Gå til innhold

Nå har Toshibas 4K-bærbare fått norsk pris


Anbefalte innlegg

Endelig! Håper dette fort blir standard på all laptops...

Hvorfor? Jeg vil heller at minimumsoppløsningen på billigmaskinene skal økes til 1920*1080 og at vi får et godt utvalg av oppløsninger opp til 3840*2160 i ulike prisklasser. Jeg ser ingen behov for at billigmaskinene skal påtvinges unødvendig fordyrende skjermer som sistnevnte.

Det blir litt som å si at man ikke ønsker 1024x768 fordi man klarer seg fint med 800x600 i 1997. Utviklingen går fremover og det er bra.

3840*2160 som standard på alle bærbare er unødvendig mye i dag. Mange greier seg fint med mindre. Det blir som om noen skulle kreve at alle skjermprodusentene i 1997 måtte støtte 1600*1200. Et voldsomt fordyrende og unødvendig overkill.

 

Jeg mener derimot at 1920*1080 er så rimelig nå at produsentene selv bør innse at det er på tide å ta steget videre fra 1366*768 og opp til 1920*1080 selv på de rimeligste PCene. Men jeg vil på ingen måte påby noe, 3840*2160, som er overflødig og unødvendig fordyrende for svært mange kunder i dag. Et godt fungerende marked bør ha ulike kvalitetsgraderinger av mange grunner. Derfor ønsker jeg også et spekter av kvaliteter, denne gang i form av oppløsning, ikke bare en diktatorisk vedtatt oppløsning alle må følge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jaja..... noe må de jo finne på for å selge nye maskiner til folk som allerede har mer enn bra nok utstyr.

og historien viser at det funker...hver eneste gang

 

Synes ikke en høyere oppløsning som har vært ett savn i mange mange år kvalifiserer til "noe må de finne på"-territorium.

 

AtW

Lenke til kommentar

Følger det med kikkert til å få med seg hva som skjer på den lille skjermen med en slik oppløsning eller?

 

 

jaja..... noe må de jo finne på for å selge nye maskiner til folk som allerede har mer enn bra nok utstyr.

og historien viser at det funker...hver eneste gang

Synes ikke en høyere oppløsning som har vært ett savn i mange mange år kvalifiserer til "noe må de finne på"-territorium.

 

AtW

Men kanskje ikke på så liten skjerm?

Lenke til kommentar

Vet noen om disse 4k laptopene er fri for problemer lik displayport 1.2 ved så høye oppløsninger som 60 hz?

Slik at man kan risikere at bilde blir borte ved dvalemodus eller ligdene og må restarte maskinen?

 

Størst sansynelig bruker skjermen interne flatkabel til skjerm, men aner ikke hvordan det fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...