Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sinnsykt ustabil router


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en D-link DIR-665 router. GET leverer internett her via Coax, så har GET-modem, og fra den og inn på D-link'en.

Nå i det siste har jeg opplevd meget ustabilt nett, både WIFI, og kabel (har kabla nettverk til hovedpcen min).

 

Det detter ut i tide og utide, når jeg plugger kabelen som står i PCen min, rett i GET-modemet, funker alt kjempe bra.

 

Hastigheten er 50mbit/5mbit.

 

Noen som har peiling og kan hjelpe meg? Skjønner ingenting.

Når den detter ut må jeg restarte for å få den til å funke igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slike problemer kan også komme av at det er mye støy og evt andre nett på kanalen du bruker, sjekk dette og bytt evt kanal. - Men det skulle jo ikke påvirke kabelen.

 

Hvis du bruker torrent kan du forsøke uten dette også, mange rutere kneler helt hvis du åpner veldig mange forbindelser. - Det kan også være verdt å sjekke at du har koblet riktig? - Huskl at kabelen fra GET-boksen skal inn i en standard nettverksport, og ikke i evt WAN/internett port.

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Ja hvis det er ett rent modem, men de fleste har hjemmesentral fra GET med ruter innebygget nå, og da får du to rutere mellom deg og nettet hvis den står i WAN.

 

CORSAIR EPC3010 er det GET har levert til meg, tror ikke det er ruter i den?

 

Har du sett om det fins firmware update til routeren?

 

Har prøvd å legge inn den nyeste!

Lenke til kommentar

Ja hvis det er ett rent modem, men de fleste har hjemmesentral fra GET med ruter innebygget nå, og da får du to rutere mellom deg og nettet hvis den står i WAN.

Det står i første post at det er et modem.

 

Get har ikke hjemmesentraler. Men de har dekodere med innebygget modem og ruter...

 

Hvis man har en løsning med ruter, så er det ikke nok med å koble i LAN-port. Man må også logge på ruter og i hvertfall slå av DHCP. Og har man en moderne kvalitetsruter som f.eks. Asus, så skal man allikevel koble i WAN og sette opp ruter som tilgangspunkt.

Lenke til kommentar

Det står i første post at det er et modem.

 

Get har ikke hjemmesentraler. Men de har dekodere med innebygget modem og ruter...

 

Pussig ... den som henger på veggen min er iallefall ikke noe modem. Jeg ville iallefall kalt det en hjemmesentral, til nød en ruter ...

 

(Men ja, ser det står coax-modem i først post nå ^^)

Lenke til kommentar

Get har begynt å lever fiber. Da får man en "Get fiberboks" som man kanskje kan kalle hjemmesentral. Men de fleste (inkl. ts) får Get sine tjenester gjennom koax. Ellers så har Get tidligere hatt noen ganske store veggmonterte bokser for telefoni, men de er vel faset ut...

Lenke til kommentar

Get har begynt å lever fiber. Da får man en "Get fiberboks" som man kanskje kan kalle hjemmesentral. Men de fleste (inkl. ts) får Get sine tjenester gjennom koax. Ellers så har Get tidligere hatt noen ganske store veggmonterte bokser for telefoni, men de er vel faset ut...

 

Jepp - Get kaller den iallefall hjemmesentral (slash fiberboks ;))

Lenke til kommentar

 

Get har begynt å lever fiber. Da får man en "Get fiberboks" som man kanskje kan kalle hjemmesentral. Men de fleste (inkl. ts) får Get sine tjenester gjennom koax. Ellers så har Get tidligere hatt noen ganske store veggmonterte bokser for telefoni, men de er vel faset ut...

 

Jepp - Get kaller den iallefall hjemmesentral (slash fiberboks ;))

Blir kanskje litt pirking.... Mulig de kaller den hjemmesentral muntlig på support f.eks., men i all dokumentasjon jeg kan finne så kalles den konsekvent "fiberboks" eller "Get fiberboks".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...