Gå til innhold

NRK vil øke lisensen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper det blir bedre DAB-dekning i hvert fall, særlig DAB+, faller ut på E6 Moss-Vestby-Ås og Riksveien mellom Fredrikstad og Råde. Skal gjerne betale de små 70-kronene for bedre DAB-dekning, deilig å ha NRK P13 og RadioRock i bilen.

 

Flere som har det problemet btw?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes NRK kan slutte å få særbehandling da det eneste de sender på TV er sport eller friluftsliv. De kan ha reklame som alle andre... Jeg vil gjøre alt i min makt for å ikke betale den lisensen, den er brutalt høy og den gir meg skammelig med innhold. Jeg har klart å få den bort før, gir meg ikke før den forsvinner for alltid. Hvem i norge under 70år vil betale så mye for NRK ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

NRK kan heller dra til hælvette. Kan de ikke bare få reklame istede som alle de andre kanalene.. Ser ikke på NRK uansett

Så fordi du ikke ser på NRK så skal ikke vi få det heller? Lisensen dekker ikke bare NRK, det er også en lisens du betaler for TVer i husholdningen.

 

NRK er i dag den mest sette TV kanalen i Norge, og uten om noen liker det eller ikke, så skal det betales for. Dersom en ikke vil betale lisensen har en rett til å fjerne alle TVer, eller plombere dem, slik at en ikke kan motta TV signaler, og dermed slipper å betale lisensen.

 

Her er en kilde på at NRK er den største TV kanalen i Norge:

http://medienorge.uib.no/statistikk/medium/tv/219

 

ingen problemer, holder på å plombere tvene uansett.. ingen vil betale for en kanal uten innhold..

 

Uten innhold? Den var god! NRK har ikke bare innhold for en person, men for hele befolkningen. De har alt fra nyheter til dokumentarer, til drama o.l. så det du påstår har ikke rot i virkeligheten.

Det er trist og leit å se så mange som mener NRK er "useless". Jeg tror det hadde vært skralt uten en statskanal som NRK, i Norge. Er nok en del som ikke tenker over hva NRK faktisk står for og betyr for samfunnet. Jeg skjønner at mange synes det er kjipt å betale kringkastingsavgift, men likevel...

 

Det er faktisk svært få TV kanaler som også IKKE SENDER REKLAME. Det er noe som gjør NRK helt unik, da en slipper å se timevis med reklame i uka.

 

Det er latterlig at ikke de vil betale usle 2000 kr for noe som har så høy kvalitet som det NRK har.

NRK har like mye reklame som andre kanaler

"Denne sendingen er sponset av....."

 

Det er tull. At noe sponses er da ikke reklame.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Jeg bruker NRK fint lite selv, men ungene liker fantorangen og hinkelpinkel. So be it.

 

Problemet mitt er at jeg skal betale nesten 250,- per mnd for skiten til NRK/Staten.

Åsså skal kabelTV selskapet ha nesten 400 for grunnpakka si.

 

Over 600,- per mnd for hinkelpinkel og ett tonn reklame!!??

 

ffs...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en mistanke om at mange av dere som er så negativ til lisensen er av den yngre garde? Har selv fått et annet syn på NRK nå enn det jeg hadde i min ungdom... Er så utrolig befriende å kunne se en hel serie, film, dokumentar uten den satans reklamen som andre kanaler kjører hvert 15-20 min..

Dere som sier at NRK ikke har kvalitet, jaja det får dere stå for selv.

At det kunne vært finansiert evt. over skatteseddel hadde muligens vært en ide..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

legg ned eller få reklame på den møkka kanalen. vis staten vil ha kanal så får dem betale for det selv.

Artig.. Hvor tror du staten henter pengene sine ?
Lenke til kommentar

 

legg ned eller få reklame på den møkka kanalen. vis staten vil ha kanal så får dem betale for det selv.

Artig.. Hvor tror du staten henter pengene sine ?

hehe ser hvor du vil men dem for ta penger fra andre plasser olje skattepenger for eksempel .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OK... Jeg betaler faktisk NRK-lisens uten å klage, jeg mener det er viktig for landet, men nå vet jeg ikke lenger.

 

Hvorfor er det snakk om "one price fits all"? Jeg bruker såvidt NRK, jeg bor for meg selv og bruker bare Nett-TV i ny og ne (har ikke noen form for TV-abonnement )

Nå skal jeg ut med nesten tre tusen kroner? Det samme som en familie på tyve må betale?

 

Dette ender med et brev til NRK, de har teknisk sett ikke grunnlag for å kreve inn lisens fra meg engang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ta det heller over skatteseddelen. Tipper det ville vært billigere enn nåværende opplegg med kontrollører, lisensavdeling etc.

Endelig et fornuftig forslag. Helt enig :thubmup:

 

I tillegg bør man nok gå gjennom NRK sin statlige rolle og luke ut ting som ikke hører hjemme i deres oppgave lengre slik at den utgiften senkes noe. NRK skal være et kjernetilbud, ikke en fult konkurrerende søppeltv-produsent, eller søppelradio for den del. Dvs. fjern en del søppelelementer som importerte serier med så kommersielt preg at kommersielle kanaler kunne kjørt de.

 

Statsdrift er svindyrt. Privatiser heller NRK og la dei få konkurrere mot dei andre. Då hadde nok prisen blitt ein brøkdel for det same innhaldet.

NRK leverer ikke det samme innholdet som kommersielle aktører, men som du ser i avsnittet over er jeg enig i at NRK må få en klarere statsprofil som skiller seg tydeligere fra kommersiell tv.

 

men jeg vil ha en stor skjerm som jeg kan spille ps på

En midlertidig løsning heter public display og er ikke lisenspliktig fordi de ikke har integrert tv-mottaker. Utvalget er riktignok dårlig. Finansieringen av NRK bør over på statsbudsjettet sånn at tv-kjøp ikke utløser lisensplikt. Da kan du kjøpe hvilken skjerm du vil, med eller uten mottaker uten å betale lisens direkte.

 

Ja til NRK, men de kan gjerne se på alternative måter for finansieringen - utenom drittreklame.

Helt enig. Statskanalen bør være reklamefri. Ikke noe "sponset av"-reklame heller.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...