Gå til innhold

Jeg har lyst til å spille Half-life på nytt, er Black mesa et fullverdig alternativ?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ikke spillt Half-life siden det kom ut i 98(?), men etter jeg så en speedrun av spillet så fikk jeg lyst til å spille det igjen.

 

Det jeg lurer på er om jeg kan velge black mesa i stedet for orginalspillet, er black mesa såpass ferdig at jeg kan spille hele spillet uten problemer?

Noen her som vet?

 

Og hvis Black mesa ikke er godt nok enda, klarer man å kjøre HL på en ny win8, x64 pc?

Endret av Houdini
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det må da bli en kraftig nedtur hvis spillet avsluttes når man kommer til siste del av spillet?!

Må ærlig inrømme at Xen var den delen av spillet jeg likte minst, men jeg vil ha med slutten av spillet også når jeg først skal spille spillet på nytt.

 

Trur nok jeg prøver meg på HL1 i stedet for black mesa hvis man kan kjøre det på en win8 pc

Lenke til kommentar

Men det må da bli en kraftig nedtur hvis spillet avsluttes når man kommer til siste del av spillet?!

Må ærlig inrømme at Xen var den delen av spillet jeg likte minst, men jeg vil ha med slutten av spillet også når jeg først skal spille spillet på nytt.

 

Trur nok jeg prøver meg på HL1 i stedet for black mesa hvis man kan kjøre det på en win8 pc

 

Du kan jo prøve Black Mesa og vente på Xen. Men da kan det hende du må vente et år eller to. :p

 

Om jeg ikke husker feil er det vell gratis om du bare innstallerer steam?

Det er gratis, men krever at du har Orange Box. Tror kanskje det funker med et par andre spill, men ikke helt sikker

Lenke til kommentar

Noen av dere som har spilt igjennom Black mesa?

Føltes det greit at spillet ble avsluttet der det gjorde, eller ble dere bare irritert over at dere ikke fikk spille siste delen?

 

Jeg kjenner jeg er nysgjerrig på black mesa, men jeg har ikke lyst på en irriterende slutt. Og jeg trur ikke jeg gidder å spille HL etterpå bare for å få med slutten.

Lenke til kommentar

Okey, da trur jeg ikke jeg gidder Black mesa.

 

Sjekket akkurat steam og der ligger både HL og HL:source til 8€ hver, HL1 er faktisk det dyreste av alle HL spillene.

Jeg går for HL:source med mindre noen av dere fraråder meg den versjonen i løpet av de neste 20min :)

Lenke til kommentar

The Orange Box er ikke nødvendig :) Så lenge du har Team Fortress 2 (gratis) eller et annet Source based spill, så går det greit :p

 

EDIT: Jeg anbefaler Black Mesa likevel. Selv om HL: Source bruker den nye Source motoren, er Black Mesa mye penere, og rett og slett en bedre opplevelse

Endret av The NoPro
Lenke til kommentar

Sjekk ut dette.. Blir nok lenge til uansett:

 

The game ends in Lambda Core!? What happened to Xen??

The Xen-related chapters were postponed to the second release. See more info about that.

Have you made any significant changes to Xen? What changes?

Yes. Xen will be pretty well expanded, basically a complete game in its own right. But for more details, you'll just have to wait and see when you play that portion of the game

Endret av The NoPro
Lenke til kommentar

Sjekk ut dette.. Blir nok lenge til uansett:

 

The game ends in Lambda Core!? What happened to Xen??

The Xen-related chapters were postponed to the second release. See more info about that.

Have you made any significant changes to Xen? What changes?

Yes. Xen will be pretty well expanded, basically a complete game in its own right. But for more details, you'll just have to wait and see when you play that portion of the game

"It's done when it's done" :p

Lenke til kommentar

Grafikken er grunnen til at jeg hadde lyst på Black mesa i utgangspunktet, men når jeg ikke får spilt hele spillet så gidder jeg ikke.

Kanskje jeg prøver det etter jeg har rundet HL.

 

BTW, Black mesa er helt gratis:

Black Mesa will require Steam client with the Source SDK Base 2007 installed to run.

 

 

 

As of July, 2011, Valve made the Source SDK free for anyone to download [3]. This means that users who create new Steam accounts will be able to play Black Mesa without having to purchase any games.

 

 

 

 

Edit:

Store mods som dette bruker bestandig veldig lang tid på å bli ferdig, hvis de blir ferdig. Og jeg klandrer dem ikke, de gjør det tross alt gratis og på fritiden sin.

Endret av Houdini
Lenke til kommentar

Som dere kanskje forstod så endte jeg opp med å laste ned HL:source. Jeg var litt redd for at mitt gode minne av spillet skulle bli ødelagt av å spille det på nytt 16 år etterpå, men så langt lever spillet opp til de gode minnene:)

 

Jeg er faktisk utrolig imponert over hvor "levende" spillet føles, spesielt i begynnelsen. Forskningsbygget som spillet foregår i er godt laget og føles realistisk, og alle NPCer føles ut som egne individer. Jeg brukte alt for mye tid i starten bare på å observere hva de forskjellige NPCene gjorde og hva de hadde å si.

Spillet kan sevfølgelig ikke sammenlignes med dagens spill, men sammenlignet andre spill på den tiden, f.eks duke3d som kom to år tidligere, så er virkelig HF imponerende.

 

 

Med det kvaliteten BMS holder, så er det verdt å vente på, er jo like bra som om Valve skulle lagd en remake selv. Jeg frydet meg gjennom hele BMS.

 

Når lysten på å gjenoppleve et godt spillminne kommer så gidder jeg ikke å vente i x antall år på at en remake skal bli ferdig. Jeg vil ha spillet med en gang og ha muligheten til å spille det fra begynnelse til slutt. Men det kan godt hende jeg prøver BM etter jeg er ferdig med HL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...