Gå til innhold

[Løst] Lite flow i loopen


Anbefalte innlegg

Oppsett av loopen:

 

Tank -> Pumper -> 480 -> GPU -> 240 -> CPU -> HK -> 360 -

 

Pumper: Swiftech MCP35X x2 (2.stk.)

 

Når eg ser inn i tanken så strømmer vannet ganske seint, høres ut som pumpene jobber hardt og.

 

Noen som har noen forslag hvordan jeg kan forbedre flowen og få pumpene mer stille?

 

Er åpen for å bytte pumper vis det finnes noen som er mer stille gående og gjør jobben bedre.

 

Kabinettet er Corsair 900D.

 

 

post-114426-0-54202000-1398009692_thumb.jpg

Endret av Offpiste
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste du kan gjøre, tror jeg, er å slenge inn en til pumpe. Har sett noen systemer med mye radiatorer som har det. Det sier seg vel selv at flowen blir bedre med større trykk i loopen. :hmm: Syns det er litt mange radiatorer sammen med en pumpe. Jeg har selv 360+280 og en pumpe (D5). Det funker ganske fint. Men med en ekstra 480 hadde jeg måtte ha en pumpe til. Jeg er nesten sikker på at det er problemet/løsningen din.

 

Sløvt av meg! :whistle:

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Ser ut som en liten kink i den slagen som kommer ut av kortet nærmest "døra" til kabinettet. Kan hende det jeg som ser feil, men kinker/"homper" som jeg kaller dem minker flow. Dette er kanskje en minimal ting i forhold til at det andre, men er noe du kan fikse hvis du først skal se på det :)

 

EDIT: Eventuelt kortere slanger, altså gjøre selve "banen" kortere hvis det er mulig? Mer jobb for pumpa å pumpe vann gjennom slangene over lengre avstand enn kortere.

Endret av Hvaheterdu
Lenke til kommentar

Alle svingene er fine, men jeg skal korte dem ned mer, men eg venter på 30/45° gradere og en tank som kommer i posten snart.

 

Pluss at jeg må få tak i nye slanger også (3/8ID-5/8OD), de jeg fikk fra techbay er faktisk noen mm større OD som gjør at eg ikke får på komp.nippel.

 

 

Pumpene går på max.

 

 

Vurderer å sette en pumpe etter tanken og en etter/før 240raden, men må eg ha en tank på den pumpen og?

Endret av Offpiste
Lenke til kommentar

Jeg har null erfaring i vannkjøling.
Har tittet litt rund på Youtube og slik jeg forsto det så skal det være slik:

Tank --> Pumpe --> radiator --> CPU --> tilbake til tanken.

Hvordan veien til GPU blir vet jeg ikke.

Jeg syns det var mye jobb for en pumpen og gå til 480 --> GPU --> 240 --> CPU --> HK --> 360.

Er disse 480, 240 og 360 radiatorer? hvorfor så mange? Hvor plasserte du ditt andre pumpe?
Sorry at jeg ikke har noe svar til deg, men jeg ønsker å lære meg hvordan vannkjøling av PC funker. :-)

Lenke til kommentar

Jeg har null erfaring i vannkjøling.

Har tittet litt rund på Youtube og slik jeg forsto det så skal det være slik:

Tank --> Pumpe --> radiator --> CPU --> tilbake til tanken.

 

Hvordan veien til GPU blir vet jeg ikke.

 

Jeg syns det var mye jobb for en pumpen og gå til 480 --> GPU --> 240 --> CPU --> HK --> 360.

 

Er disse 480, 240 og 360 radiatorer? hvorfor så mange? Hvor plasserte du ditt andre pumpe?

Sorry at jeg ikke har noe svar til deg, men jeg ønsker å lære meg hvordan vannkjøling av PC funker. :-)

 

Rekkefølgen er neste et fett, men må ha en tank foran pumpen sånn at den har fri tilgang på vann.

 

Flere Radiatorer = Lavere Hastighet på viftene = Mindre Støy

 

Nå er det kun pumpene min som lager støy.

 

Har nå pumper i en felles top (http://techbay.no/product.html/swiftech-pumpehus-for-2-stk-mcp-3xx-pumper?category_id=162),

 

Det eg vurder nå er å spilte disse og ha dem to forskjellige plasser.

 

 

Lenke til kommentar

 

Jeg har null erfaring i vannkjøling.

Har tittet litt rund på Youtube og slik jeg forsto det så skal det være slik:

Tank --> Pumpe --> radiator --> CPU --> tilbake til tanken.

 

Hvordan veien til GPU blir vet jeg ikke.

 

Jeg syns det var mye jobb for en pumpen og gå til 480 --> GPU --> 240 --> CPU --> HK --> 360.

 

Er disse 480, 240 og 360 radiatorer? hvorfor så mange? Hvor plasserte du ditt andre pumpe?

Sorry at jeg ikke har noe svar til deg, men jeg ønsker å lære meg hvordan vannkjøling av PC funker. :-)

 

Rekkefølgen er neste et fett, men må ha en tank foran pumpen sånn at den har fri tilgang på vann.

Øhh det var jo det jeg skrev, Tank --> Pumpe --> et fett hva rekkefølgen blir.i følge deg.

 

Skjønner deg hva du mener med flere radiatorer = mindre støy, men det betyr vel også mer jobb for pumpen.

Men muligheten er den pumpen du har sterk nok, får håpe du finner en løsning.

 

Kan det være bobler / luft i systemet ditt som gjør at vannet strømmer sakte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan virke som der er rusk en eller annen plass. Jeg klarer fint 2x gpu, cpu og mb på en pumpe som er svakere enn de du har.

2 looper mener jeg har lite for seg, bortsett fra at det ser pent ut i casemods.

Det er det jeg tenker også, men ser at han har lange ruter med med slanger. Flow meter og trykk meter. Bare her kan være grunnen til at loopen er sen og treg. Selv om han allerede har 2 pumper.

 

2 loop system ser pent ut vis man gidder å ta seg tid til å gjøre det pent i første omgang. Uansett om man driver med case mods eller ikke. Jeg vurderer selv en 2 loop system i mitt Corsair 540 kabinett.

Lenke til kommentar

Har løst saken, cpu blokka var helt tett..

 

 

post-114426-0-32637300-1398086972_thumb.jpg

 

Byttet og så til en annen jet plate med litt større hull i.

 

 

Men, pumpene mine lager en del støy, og kobler til 4pin kontakter så går de på fullt allikevel, noen som har tips om like gode pumper som er med stille gående?

Lenke til kommentar

Har du en med mulighet for å justere pumpehasyighet så er mye gjort. Så å si umuligbå høre pumpa går på laveste instillinger, og for de fleste looper er dette mer enn godt nok til milde oppgaver/Semi-Idle. For høy last/OC og stor loop kan nok høyerebhastighet anbefales, selv om det ikke er spesielt faretruende høyt da heller. :)

 

Men er ganske stor, bare så man er obs på det. ^^

 

D5ene er rimeli like, og bort sett fra 24V versjonen (som er vesentlig kraftigere) så yter de likt, bare med annen topp og med/uten hastighetsregulering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...