Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin vil ikke starte


Anbefalte innlegg

Hei. Pcen ble brukt i går. Samboer skulle starte den i dag og den reagerer ikke. Det lyser på hk så det indikerer at den får strøm. Får ikkr feilsøkt før i kveld pga jobb, men sleng med tips om hva jeg kan se etter osv :-)

List på komponenter

Hk: asus z87 pro

Psu: corsair rm850

Cpu:i5 4670k

Ram: avexir core series 8gb

Gpu: asus gtx 770 2gb.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått forsket litt på dette denne uken. Den starter noen ganger, å når den endelig starter, får jeg feil meld om over clocking som har feilet. Vet jeg har satt ram til 2400 mhz, skal jeg sette denne ned igjen? Evt til auto?

Veldig irriterende. Skulle skru på i går, prøvde og prøvde, til slutt tok jeg av side plata, å da starta den -.-

Tidligere i uka, samme probl. Da tok jeg på GPU'en å den starta. Så trodde det var dårlig kontakt der. Ringte komplett å de fortalte at kortet kanskje var litt tungt siden det heller litt nedover. Så stripset kablene osv så det fikk en naturlig posisjon slik de fortalte, kunne også henge det opp med en hyssing (synes dette høres rart ut) med greit nok.

Men er fortsatt problemer. Så håper noen kan gi meg tips til hva jeg kan gjøre :-) skal feilsøke litt osv etter på :-)

 

På forhånd, takk! :-D

Lenke til kommentar

Har da montert vannkjøling. Etter dette har jeg ikke merker noe spess. Pc starter når jeg vil den skal starte. Har ikke funnet noe galt så skylder på intel vifta til noe annet er bevist :-p

Intels vifte/kjøler ja - med dette push pin sakene ?

Holdt på med en slik seinest for et par uker siden og strevde igjen med å få samtidig feste i alle fire hjørner.

Fy flate det er sååååå dårlige greier.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle dårlig mekanisk feste av en cpu kjøler gjøre at maskinen starter random?

Det begynte med at den ikke startet i det hele tatt.

Det kan forklares med at en eller flere push pin var sprettet ut .

Skal så lite til som bare et dult eller spark borti om det sitter dårlig fra starten av.

 

Etter dette ble den "herjet mere med".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...