Gå til innhold

Open beta for Wildstar denne veka


Anbefalte innlegg

Jeg synes at spillet virker veldig spennende og at gameplayet virker mye bedre enn hva WoW noen gang har vært. Alt på spillet er vansklig. Mange gode guilder har prøvd seg på raiding i flere månder, men forsatt ikke klart å klarert noen av de vanskligste raidsa, så da bestemte Carbine seg for å buffe alle boss'ene, så nå er alt i tillegg vanskligere.

 

Kommentarer som dette får meg til å klø meg litt i hodet...

Folk snakker om spill som er i BETA som om de er det endelige produktet, noe det ikke er.

Det er en gigantisk forskjell mellom å ha en "guild" som prøver seg på BETA ting under testing, og en ordentlig guild i et ferdig produkt.

WoW er et veldig godt eksempel på dette, der PTR fungerer så og si på samme måte, men har aldri opplevd at bosser er like vanskelige/lette når det blir offisiellt sluppet.

 

BETA er ikke = Release.

 

Har sett ganske mange youtube filmer angående dette spillet. Carbine har sagt at det ikke kommer på tale at noen bosser skal nerfest. Flere av "pro'sa" i WoW har spilt dette spillet gjennom store deler av beta perioden. De sier at de sliter som faen kun i 5-man dungeons.

 

Nå nærmer det seg open beta. Det er snart klart for release. Så det er ikke så lenge før " BETA = Release". Så bare klø deg i hue så mye du vil. =)

 

Her er en youtube film av Zybak som er ganske kjent innen WoW miljøet:

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZuKOmQVLrHo

 

Vel man er nødt til å ta med i beregntingen at folk vil lære seg spillet.

Si det tar 10 måneder å komme seg til disse siste raidsa eller hva det er, så vil du synes det er lettere enn det er nå, selv om ingen ting har forandret seg.

 

Gjøre endgame i Beta er som å prøve seg på siste bossen i Final Fantasy eller noe med noen andre sin save.

Du vil kanskje klare det, men om man hadde spillt alt selv, bygget karakteren fra grunnen av og lært alle triksene så hadde det gått mye lettere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nivået på end-game i form av Dungeon og raids syntes jeg det er ALT FOR TIDLIG å si noe om. Ikke vet vi hvordan de vil balansere dette etter release, eller til release for den sakens skyld. Og her vil det jo komme nytt innhold på løpende bånd.

 

Men det jeg reagerer på som veldig lite fokus på en gripende verden med innhold som brukere skal kunne knytte seg g ti ler det jo veldig lite som tyder på at vil forandre seg med det første. Utviklerne viser vel helt tydelig at her handler det om gameplay og noen gripende og engasjerende historie, ja noen form for skikkelig bakgrunnsinformasjon er helt klart nedprioritert.

Lenke til kommentar

Innholdet fra 1-50 er låst i stein, og forandrer seg ikke. Det som derimot ingen har fått spille enda er noen single-player dungeons som skal gi de som vi ha en historie kjøtt på beinet. Du begynner å få spille disse fra level 35 og oppover.

Jeg skal ha nok klarsyn til å si at det å levle en karakter er rimelige rett fram, og likt andre typiske MMO som WoW. Det som gjør det overlevbart er combatsystemet.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Må si jeg ble positivt overrakset når jeg leste denne nyheten.

 

I første omgang sa de at de ikke kom til å slippe noen videre Beta før release, men ombestemte jeg (noe jeg syns er kjekt).

 

Så nå får jeg endelig testet dette spillet, og se om det kan hamle opp med WoW, da gi meg en lik følelse som jeg fikk første gangen jeg satte meg ned med WoW, og faktisk klarte å få helheten ut av det. Flere andre MMOs har feilet akkurat der. Så håper jeg blir sittende med følelsen av; spenning ved å utforske noe nytt, kriblingen i kroppen når man møter på noe man ikke er seikker på om man kommer til å klare på egenhånd, den søte ettersmaken man sitter igjen med etter en instance og bagen er full i nytt gear. Og tilhørigheten man føler når samfunnet er sammensveisa og virker ekte.

 

Så nå har jeg oppdatert alt som kan, og venter spent på at kvelden skal komme slik at de åpner serverne! :D

 

-SP

Lenke til kommentar

Flisespikkeri, men at det ville bli en åpen beta har vi vist siden Mars, når den lukkede vinter betaen sluttet. Det vi ikke viste var i hva slags format den ville bli, og jeg er positivt overrasket over at den ikke bare er en helg eller to, og at de høyner levelcap for tredje gang.

Husk å velge Europe i launcheren, vi europeiske må nå spille på vårt eget kontinent. Noe som jo er kjempebra, for jeg er rimelig lei utfordringen som høy ping ga ift dette spillet.

Lenke til kommentar

Det som gjør det overlevbart er combatsystemet.

Da er det jo kjipt at det er samme combat som i de fleste andre MMORPGer i dag. Har spilt betaen en del, og fikk ikke akkurat noen store overraskelser i combat. ;)

 

Men på den annen side forventet jeg det ikke heller. De har jo sagt fra dag en omtrent at de gjør fint lite nytt, men prøver heller å forbedre det som er bra med andre MMORPGer. Det vil jeg si de har klart ganske bra, basert på hva jeg fikk prøve. Eneste jeg misliker er character editor. Synes det er alt for få valg, så alle ser ganske like ut. Men det er ikke en stor sak for meg. Vi får vel uansett kostymer osv, og det hjelper jo veldig mye.

Lenke til kommentar

Det eneste som er likt av vestlige MMO er GW2, og min personlige mening er at Carbine har gjort en vesentlig bedre jobb rundt hvordan de bygger opp kamp med telegrafer enn noe annet tidligere på markedet. Det er uansett et langt bedre og mer engasjerende system enn tab-targeting.

Karakterskapningen ble forbedret i forrige patch, vi fikk noen flere kroppstyper å leke med. Det er fortsatt mye som sikkert kunne blitt forbedret, men for min del så er det ikke fullt så farlig.

Det som dog jeg savner er muligheten til å ha mellom og/eller etternavn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...