Gå til innhold

Tid fra man bestiller mobilabonnement til det virker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs vel litt om det er innad samme operatør? Hvis du er Telenorkunde og bestiller noe fra One Call, vil det nok gå alt fra én dag til et to-tre dager. Om du bytter fra et abonnement til et annet, men beholder operatøren, så vil jeg tro det ikke tar mer enn maks én time, så sant alle systemene er i orden.

Lenke til kommentar

Spørs vel litt om det er innad samme operatør? Hvis du er Telenorkunde og bestiller noe fra One Call, vil det nok gå alt fra én dag til et to-tre dager.

Byttet fra Telenor til Talkmore for noen år tilbake. Fikk SIM-kortet et par dager senere, men måtte vente i en drøy uke før jeg fikk aktivert det. Tror dette varierer fra operatør til operatør.

 

Er forskjellige operatører. Men om man sier opp det gamle og så bestiller det nye, kan man bli uten noe abonnement i noen dager da?

Du bør ikke si opp om du ønsker nummeroverføring.

Lenke til kommentar

Skal bytte fra telenor kontantkort til onecall abonnement. Blir samme nummer da. Men måtte få telenor til å sette over kontantkortpengene til kontoen før jeg bestilte abonnement. Så hvis jeg gjør det og så bestiller, kan jeg da bli uten telefon noen dsger?

Lenke til kommentar
Byttet fra Telenor til Talkmore for noen år tilbake. Fikk SIM-kortet et par dager senere, men måtte vente i en drøy uke før jeg fikk aktivert det. Tror dette varierer fra operatør til operatør.

 

Noen år tilbake var porteringsprosedyren vesentlig mye lenger enn den er nå til dags. I fjor sommer eller noe gikk porteringstiden fra å ligge på rundt 7-10 dager til 8-16 virketimer, i alle fall for de operatørene jeg jobber med (Telenor/Djuice, Netcom, Tele 2). Vil tro dette er likt for de mindre operatørene også. De fleste operatørene porterer innen en dag dersom du starter porteringen tidlig en arbeidsdag, men med tanke på at det er påske nå og en del kontorer gjerne holder stengt, så er det godt mulig du må vente til over påska dersom du bestiller i dag eller morgen.

 

Source: jobbet med mobilsalg de siste tre årene.

 

For å svare på spørsmålet til trådstarter, så blir du nok "uten telefon" (tom for penger) dersom du føler behov for å få utbetalt pengene du har på kontantkortet. Du kan evt prøve å ringe telenor og spørre om de kan utbetale det i dét du blir portert, men jeg vet ikke om det er noe de vil gjøre.

 

Worst case scenario: Om du har mye penger på kontantkortet, så hører du om du kan få det utbetalt, så fyller du på 50-100kr elns via nettet med visakort, også bruker du opp dem i løpet av tiden det tar å bli portert. Voila. Så taper du kanskje et par 10-20 kr som du sparer inn igjen ved å ha abonnement.

 

PS: Med mindre du skal ha noen av Onecalls spesielle abonnement (familie, CTRL, etc), så tilbyr Djuice (datterselskapet til Telenor) nøyaktig samme abonnement til nøyaktig samme priser.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Men jeg skal vel ikke ha nytt simkort? Bruker vel det jeg allerede har, selv om jeg får abonnement på det?

 

Så jeg bør altså ikke gjøre noe med telenor, men bare bestille abonnementet fra one call, så bruker jeg av kontantkortet til abonnementet blir klart? Og når jeg avbestiller abonnementet etter to måneder er det bare å fylle på kontantkortet igjen?

 

Mener du at det hadde gått raskere å skifte om jeg bytta til djuice? Men de har vel bindingtid? Skal bare ha abonnementet i to måneder.

Lenke til kommentar

Men jeg skal vel ikke ha nytt simkort? Bruker vel det jeg allerede har, selv om jeg får abonnement på det?

 

Så jeg bør altså ikke gjøre noe med telenor, men bare bestille abonnementet fra one call, så bruker jeg av kontantkortet til abonnementet blir klart? Og når jeg avbestiller abonnementet etter to måneder er det bare å fylle på kontantkortet igjen?

 

Mener du at det hadde gått raskere å skifte om jeg bytta til djuice? Men de har vel bindingtid? Skal bare ha abonnementet i to måneder.

Du må bytte simkort når du bytter operatør. Det er vel bare mellom Telenor og Djuice du kan bruke samme simkort etter det jeg vet. (Siden det er samme selskap)

Det er ingen abonnement som har bindingstid så lenge du ikke kjøper en telefon samtidig.

Lenke til kommentar

Jeg kan bekrefte at Telenor og Djuice er såpass sammenvokste at du kan bytte fra ett abonnement til et annet, bare ved å ringe supporten. SIM-kortet forblir det samme.

Jeg gjorde det for å få et data-abonnement fra Telenor i nettbrettet mitt, i stedet for trilling-SIM fra Djuice.

Jeg slapp å ta SIM-kortet ut av nettbrettet.

 

De dagene det tar før det nye abonnementet trer i kraft, kan den gamle operatøren bruke på å ringe og gi deg et godt tilbud. Kanskje de klarer å vinne deg tilbake med en bedre pris enn den de reklamerer for.

De regner vel at det er bedre å ha deg som kunde med rabatt, enn å miste deg til konkurrenten.

Men sist jeg byttet fra Netcom til Talkmore, kunne de likevel ikke matche hverken prisen eller dekningen.

Lenke til kommentar

Jeg tenker å bytte fordi jeg trenger mye nett i to måneder. Hvis jeg bruker nettet på mobilen nå koster det meg maks 10 kr per dag, altså 300 kr i måneden. Detblir samme pris som det abonnementet jeg har tenkt på. Bør jeg da heller bare bruke nettet slik jeg har det nå? Får man nok nett til en måned da med telenor kontantkort? Være på nett kanskje to timer hver dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...