Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

23 år parr med ulik sexdrift i 5 måneders forhold


Anbefalte innlegg

Hei!


Jeg er en mann på 23 år, kjæresten min på 22 år og jeg har et utrolig bra forhold på nesten alle måter, vi krangler aldri, gjør masse koselige ting med hverandre. Jeg er dødsforelsket og vi har planer om å flytte sammen i sommer.

 

Problemet er at vi har veldig ulik sexdrift. I de første 2-3 månedene hadde vi sex ca. 10 ganger i uken. Det er jo sikkert vanlig med ekstra mye i starten. Også la det seg jevnt på 3-4 ganger i uken.

 

Og i det siste har det begynt å dabbe av mer og mer, og hun tar aldri initiativ.

 

De siste 3 ukene har det vært ekstremt lite. Litt pga tilfeldigheter, jeg har bla vært syk, hun har vært på ferie. Men de få gangen vi har møttes, har jeg nesten måtte trygle om sex, og hun har alltid vært "trøtt".

 

Det tærer enormt på meg følesesmessig. Jeg har blitt redd for å prøve meg, fordi jeg er redd for å bli avvist.
Jeg har spurt hun om hun synes jeg presser for mye på sex, da har hun svart nei. Også har jeg prøvd å oppmuntre hun til å ta initativ ved å si at jeg synes det er utrolig sexy når hun viser initativ.

 

Vi hadde en lang prat i dag hvor jeg spurte om det var noe galt, jeg sa at jeg ikke blir sint, og at du kan si hva som helst til meg, og at det er bedre å få sagt det. Og at jeg er villig til å endre på meg hvis det er noe jeg gjør som hun ikke liker.

 

Jeg foreslo også at det kanskje kan være at jeg har blitt veldig pusete i det siste. Og da sa hun at hun syntes det bare er koselig.

Med pusete så mener jeg å si ofte at jeg er glad i henne, lage overaskelsemiddager, kjøpe blomster når hun kom hjem fra reise, gi henne massasje på kvelden osv

 

Jeg føler bare at vi sexuelt er på et punkt hvor par som har vært gift i 10 år er.

 

 

 

Jeg vil ikke slå opp med henne, jeg har aldri vært så forelsket i noen, og jeg tror hun kan være damen i mitt liv.

 

Siste måneden har vi hatt sex 3 ganger. Og jeg har prøvd meg et par ganger og hun har sagt at hun er trøtt.

 

 

 

Jeg er også redd for å ta opp dette med henne, for at kanskje hun blir mere bevist på det, og tenker at hun må begrense seg, for at jeg ikke skal kreve for mye.

 

 

Hvordan er den beste måten å ta det opp med henne? Og hva gjør andre parr for å jobbe med slike problemer?

 



Anonymous poster hash: 47691...924
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et veldig kjent problem du beskriver. Start fasen er alltid full av sex som jo er lovende for fremtiden. Jeg har mange kompiser som har vært/er i din situasjon, jeg har også selv vært der.
Det er en ond-sirkel, for hvor mer du bryr hodet ditt med dette, og hvor mer du vil prate med henne om problemet deres(ditt), hvor mindre keen blir hun.
En kompis av meg så seg så lei av dette, at alltid han måtte ta initiativ osv, og opplevde ofte å bli avvist. Han prøvde å prate med henne men det gjorde bare problemet verre (hun følte seg utilstrekkelig osv). Hans løsning var å snu bordet totalt. Han viste henne null oppmerksomhet seksuelt, og viste ingen tegn til å ville ha sex over en periode på 4 uker. Det var hardt for han selvfølgelig, men han ville at hun skulle føle hvordan det var. Han takket pent nei om madammen ønsket sex. Etter perioden forsto hun bedre hvordan han hadde hatt det...
Jeg vet ikke om jeg anbefaler å gjøre det samme, men det kan kanskje være fristende noen ganger?
Jeg tror ihvertfall du kan ha godt av å prøve å tenke på noe annet, prøve å legge problemet litt til side så ikke mangelen på sex definerer forholdet per nå. Kanskje roe litt ned på de romantiske gestene til ting tar seg opp i sengen? Høres ut som om du står på veldig uten å få så mye i retur! Kanskje på tide å øke taksten på seg selv?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er et veldig kjent problem du beskriver. Start fasen er alltid full av sex som jo er lovende for fremtiden. Jeg har mange kompiser som har vært/er i din situasjon, jeg har også selv vært der.

Det er en ond-sirkel, for hvor mer du bryr hodet ditt med dette, og hvor mer du vil prate med henne om problemet deres(ditt), hvor mindre keen blir hun.

En kompis av meg så seg så lei av dette, at alltid han måtte ta initiativ osv, og opplevde ofte å bli avvist. Han prøvde å prate med henne men det gjorde bare problemet verre (hun følte seg utilstrekkelig osv). Hans løsning var å snu bordet totalt. Han viste henne null oppmerksomhet seksuelt, og viste ingen tegn til å ville ha sex over en periode på 4 uker. Det var hardt for han selvfølgelig, men han ville at hun skulle føle hvordan det var. Han takket pent nei om madammen ønsket sex. Etter perioden forsto hun bedre hvordan han hadde hatt det...

Jeg vet ikke om jeg anbefaler å gjøre det samme, men det kan kanskje være fristende noen ganger?

Jeg tror ihvertfall du kan ha godt av å prøve å tenke på noe annet, prøve å legge problemet litt til side så ikke mangelen på sex definerer forholdet per nå. Kanskje roe litt ned på de romantiske gestene til ting tar seg opp i sengen? Høres ut som om du står på veldig uten å få så mye i retur! Kanskje på tide å øke taksten på seg selv?

 

Jeg tror du har noen veldig gode poenger. Og kanskje virkeligheten er sånn.

Men et forhold som er sånn, er ikke et sunt forhold "Å bytte romantiske tjenester mot sex" er starten på et selvdestruktivt forhold

 

Og drive et sånt spill høres helt forferdelig ut.

Jeg liker at det er god stemning, og at det positive greier, så snart sex blir en tjeneste hun gjør for deg, så tror jeg forholdet er tapt.

 

Her er kvinne som har mistet sexdrift fra et annet forum. Vil du at det skal bli slik?

 

Jeg er en kvinne med lav sexdrift.
Aner ikke hva som er grunnen, det har vært litt opp og ned, men det begynner å tære på.

Jeg har også ment at man må ha sex for å få lyst på sex, men nå begynner det å bli så j*****g å ha pliktsex at jeg ikke orker mer. Det føles rett og slett ut som overgrep, selv om han på ingen måte tvinger meg, han blir bare veldig såret av å bli avvist. Han er i alle andre sammenhenger verdens beste (sett objektivt på det, så hvorfor er jeg ikke lenger interessert!!!!), men når det kommer til sex blir han fryktelig usikker når jeg ikke vil, og så gir jeg etter, rett og slett for å få sove.

Skulle ønske han for en periode bare kunne si "nei vel" når han får et nei (jeg har egentlig ikke noe problem med at han spør, vi er tross alt kjærester), men i stede blir han stille, sår og begynner å spørre hva problemet er (som vi har snakket om tusen ganger før, uten at han skjønner at det er mulig å bare ikke ha lyst).

Jeg aner egentlig ikke hvilken frekvens som ville vært ok for min del, en gang i uka kanskje (akkurat nå har vi vel to-tre)? Men nå har det gått så langt at jeg helst bare vil gå, jeg orker ikke ha det slik lenger. Det er ikke noe galt med sexen, når begge har lyst fungerer det bra, men jo mer pliktsex jeg har, jo mindre av den gode sexen blir det. Vi har snakket og snakket, men han ender alltid opp med å legge press på meg (tror ikke engang han skjønner det selv) slik at jeg ikke får den pausen jeg kjenner jeg trenger. Han gir det en dag eller tre, men slik det er nå føles det ut som om kroppen min bare må nullstille seg. Jeg har til og med foreslått å flytte fra hverandre for en stund, starte fra scratch med dating, rett og slett fordi jeg har kjørt meg helt fast.

Endret av Zeelot
Lenke til kommentar

Det er ingenting galt med at en mann sier hva han ønsker ut av et forhold også, i et forhold burde ikke ting bare gå en vei.

 

Si at dere skal neste uke sette av 3 kvelder, disse 3 kveldene har dere ingen andre avtaler etter kl 20:00, dette er da sextid(eller "tilbringe tid sammen"-tid hvis du må selge det).

 

Hun har tid til å tilbringe sammen med deg 3 kvelder i uken, eller så er det kansje på tide å revurdere forholdet. Kl 20:00 er tidlig nok til at hun ikke kan være trøtt, ikke vær fleksibel og tillat ett senere tidspunkt da dette vil føre til unskyldninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er noe jeg har opplevd:

 

Menn= vi vil ha sex fordi det er sex og sex er godt

 

Kvinner= De vil noen ganger også ha sex bare for og ha sex men i forhold så dabber det av og sex blir mer til en romantisk/følelse basert ting og at det ofte er en god del ting som "må stemme" for at det skal bli noe

 

 

Det er min erfaring, hadde et forhold på 6 år hvor det vi var kaniner i 2-3 månder så ble det mer normalt med 1-2 ganger i uka så ble det litt mer ( for henne ) en "kose" ting på spesielle kvelder/om vi har gjort noe/turer osv.

 

så hun kan jo være på det stadiet hvor hun føler at det fra nå av er mer en romansesak og ikke en "sex pga sex" ting

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er et veldig kjent problem du beskriver. Start fasen er alltid full av sex som jo er lovende for fremtiden. Jeg har mange kompiser som har vært/er i din situasjon, jeg har også selv vært der.

Det er en ond-sirkel, for hvor mer du bryr hodet ditt med dette, og hvor mer du vil prate med henne om problemet deres(ditt), hvor mindre keen blir hun.

En kompis av meg så seg så lei av dette, at alltid han måtte ta initiativ osv, og opplevde ofte å bli avvist. Han prøvde å prate med henne men det gjorde bare problemet verre (hun følte seg utilstrekkelig osv). Hans løsning var å snu bordet totalt. Han viste henne null oppmerksomhet seksuelt, og viste ingen tegn til å ville ha sex over en periode på 4 uker. Det var hardt for han selvfølgelig, men han ville at hun skulle føle hvordan det var. Han takket pent nei om madammen ønsket sex. Etter perioden forsto hun bedre hvordan han hadde hatt det...

Jeg vet ikke om jeg anbefaler å gjøre det samme, men det kan kanskje være fristende noen ganger?

Jeg tror ihvertfall du kan ha godt av å prøve å tenke på noe annet, prøve å legge problemet litt til side så ikke mangelen på sex definerer forholdet per nå. Kanskje roe litt ned på de romantiske gestene til ting tar seg opp i sengen? Høres ut som om du står på veldig uten å få så mye i retur! Kanskje på tide å øke taksten på seg selv?

 

Jeg tror du har noen veldig gode poenger. Og kanskje virkeligheten er sånn.

Men et forhold som er sånn, er ikke et sunt forhold "Å bytte romantiske tjenester mot sex" er starten på et selvdestruktivt forhold

 

Og drive et sånt spill høres helt forferdelig ut.

Jeg liker at det er god stemning, og at det positive greier, så snart sex blir en tjeneste hun gjør for deg, så tror jeg forholdet er tapt.

 

Her er kvinne som har mistet sexdrift fra et annet forum. Vil du at det skal bli slik?

 

Jeg er en kvinne med lav sexdrift.
Aner ikke hva som er grunnen, det har vært litt opp og ned, men det begynner å tære på.

Jeg har også ment at man må ha sex for å få lyst på sex, men nå begynner det å bli så j*****g å ha pliktsex at jeg ikke orker mer. Det føles rett og slett ut som overgrep, selv om han på ingen måte tvinger meg, han blir bare veldig såret av å bli avvist. Han er i alle andre sammenhenger verdens beste (sett objektivt på det, så hvorfor er jeg ikke lenger interessert!!!!), men når det kommer til sex blir han fryktelig usikker når jeg ikke vil, og så gir jeg etter, rett og slett for å få sove.

Skulle ønske han for en periode bare kunne si "nei vel" når han får et nei (jeg har egentlig ikke noe problem med at han spør, vi er tross alt kjærester), men i stede blir han stille, sår og begynner å spørre hva problemet er (som vi har snakket om tusen ganger før, uten at han skjønner at det er mulig å bare ikke ha lyst).

Jeg aner egentlig ikke hvilken frekvens som ville vært ok for min del, en gang i uka kanskje (akkurat nå har vi vel to-tre)? Men nå har det gått så langt at jeg helst bare vil gå, jeg orker ikke ha det slik lenger. Det er ikke noe galt med sexen, når begge har lyst fungerer det bra, men jo mer pliktsex jeg har, jo mindre av den gode sexen blir det. Vi har snakket og snakket, men han ender alltid opp med å legge press på meg (tror ikke engang han skjønner det selv) slik at jeg ikke får den pausen jeg kjenner jeg trenger. Han gir det en dag eller tre, men slik det er nå føles det ut som om kroppen min bare må nullstille seg. Jeg har til og med foreslått å flytte fra hverandre for en stund, starte fra scratch med dating, rett og slett fordi jeg har kjørt meg helt fast.

 

Pliktsex, jaha. Hvis hun ikke forteller han dette vil han aldri forstå, hallelluja. I tillegg har hun likeså mye plikt til å ha spontan sex som han har. Hun skriver som at kreativ, spontan, vill sex skal bare falle mellom lårene hennes.

 

Til trådstarter: Jeg ville konfrontert hun med hva du ønsker (sexmengde), også må du respektere hva en hennes svar måtte være, og framtidig løsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har aldri truffet ei jente som ikke ville ha sex, om hun fikk orgasme hver gang....

 

Anonymous poster hash: 23e18...0be

 

 

Ville ikke satset på orgasme hver gang, da dette da blir en standard (kjedelig) og en forventing fra begge to. Om det da hun skulle oppnå orgasme en gang så kan det oppfattes som dårlig i alle himmelretninger.

 

Men ikke missforstå, jeg ville ha lagt meg på en linje 1 til 2 orgasmer i hovedbolken av ganger, noen ganger fler og andre ganger ingen. Dette vil oppfattes som variasjon, og variasjon er en av nøklene til et fungerende sexliv. Les forøvrig Sex God Method, fantastisk bok om hvordan å implementere variasjon og opprettholde et godt sexliv.

 

Anonymous poster hash: 5e9af...d6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Har aldri truffet ei jente som ikke ville ha sex, om hun fikk orgasme hver gang....

 

Anonymous poster hash: 23e18...0be

 

 

Ville ikke satset på orgasme hver gang, da dette da blir en standard (kjedelig) og en forventing fra begge to. Om det da hun skulle oppnå orgasme en gang så kan det oppfattes som dårlig i alle himmelretninger.

 

Men ikke missforstå, jeg ville ha lagt meg på en linje 1 til 2 orgasmer i hovedbolken av ganger, noen ganger fler og andre ganger ingen. Dette vil oppfattes som variasjon, og variasjon er en av nøklene til et fungerende sexliv. Les forøvrig Sex God Method, fantastisk bok om hvordan å implementere variasjon og opprettholde et godt sexliv.

 

Anonymous poster hash: 5e9af...d6e

 

 

Hvorfor ikke? Sex uten orgasme. Hva i all verden er vitsen da? Orgasmen er jo grunnen til at man har sex.

Der finnes flere måter å få orgasme på, enn der finnes hukommelse, så noe kjedelig å standard utførelse er din egen feil.

 

Min påstand om at jenter som får orgasme ikke sier nei til sex, består enda og noen motargument er ikke kommet.

 

Sex uten orgasme. fhøyt....

 

Anonymous poster hash: 23e18...0be

Lenke til kommentar

så ulik sexdrift hadde ikke fungert for meg. Betyr at hun innerst inne ikke liker sex, ihvertfall ikke med deg.

Siste forholdet mitt hadde jeg sex 3-4ganger daglig på starten - hele dager med sex.

Deretter ble det 1-2 ganger daglig hver gang vi møttes, minst.

Alt kommer an på hvor god matchen er, og folks sexbehov er veldig ulike desverre.

Har to kompiser som begge har kjærester, og har hatt vært sammen i nesten 10 år begge.

Den ene har sex med dama si ca en gang i måneden, og det funker bra for dem

Den andre har sex daglig, fremdeles, og de er fornøyd med det. Se for deg å kryssbytte de kjæresteparene, hvor lenge hadde det vart.

Så veldig ulike sexbehov er ett stort problem vil jeg si. Trist at hun aldr tar initiativ heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

så ulik sexdrift hadde ikke fungert for meg. Betyr at hun innerst inne ikke liker sex, ihvertfall ikke med deg.

Siste forholdet mitt hadde jeg sex 3-4ganger daglig på starten - hele dager med sex.

Deretter ble det 1-2 ganger daglig hver gang vi møttes, minst.

Alt kommer an på hvor god matchen er, og folks sexbehov er veldig ulike desverre.

Har to kompiser som begge har kjærester, og har hatt vært sammen i nesten 10 år begge.

Den ene har sex med dama si ca en gang i måneden, og det funker bra for dem

Den andre har sex daglig, fremdeles, og de er fornøyd med det. Se for deg å kryssbytte de kjæresteparene, hvor lenge hadde det vart.

Så veldig ulike sexbehov er ett stort problem vil jeg si. Trist at hun aldr tar initiativ heller.

 

Kompisen din som har en gang i måneden, er fordi han ikke klarer å gi henne orgasme.

Den andre kompisen din klarer det.

 

Har som sagt aldri truffet ei dame som ikke vil ha orgasme®.

 

Da gjenstår det å finne ei dame som får orgasme og ikke vil ha sex, så er min påstand og erfaring motbevist... Lykke til. Dere vil kanskje finne unntaket som bekrefter regelen.

 

Anonymous poster hash: 23e18...0be

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Arg, damer som ikke kan få orgasme er kjipe greier. Dreiv og hooka opp med ei rådeilig 21 årig jente en gang, jeg var vel 26 eller noe. Blond og veldig sjarmerende og fin, kåt som en kanin og vi knulla på første date. Awesome tenkte jeg, hun her skal jeg kose meg med. Hun ville knulle nesten hver dag noe som var perfekt!. Men etter en 2-3 ganger merker jeg at noe ikke stemmer, og riktignok ved 3 eller 4 gangen så dropper hun bomba, hun har aldri fått orgasme.....

 

okei, skal jeg "være han som tror at han skal be the one who makes it happen?", det var visst ingen vits, ingen hadde kommet i nærheten.... hun nytet å ha sex og ville gjerne knulle hver dag, men orgasme var et ikke-tema.

Kjipeste fuckfriend-dumpen jeg har gjort til dags dato.... altså blowjobsa og slikt var jo digg men for at jeg skal nyte sex må den jeg har sex med være på samme bølgelengde, vi skal tilfredstille hverandre, å gå inn og vite at jeg skal knulle til jeg kommer og thats it.... neh..... var utrolig kjipt.



Anonymous poster hash: f771e...41c
Lenke til kommentar

 

Arg, damer som ikke kan få orgasme er kjipe greier. Dreiv og hooka opp med ei rådeilig 21 årig jente en gang, jeg var vel 26 eller noe. Blond og veldig sjarmerende og fin, kåt som en kanin og vi knulla på første date. Awesome tenkte jeg, hun her skal jeg kose meg med. Hun ville knulle nesten hver dag noe som var perfekt!. Men etter en 2-3 ganger merker jeg at noe ikke stemmer, og riktignok ved 3 eller 4 gangen så dropper hun bomba, hun har aldri fått orgasme.....

 

okei, skal jeg "være han som tror at han skal be the one who makes it happen?", det var visst ingen vits, ingen hadde kommet i nærheten.... hun nytet å ha sex og ville gjerne knulle hver dag, men orgasme var et ikke-tema.

Kjipeste fuckfriend-dumpen jeg har gjort til dags dato.... altså blowjobsa og slikt var jo digg men for at jeg skal nyte sex må den jeg har sex med være på samme bølgelengde, vi skal tilfredstille hverandre, å gå inn og vite at jeg skal knulle til jeg kommer og thats it.... neh..... var utrolig kjipt.

 

Anonymous poster hash: f771e...41c

 

Tingen er at man burde først vite hvordan man får seg selv til å komme før man kan forvente at andre skal kunne klare det. Husk at du ikke er alene ansvarlig for kjerringas orgasmer, dere er to som danser tango..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...