekke nye utvidelser av C#..., litt i overkant mange synes jeg. Men nå begynner dette å ligne mer på en rant enn et innlegg i en diskusjon. Så la meg konkludere:

 

Jeg reagerer når man er kategorisk i en tråd hvor en nybegynner har stilt spørsmål, fordi nybegynnere er svært motakelige for slike inntrykk, og i dette tilfellet raskt kan tro at Java er "det eneste rette" om utspillet ikke får et motsvar. Da klarer ikke jeg sitte i ro og se på :p

Lenke til kommentar

Det er riktig at man ikkje må programmere i Java for alle disse produktene, men dei fleste som bruker disse produkta er Javautviklarar som programmerer mot dei med faktisk Java.

 

Når du seier at Java 8 tar igjen C# på nokre områder så tar du feil, Java har hatt lambda expressions i mange år, faktisk før C#. Det har faktisk vore mogleg å bruke dette frå og med 2004/2005 og seinare med Groovy. Og Groovy er ikkje eit nytt språk, det er Java med syntaks sugar. Du kan framleis skrive Java. Ergo læringskurven er så flat ein kan få det omtrent. Derfor er nye ting i Java 8 meh....

 

Hovudgrunnen til at Java er betre å lære seg enn C#, er at du kan bruke Java til å løyse dei fleste problemar. Uavhengig av plattform. Linux er idag sikkert 5-10 år forann Windows på nyutvikling på serversida. Ved å velje C#, så får du ikkje tilgang til drahjelpa frå ein langt meir aktiv community(Intel, Facebook, IBM osv.). Du risikerer å bli reinspikka Windowsutviklar, då Mono duger ikkje til noko anna enn til å lage cross platform GUI til desktopapplikasjonar. Du får heller ikkje tilgang til ny teknologi og må istadenfor vente på Microsoft som plukker opp teknologien om 5-10 år.

 

Ikkje overbevist? Kor er Microsoft sitt svar på:

zcache (ram compression)

bcache (ssd caching)

isolerte miljøer (virtualisering utan ytelsestap)

nye filsystemer for betre stabilitet, ytelse, meir lagringsplass og meir robuste systemar

 

Ycombinator i San Fransisco, har ikkje sett nokon startups som har blitt tatt inn der som bruker Microsoft sidan 2008.

 

Så for å vri litt om på spørsmålet, korleis skal du få ein Javautviklar over på Microsoftplattformen idag? Kva slags fordelar er det med å droppe Linux og Java med Windows og C#/.Net?

Lenke til kommentar

Så for å vri litt om på spørsmålet, korleis skal du få ein Javautviklar over på Microsoftplattformen idag? Kva slags fordelar er det med å droppe Linux og Java med Windows og C#/.Net?

.NET programmer fungerer helt fint på Linux.

 

Du kan bruke Mono på Apache med mod-mono. Vil også påpeke at Unity bruker Mono.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

.NET programmer fungerer helt fint på Linux.

 

Du kan bruke Mono på Apache med mod-mono. Vil også påpeke at Unity bruker Mono.

Mono er forferdelig bakstrevers å velge pga. lite interesse, og dertil manglende støtte på Linux. Du er pent nødt til å kompilere Mono og MonoDevelop selv, om du skal ha en oppdatert versjon. Det finnes alt for mange gode alternativer til Mono på Linux til at det er verdt å bruke tiden sin på det. Det beste miljøet for Mono (eller ".NET" utenfor Windows) er faktisk på Mac med Xamarin Studio. Der får man kommersiell oppbakning og pek og klikk oppsett.

Endret av rockPaperScissors()
Lenke til kommentar

Så for å vri litt om på spørsmålet, korleis skal du få ein Javautviklar over på Microsoftplattformen idag? Kva slags fordelar er det med å droppe Linux og Java med Windows og C#/.Net?

 

:)

Jeg har ingen interesse av å få Javautviklere over på C#/.NET. Personlig ville jeg blitt glad om de gikk over på Clojure (som jeg antydet tidligere har jeg mer tro på JVM'en enn språket Java). Men hvis du trekker inn Groovy til fordel for Java i argumentasjonen så inkluderer du kanskje også Clojure og Scala allerede? Jeg diskuterte spåk, ikke platformer!

 

Segregeringen mellom .NET og Java-miljøene (og mange andre miljøer også, men mest der) er en uting. Folk burde ikke være stolte av å kalle seg Javautviklere eller .NET-utviklere. En utvikler med erfaring og noen år på baken gjør lurt i å være agnostisk i forhold til platform, og velge det beste verktøyet til problemet som skal løses i ethvert konkret tilfelle. Jeg tror hovedutfordringer er at C#/.NET og Java/JVM er såpass like at man må konstruere en kunstig konkurranse mellom dem for å føle tilhørighet til noe.

 

Men å hale og dra i utviklere som ikke vil se hvordan ting er andre steder enn der hvor de føler seg hjemme er å svømme mot strømmen, så det har jeg desverre ikke energi til.

Endret av torbjørn marø
Lenke til kommentar

Mono er forferdelig bakstrevers å velge pga. lite interesse, og dertil manglende støtte på Linux. Du er pent nødt til å kompilere Mono og MonoDevelop selv, om du skal ha en oppdatert versjon.

Det må du da med Java også.

 

edit: dessuten er det vel ikke akkurat unormal praksis å måtte kompilere fra kildekoden for å få nyeste versjon på Linux.

 

edit2: Ser også ut til at mono-complete er mer eller mindre bleeding edge i Ubuntu 14.04?

 

http://packages.ubuntu.com/search?suite=default&section=all&arch=any&keywords=Mono&searchon=names

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...