Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Service på Golf sviiiiindyrt :O - Bergen


Anbefalte innlegg

Skrevet

Golfen min skal på service i løpet av Juli. Fikk pris i dag fra Møller Bergen. De skulle ha nesten 8000kr for 60.000km service. Vil ikke tenke på hva det koster den dagen jeg skal bytte registerreim og partikkelfilter også.

 

LONGLIFE, INSPEKSJONSSERVICE

SKIFTE LUKT- OG SKADESTOFF-FILTER

BREMSEVÆSKESERVICE, TILLEGGSARBEID (DIESEL MANUELL GEAR)

SKIFTE HALDEX OLJE, 4MOTION

 

Golf 2,0 TDI 4motion 2011 modell.

 

 

Billigste service tilbudet jeg fikk var et her i nærheten av meg. De skulle ha 6500kr. Syns det også er dyrt.

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

VAG produkter er latterlig dyre. Hadde 60 000km service på min gamle 1 serie sist år, 3500,-

Det var ett bosch verksted som spesialiserer seg på bmw. Når "min" selger på bavaria så at jeg hadde brukt de mente han på at de var minst like billige der også.

 

Så møller er noen kjeltringer rett og slett :)

  • Liker 1
Skrevet

Det er jo like mye som jeg måtte betalt for en D-service på min Mercedes E500 4Matic her i Norge.. Ville trodd det var billigere med service på en Golf..

(9 år, 100000km, inkl. bremsevæskebytte mm)

Skrevet

Prøv Blom servicesenter på Rong i Øygarden. Han kan Folkevogn generelt. Idag er det et Meca-verksted. Et stykke å kjøre, men det kan være verdt å sjekke ut. Vet flere Folkevogn-eiere som bare bruker ham.

Skrevet

Veilledende er vel nokså identisk til villedende? :green:

TS sin 4-motion skal på inspeksjonsservice, dvs at ting skal inspiseres. Om noe må fikses/byttes så kommer det som tillegg. M.a.o. det _vil_ komme en god del ting som tillegg.

450,- for et s.k. pollenfilter? De vet å ta seg betalt! Til min gamle bil, Opel Vectra, kostet det dyreste pollenfilteret (med kullfilter) rundt 200,-...

Skrevet

Spørs hviken motor du har og om du har 4 motion, automat eller manuell - også årsmodell. DSG girkassen koster for eksempel ekstra på service. Jeg har "heldigvis" ikke automat men servicen koster meg 1500 ekstra på grunn av 4motion.

Skrevet

Ikke sikkert egentlig. I tilbudet jeg fikk fra det "billige" verkstedet var DSG nevnt i parantes med 2850kr ekstra hvis DSG girkasse. Står ikke noe om hva de gjør med denne. På det billige verkstedet byttet de olje på motor og bakaksling hvertfall.

Skrevet

Jeg var nettopp med min Q3 på 30 000 service på Sulland og betalte 3700,- Men der ble det ikke byttet olje på S-tronic kassa da.

Det er ikke alle servicene som er like dyre. Det er spørs om de bytter noe eller bare ser over bilen. 30.000km servicen pleier vanligvis ikke å være så stor.

Skrevet

Var vel oljebytte og noe greier der. Ser vel ikke så mye på de regningene siden hun som forklarte det hele for meg var langt mer interessant.

 

På 60.000km service får du vel litt mer tid til å se på hun når hun skal forklare deg punktene som ble gjort på servicen. ;)

 

Men back to topic. De første servicene koster vanligvis ikke så mye. Det er mest ettersyn og gjerne bare et vanlig oljeskift. På 60.000 gjør det litt mer som bremsevæske og olje på bakakslingen på 4wd biler, men syns fortsatt at nesten 8000kr hos møller er en drøy pris. For å ikke snakke om de som har DSG kasse på toppen.

Tør ikke tenke på hva det koster å bytte registerreim, viftereim, og partikkelfilter mm på 160.000 service.

Skrevet

 

Var vel oljebytte og noe greier der. Ser vel ikke så mye på de regningene siden hun som forklarte det hele for meg var langt mer interessant.

 

På 60.000km service får du vel litt mer tid til å se på hun når hun skal forklare deg punktene som ble gjort på servicen. ;)

 

Men back to topic. De første servicene koster vanligvis ikke så mye. Det er mest ettersyn og gjerne bare et vanlig oljeskift. På 60.000 gjør det litt mer som bremsevæske og olje på bakakslingen på 4wd biler, men syns fortsatt at nesten 8000kr hos møller er en drøy pris. For å ikke snakke om de som har DSG kasse på toppen.

Tør ikke tenke på hva det koster å bytte registerreim, viftereim, og partikkelfilter mm på 160.000 service.

 

Er mindre jobb å bytte olje på en dsg kasse enn en tradisjonell automat som må flushes. det å bytte olje på dsgen er omtrent som å bytte olje på en tradisjonell manuell bare at man har et oljefilter på toppen i tillegg(man trenger ikke av med noe bunnpanne for å skifte filter, eller en spesiell maskin som bytter olje mens bilen går)

De vag servicene er ganske horrible, ofte så byttes ikke motorolja engang(2 år eller 30000km eller noe, som er direkte skadelig for motoren). så man kan lure på hva de gjør på de servicene. mest sannsynlig så slenger de inn et nytt kupefilter og inspiserer.

 

Jeg kjøpte for en tid siden en vw som da hadde nylig hvert på service og der var luftfilteret tett og generellt null tegn på at noe var gjort overhode. inkl olja. endte med at tok en ny service hjemme selv om det kun var dager siden siden det ble stempla inn en service hos forhandleren

Skrevet

Jeg har alltid vært litt skeptisk til vag produkter siden jeg har hatt bare japanske biler og har hørt masse. Når jeg først bestemte meg for å prøve en vag bil altså vw golf så har jeg bare opplevd problemer siden dag 1. Dyrt er det også, så blir nok ikke noe vw, audi eller andre vag produkter på meg neste gang. Nesten 8000kr for en service på en vanlig golf og vanlig service.

Skrevet

Jeg har alltid vært litt skeptisk til vag produkter siden jeg har hatt bare japanske biler og har hørt masse. Når jeg først bestemte meg for å prøve en vag bil altså vw golf så har jeg bare opplevd problemer siden dag 1. Dyrt er det også, så blir nok ikke noe vw, audi eller andre vag produkter på meg neste gang. Nesten 8000kr for en service på en vanlig golf og vanlig service.

Med tanke på at bilen du har er en av verdens mest solgte biler, og alt av biter på den bilen (kanskje med unntak av firehjulstrekken) er helt ordinær hyllevare, skulle det ikke være mulig å få noe særlig med problemer og ekstra utgifter.

Men nå har du lært. Selg skiten og kjøp deg noe som ikke Møller skal legge sine dyre og klamme hender på.

Mitt poeng med bilhold, om du snakker om å ha en bil til daglig kjøring av deg selv og familien og ikke er ute etter ekstreme egenskaper, er at forhandler/verkstedet er vel så viktig som selve bilen.

Da har du i Bergen en soleklar favoritt i Toyota. OK, kjedelige biler og bla bla bla, men summen med bilen, forhandler og verksted er bare en klasse over det meste annet. Honda er og noe å se på, samme med Nissan / Mazda hos Sande Auto, og ikke minst Hyundai og Auto23. Kjenner ikke Auto23, hvordan de er i dag, men Hyundai har blitt biler en kan regne med i dag, og med langt bedre garantier enn VAG noen gang vil komme opp med.

 

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...