Gå til innhold

Tips til "gamer pc" til 10-åringen


Anbefalte innlegg

Hei.

Eldstemann på 10 ønsker seg "gamer pc", har lagt litt energi i å sette sammen dette på dustin:

 

post-10167-0-21755100-1398542378_thumb.jpg

 

Har i utgangspunktet havna noe over planlagt budsjett, så jeg prøver å se om noe kan justeres på.

 

Den brukes aller mest til Minecraft og relativt enkle spill så kravene er ikke all verden - sitter litt med følelsen at dette er noe "overkill" i forhold til bruk..

Evt kan jo noe byttes ut om kravene skulle endres senere.

 

Tips mottas med takk.

 

Mvh G

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Win 8 har jeg selv, og det synes jeg er et makkverk - så win 7 er valgt med overlegg:)

 

Har som sagt en mistanke om kraftig overkill ja.

Og da tenker jeg at innen det er greit at han spiller de spillene som nvenes, så er alt utdatert allikevel.

Noen tips på å spare inn en del på cpu/gpu/hovekort/ram etc?

Men allikevel bygge et ok system?

 

G

Lenke til kommentar

Win 8 har jeg selv, og det synes jeg er et makkverk - så win 7 er valgt med overlegg:)

 

Har som sagt en mistanke om kraftig overkill ja.

Og da tenker jeg at innen det er greit at han spiller de spillene som nvenes, så er alt utdatert allikevel.

Noen tips på å spare inn en del på cpu/gpu/hovekort/ram etc?

Men allikevel bygge et ok system?

 

G

Har du installert windows 7 startmeny i windows 8? Og disablet metro greiene? Første jeg gjorde da jeg fikk pc, tok 5 min. Fungerer akkurat som windows 7 nå, bare litt raskere, endel ekstra funksjoner, og lengre levetid. Ingen grunn til å velge win7.

Lenke til kommentar

Man trenger ikke mer enn 120 FPS til sånne ordentlig intensive spill som Quake, Battlefield og Crysis, så dette er nok garantert overkill til de grader, men du kan jo se på det som en inverstering til sønnen din på 10 begynner å spille mer intense spill. :·}

120FPS er waste når skjermen er 60hz...

 

Dropp WiFi og kjøp windows 8, bruk det du sparte på skikkelig SSD og PSU!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ta 1600mhz RAM ikke 1330, Det er faktisk endel forskjell mellom akkurat de to :) Som Mariuse, Ta Win8, SSD og bedre PSU :w00t:

Er nok ikke mer enn 1-2 FPS forskjell, men har sett billigere 1600Mhz RAM...

 

Bestill fra netonnet ;)

Kanskje lurt å begrunne meningene dine! Jeg personlig syntes Dustin er bedre enn netonnet (support og utvalg), og jeg får pakkene fra dem raskere!

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Jeg pleide og bruke dustin, helt til jeg bestilte en tv og de brukte 3 uker på å levere. Hver gang vi ringte sa de: den kommer senere i dag!

 

Netonnet er billigere, satte opp samme komponenter på nn od dh og nn var 300 .- billigere.

NN har gratis frakt uansett. Og jeg bestilte kabinett hos dh og hk hos nn, og kunne hente begge tingene på postkontoret dagen etterpå.

Lenke til kommentar

Jeg pleide og bruke dustin, helt til jeg bestilte en tv og de brukte 3 uker på å levere. Hver gang vi ringte sa de: den kommer senere i dag!

 

Netonnet er billigere, satte opp samme komponenter på nn od dh og nn var 300 .- billigere.

NN har gratis frakt uansett. Og jeg bestilte kabinett hos dh og hk hos nn, og kunne hente begge tingene på postkontoret dagen etterpå.

TV fraktes på pall, selvsagt tar det lengre tid...

Lenke til kommentar

 

Jeg pleide og bruke dustin, helt til jeg bestilte en tv og de brukte 3 uker på å levere. Hver gang vi ringte sa de: den kommer senere i dag!

Netonnet er billigere, satte opp samme komponenter på nn od dh og nn var 300 .- billigere.

NN har gratis frakt uansett. Og jeg bestilte kabinett hos dh og hk hos nn, og kunne hente begge tingene på postkontoret dagen etterpå.

 

TV fraktes på pall, selvsagt tar det lengre tid...

Det er nå greit, jeg ringte å spurte ddm, og de sa innen en uke ._.

Lenke til kommentar

 

Kan se den, men det er da ikke dustin som står for frakten, så det er i mine øyne direkte barnslig å klage på at frakten er treig, det de derimot står for er å få varene ut til fraktleverandøren!

Der ligger dem likt, begge sender ut et sted mellom 15.00-17.00 hver dag

 

Exactly my point, Dustin fortalte deg bare det de fikk vite av posten, hat riktig selskap... :p (Netonnet har nok ikke en like bra deal på frakten dog, dersom du ser så sier de 6-10 dager)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...