Gå til innhold

laptop til BF4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må vel opp i noe slikt, intel 4700QM pluss gtx780m/880m (870m) , eller R9 M290X

Se på notebookcheck linken

 

15"

Multicom Daenerys MS-16F4 15.6" Full-HDMatt, Intel Core i7-4700MQ, 16GB, 180GB SSD + 1TB 7200, GeForce GTX 780M, Uten operativsystem

 

17"

Multicom Kunshan P177S 17.3" Full-HDMatt Intel Core i7-4700MQ, 8GB, 120GB SSD, 1TB 7200 Hdd, Geforce GTX 880M 8GB, DVDRW, Uten operativsystem.

 

Multicom Arya MS-1772 Ultra-thin 17.3"Full-HD Matt, Intel Core i7-4700HQ, 8GB, 128GB SSD + 750GB 7200rpm HDD, GeForce GTX 870M, Uten operativsystem, 21.8 mm

 

Multicom Kunshan P170S 17.3" Full-HDMatt Intel Core i7-4700MQ, 8GB, 180GB SSD + 750GB Hdd, GeForce GTX 770M 3GB, DVDRW, Uten operativsystem

 

Multicom Kunshan P170S 17.3" Full-HDMatt Intel Core i7-4700MQ, 8GB, 1TB 7200 Hdd, AMD Radeon R9 M290X 4GB, DVDRW, Uten operativsystem

Lenke til kommentar

blir jo fort enda dyrere vis jeg må kjøpe lovlig opprativsystem vedsiden av dette da...:/ men nå vet jeg hvertfall hva slags pris jeg må opp i for og kunne gjøre dette, føler jeg savner og henge etter i fps sjangeren på pc da jeg ikke har noe bra pc lenger.....det har jo kommet så veldig mye bra i det siste og CS og konsoll er liksom ikke det samme :)

Lenke til kommentar

blir jo fort enda dyrere vis jeg må kjøpe lovlig opprativsystem vedsiden av dette da...:/ men nå vet jeg hvertfall hva slags pris jeg må opp i for og kunne gjøre dette, føler jeg savner og henge etter i fps sjangeren på pc da jeg ikke har noe bra pc lenger.....det har jo kommet så veldig mye bra i det siste og CS og konsoll er liksom ikke det samme :)

Stasjonær får du jo mye mer for pengene til spill :)

Lenke til kommentar

hva vill prisen ligge på om noen setter sammen komponenter for meg til 1 stasjonær pc da? :) UTEN skjerm, tastatur og mus....kun tower og innmat?

 

Sjekk komplett.no - der kan du basically sette sammen maskiner, dog uten OS, som er definitivt billigere og bedre enn laptoper der ute. Kan du bygge en stasjonær selv, er det ekstremt mye billigere enn å kjøpe ferdigbyggede laptoper/stasjonære eller gå på Lefdal\El-kjøp. Jeg har personlig kjøpt 3-4 stasjonære maskiner fra Komplett siden 2002 og har _aldri_ blitt skuffet og bygd de selv, alltid til rundt 5000,- kr billigere enn hva ferdigbygde eller andre butikker kan tilby. Er du usikker på sammensetning fra hovedkort til cpu osv, kan du be om hjelp av noen her, eller du kan feks gå på de ferdigbygde månedstilbudene fra Komplett for gamere, og egenkomponere den der. De har mange gode tilbud der: https://www.komplett.no/k/kd.aspx?bn=10306&ref=cat-left - Happy hunting! :)

Lenke til kommentar

TS: Skjerm kan du jo henge på veggen.

Men hvor mye plass har du til kabinett? Jeg kan sette opp et forslag til deg (hvor pris er en faktor - som jeg sjønner det er).

 

Så ... Hva har du av plass til et kabinett? Jeg tenker da i dybde, bredde og høyde.

 

Edit: Ser at laptop-forslagene er helt nede i 6K. Er dette også for dyrt? I så fall blir det jo vanskelig å få noe som er bra nok imo.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

6k er ikke dyrt, og skjerm er ikke noe problem, vet det kanskje ikke er det beste, men der an jeg evt bruke tv så egetlig ikke det meste av stress....det jeg egentlig er mest ute etter og finne ut av nå er vell og se prisen jeg evt må opp i for 1 pc til dette, så prisen er det jeg er ute etter sånn sett :) billig som mulig samtidig som jeg vill ha noe som kan vare litt i fremtiden også som ikke går ut på dato i løpet av neste året liksom..

Lenke til kommentar

Noe slikt vil vel gjøre en god jobb i 3-5 år fremover. Hvordan dette stacker opp mot laptoper i samme prisregister vet jeg ikke. Så nå må forum folket komme med innspill.

 

Liste

 

Har satt opp en relativt god PSU som bør vare flere bygg.

Ellers er det ikke overklokkingsmuligheter her. Du må jo også få bekreftet at den CPU kjøleren ikke kommer i konflikt med noe, og om du trenger den i det hele tatt siden du ikke kan klokke (jeg vil tro ja siden stock kjøler suger). Bør nok også ta med en ekstra 120mm vifte til det kabinettet siden det bare kommer med 1 vifte.

 

Alt dette vil jo også bli billigere fra f.eks netonnet eller dustin, men jeg bruker komplett som eksempel pga grei "del liste" funksjon ...

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Eneste jeg tok feil på var RAM, jeg valgte 1x8 gb, der kan du bytte ut til et kit som er på 2x4 gb, 1600 mhz. F.eks dette: http://www.dustinhome.no/product/5010485740/kingston-ddr3-hyperx-8gb-1600mhz-cl9-2x4gb/

Da vil det kjøre Dual Channel som gir endel bedre ytelse enn Single Channel.

Og hvis du skal lagre endel serier, filmer osv kan det være lurt å kjøpe med en vanlig harddisk, slik: http://www.dustinhome.no/product/5010617329/seagate-desktop-hdd-2tb-7200rpm-sata-600-64mb/

Lenke til kommentar

når dere snakker slik aner jeg ikke hva dere snakker om :p aner ikke hva slags componenter som er bra eller dårlig lenger, bruker som regel nettet til og se om jeg kan kjøre spill :p tidligre kunne jeg lese det via cover på spill men det var da jeg var ung og nå kan skjønner jeg ikke lenger hva som er bra og hva som er dårlig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...