Gå til innhold

Bytte fra parabol til kabel - Mye styr?


Anbefalte innlegg

Er det mye "styr" å bytte fra CanalDigital parabol til kabel? og hva er kostnaden på dette?

 

De som bodde i dette huset før meg hadde kabel, men ettersom jeg på tidligere adresse hadde parabol, tok jeg med meg denne og monterte den på mitt nye hus.

 

Nå har jeg null peiling på kabel, men det er en TV boks/uttak på veggen i stuen.

Problemet er at dette uttaket uansett ikke kan benyttes. Veggen den står på er vendt ut mot en terasse og her skal jeg sette inn en panorama vindu (så uttaket forsvinner).

Så... om jeg skal ha kabel trenger jeg en ny tv uttak på en annen vegg (motsatt vegg i forhold).

 

Hvordan gjør jeg det?

Må jeg ha en elektrikker eller noe?

Eller dekker CanalDigital noe av monterings utgiftene?

Endret av frecjoha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det har vært aktiv linje inn i huset tidligere med Canal Digital kabel-tv, så er det kun hjelp til å sette opp et nytt uttak på veggen. Det er mest sannsynlig en lokal butikk/montør som kan hjelpe deg med dette. Hvis ikke kan du ringe Canal Digital og de kan sende ut en mann, men kostnaden på dette må du nok ta selv. I tillegg så trenger du ny dekoder (her var det vel T-we-dekoderen du ønsket?) og du må huske på at parabolavtalen din, hvis den ikke har bindingstid, har inneværende måned + 2 måneder oppsigelsestid.

Her kan du se kanalpakkene som tilbys på kabel-tv. Grunnpakken må du ha.

Lenke til kommentar

Hvis det har vært aktiv linje inn i huset tidligere med Canal Digital kabel-tv, så er det kun hjelp til å sette opp et nytt uttak på veggen. Det er mest sannsynlig en lokal butikk/montør som kan hjelpe deg med dette. Hvis ikke kan du ringe Canal Digital og de kan sende ut en mann, men kostnaden på dette må du nok ta selv. I tillegg så trenger du ny dekoder (her var det vel T-we-dekoderen du ønsket?) og du må huske på at parabolavtalen din, hvis den ikke har bindingstid, har inneværende måned + 2 måneder oppsigelsestid.

Her kan du se kanalpakkene som tilbys på kabel-tv. Grunnpakken må du ha.

Det medfører ikke riktighet.

Når man bytter innad i Canal Digital-systemet er det ikke oppsigelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...