Gå til innhold

OnePlus lanserer billig og heftig toppmodell


Anbefalte innlegg

At den OnePlus One ikkje kommer til Norge overrasker meg ikkje. Jeg tror at Norge er et dårlig marked for ukjente produsenter som Oppo, Xiaomi, Meizu, Jiayu, OnePlus, Vivo osv. Dene produsenter bygger mobiltelefoner som er delvis mye bedre og mye mye billigere en den overpriset "enhetsdritt" som vi kan / må kjøpe her i Norge. Eg kjøpe siden 5-6 år bare mobiler direkte i Kina. Jeg har aldri hatt problemer med disse telefoner. Topp kvalitæt og Topp priser.

I tillegg skriver fagpressen her i NO ikkje mye om disse produsenter og telefonmodeller.......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra hva jeg kan forstå (mulig feil)

Så støtter ikke denne riktig bånd for 4g nettverkene i Norge?

utrolig synd om det er tilfellet da denne så virkelig lekker ut til en fornuftig pris, Om jeg skal invistere i en ny telefon er 4g must med tanke på framtiden..

 

men det skal sies at jeg ikke har hatt noe trøbbel med min HTC One X, ei heller 4g dekning i mitt område enda..

Vil tro det vil være en smal sak og få lagt over SENSE grensesnittet på denne etterhvert heller da etter min mening er det peneste og enkleste i bruk.. men smak å behag :D

 

Det mest vanlige 4G-frekvensområdet til nå er Band 7 (2600 MHz) også finnes frekvensområde Band 3 (1800 MHz). Den OnePlus One støtter dene LTE Bander!

 

OnePlus har annonsert at den ONE kommer med støtte for GSM, WCDMA 3G og LTE-nettverk. Band for hver er:

 

GSM: 850, 900, 1800, 1900MHz, WCDMA Bands: 1/2/24/5/8 og 4G LTE band: 1/3/4/7/17/38/40; WIFI: 2.4/5Ghz 802.11 b / g / n / ac; Bluetooth 4.0; GPS; GLONASS; NFC og et digitalt kompass.....

Lenke til kommentar

 

Herlig at flere går for vanilla-android/cyanogenmod-versjoner av android som stock ROM på mobilene sine! :D

 

Jeg digger CM, så for min del er en slik telefon den perfekte telefon! :thumbup:

 

Ja, det samme gjelder her. Har brukt CM på mine tidligere mobiler (SGS3), men har nå en Sony Xperia Z1. Ganske nærme stock android (men ikke nærme nok). Blir nok rooting og CM etter hvert. Litt kjipt å miste muligheten til BankID mobil da, og derfor er det veldig postitivt om selskaper begynner å ha CM som stock, for da vil man slippe den problemstillingen :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Har det noen sammenheng med kina's syn på Norge?

Det er litt snodig at den lanseres i hele skandinavia, utenom Norge

Synsing, men vi har jo denne fine 5 års reklamasjonsretten her i landet som fort kan skremme vekk litt mindre aktører som feks OnePlus.

Det er ikke OnePlus som er ansvarlig ved reklamasjon, det er forhandler.

 

edit: Okay, hvis de skal selge den selv, er det jo de som er forhandler og da de som må stå ansvarlig for en eventuell reklamasjon. Tenkte litt kort og kun på OnePlus som en produsent.

Det svaret gir ikke et dekkende bilde av reglene. In the end er det nok OnePlus som må betale.

 

Et interessant spørsmål er om forbrukerkjøpsloven gjelder når en norsk forbruker bestiller noe på nett fra Sverige. Noen som er flink på mellomlandling privatrett her? :-D Synes å huske at det må gjøres en helhetlig vurdering om nærhet eller noe sånt.

 

Jeg kunne godt tenkt meg en sånn en, men jeg trenger forbrukervern!

Lenke til kommentar

 

 

 

Har det noen sammenheng med kina's syn på Norge?

Det er litt snodig at den lanseres i hele skandinavia, utenom Norge

Synsing, men vi har jo denne fine 5 års reklamasjonsretten her i landet som fort kan skremme vekk litt mindre aktører som feks OnePlus.

Det er ikke OnePlus som er ansvarlig ved reklamasjon, det er forhandler.

 

edit: Okay, hvis de skal selge den selv, er det jo de som er forhandler og da de som må stå ansvarlig for en eventuell reklamasjon. Tenkte litt kort og kun på OnePlus som en produsent.

Det svaret gir ikke et dekkende bilde av reglene. In the end er det nok OnePlus som må betale.

 

Et interessant spørsmål er om forbrukerkjøpsloven gjelder når en norsk forbruker bestiller noe på nett fra Sverige. Noen som er flink på mellomlandling privatrett her? :-D Synes å huske at det må gjøres en helhetlig vurdering om nærhet eller noe sånt.

 

Jeg kunne godt tenkt meg en sånn en, men jeg trenger forbrukervern!

 

Drøm videre om reklamasjon på ting kjøpt i andre land.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Har det noen sammenheng med kina's syn på Norge?

Det er litt snodig at den lanseres i hele skandinavia, utenom Norge

Synsing, men vi har jo denne fine 5 års reklamasjonsretten her i landet som fort kan skremme vekk litt mindre aktører som feks OnePlus.

Det er ikke OnePlus som er ansvarlig ved reklamasjon, det er forhandler.

 

edit: Okay, hvis de skal selge den selv, er det jo de som er forhandler og da de som må stå ansvarlig for en eventuell reklamasjon. Tenkte litt kort og kun på OnePlus som en produsent.

Det svaret gir ikke et dekkende bilde av reglene. In the end er det nok OnePlus som må betale.

 

Et interessant spørsmål er om forbrukerkjøpsloven gjelder når en norsk forbruker bestiller noe på nett fra Sverige. Noen som er flink på mellomlandling privatrett her? :-D Synes å huske at det må gjøres en helhetlig vurdering om nærhet eller noe sånt.

 

Jeg kunne godt tenkt meg en sånn en, men jeg trenger forbrukervern!

Drøm videre om reklamasjon på ting kjøpt i andre land.

Reglene for reklamasjonsrett er noe annerledes i Sverige enn i Norge. I Norge har vi to år reklamasjonsrett ved varekjøp og fem år for varer som er ment å vare vesentlig lenger. I Sverige er regelen tre år for alle varer.

Lenke til kommentar

 

Har det noen sammenheng med kina's syn på Norge?

Det er litt snodig at den lanseres i hele skandinavia, utenom Norge

Synsing, men vi har jo denne fine 5 års reklamasjonsretten her i landet som fort kan skremme vekk litt mindre aktører som feks OnePlus.

 

 

England har 6 års reklamasjonsrett. Jeg tviler på at reklamasjonsretten er grunnen til at OnePlus ikke lanseres her til lands. Det er nok fordi vi står utenfor EU.

Endret av kimare
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Det ville vel være mer interessant for dem å lansere utenfor EU da EU ofte tar høye importgebyrer og avgifter for varer som er produsert utenfor EU.

 

Det er jo masse varer fra Asia som er billigere i Norge enn i EU.

Lenke til kommentar

hvis noen kan bidra med kilde til hvor man kan bestille denne devicen fra DK og SE, så motaes det med takk ^^

 

Det er bare å følge med på det i OnePlus One tråden som jeg har overtatt nå og skal opprettholde fremover. Der vil infoen om hvor du kan kjøpe den i fra Sverige eller Danmark komme så fort jeg får vite hvor dem kan bli kjøpt i fra.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...